בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

אופן הפעולה של מנועי החיפוש

 

שלום לכם ! וברוכים הבאים,

בפוסט   נסביר איך עובדים מנועי חיפוש. וגם  נסביר באופן בסיסי איך מנועי חיפוש מוצאים דפי אינטרנט, מה הם עושים עם הדפים שהם מוצאים ואיך הם מחליטים אילו תוצאות להציג.

כשאתם משתמשים במנוע חיפוש כדי למצוא את בית הקפה הקרוב ביותר, מן הסתם אינכם חושבים על הטכנולוגיה של מנוע החיפוש. אבל אחר כך, אתם אולי מתפלאים – איך הוא עשה את זה? איך הוא עבר על כל האינטרנט כל כך מהר, ובחר את התוצאות שהוצגו בדף?

כל מנוע חיפוש משתמש בתוכנה משלו, אבל אופן הפעולה שלהם די דומה. כולם מבצעים שלוש משימות: בשלב הראשון, הם בודקים את התוכן שהם מגלים ושיש להם הרשאה להציג (זה נקרא סריקה). בשלב השני, הם מחלקים את התוכן לקטגוריות (זה נקרא הוספה לאינדקס). ובשלב השלישי, הם מחליטים איזה תוכן הכי שימושי למחפשים (זה נקרא דירוג). בואו נתבונן על התהליך הזה יותר מקרוב.

מנועי חיפוש "סורקים" את האינטרנט כדי לגלות תוכן, כגון דפי אינטרנט, תמונות וסרטונים. כל מנוע חיפוש משתמש בתוכנות שנקראות "בוטים" (קיצור של רובוט), או "סורקים" כדי לסרוק את האינטרנט. הבוטים מדלגים מדף לדף באמצעות קישורים לדפים אחרים. הבוטים האלה אף פעם לא עוצרים; כל המטרה שלהם היא להיכנס לדפים שוב ושוב ולחפש קישורים חדשים ותוכן חדש להוספה לאינדקס. ההוספה לאינדקס היא החלק השני של התהליך. האינדקס הוא רשימה עצומה של כל הדפים והתוכן שהבוטים מוצאים באינטרנט. מנוע החיפוש משתמש באינדקס הזה בתור מקור למידע המוצג בדפי תוצאות החיפוש. אולם, לא כל מה שהבוטים מוצאים נכנס לאינדקס של מנוע החיפוש. לדוגמה, מנועי החיפוש עשויים למצוא כמה עותקים של אותו תוכן בדיוק, שנמצא באתרים שונים.

איך זה אפשרי? ובכן, נגיד שאתם לא מחפשים בית קפה, אלא מכונת קפה. ייתכן שתבחינו שהתיאור של מכונת הקפה המובילה, CoffeeKing2000, מופיע בדיוק באותן מילים באתרים של הרבה קמעונאים גדולים. ייתכן שהיצרן סיפק את התיאור… אבל עכשיו מנוע החיפוש צריך להחליט: איזו גרסה לשמור באינדקס? אין צורך במאות עותקים כפולים, כך שלא סביר שכל הדפים יתווספו לאינדקס. אז אם יש לכם אתר שבו אתם מוכרים מכונות קפה, כדאי מאוד שתכתבו בעצמכם את התיאור של CoffeeKing2000. נשמע הגיוני? עד כאן בנושא סריקה והוספה לאינדקס, ועכשיו נשאר לנו לדבר על דירוג.

כשאתם מקלידים מונח חיפוש, מנוע החיפוש משווה את המילים ואת הביטויים שלכם לאלה שבאינדקס שלו, ומחפש תוצאות מתאימות. נניח, למשל, שמנוע החיפוש מוצא 230 מיליון תוצאות תואמות. כאן מגיע החלק האחרון במשימה של מנוע החיפוש: דירוג. האופן שבו מנועי חיפוש מדרגים את הדפים הוא סודי ביותר – זה המרכיב הייחודי שלהם. יש מאות דרכים שבהן מנועי חיפוש קובעים את הדירוג, כולל המילים בדף, מספר האתרים האחרים שמקשרים אליו ועדכניות התוכן. אבל בכל נוסחה שבה הם משתמשים כדי לקבוע את הדירוג, המטרה נשארת זהה: לנסות לחבר בין המחפש לבין מה שהוא מחפש.

נניח שקראתם על קפוצ'ינו בסגנון אוסטרלי שנקרא "flat white" ואתם רוצים לנסות אותו. אם תחפשו "קפה flat white בקרבת מקום", מנוע החיפוש יראה לכם בתי קפה קרובים שמוכרים את המשקה הזה, מכיוון שציינתם מיקום במונח החיפוש. ייתכן שתוצג לכם גם מפה שתעזור לכם למצוא את המקום. אז מה למדנו היום? מנועי חיפוש פועלים בהתמדה כדי למצוא תוכן באינטרנט, לארגן אותו ולאחר מכן להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר למחפשים. הבנת התהליך הזה תעזור לכם לעצב את האתר שלכם בצורה הכי טובה שאפשר.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support