אם הייתי צריך  להגדיר בפשטות איך יוצרים מכירות מפייסבוק ,הייתי מתאר  את זה ע״י שלושה שלבים : הגדרה ואיתור קהל יעד -> חימום קהל יעד -> מכירה לקהל מחומם .

על פניו הגיוני ופשוט אבל…לצערי מרבית בעלי העסקים מפספסים את השלב הראשון וגם השני , וישר ניגשים לשלב השלישי של המכירה ואז מתאכזבים מכך שהם לא מקבלים תוצאות.

אז מה עושים בכל שלב?  שלב ראשון –  והכי קריטי הוא שלב איתור קהל יעד שלנו בפייסבוק , הרי פייסבוק גובה מאיתנו עבור חשיפה לכל אדם אז לא חבל לשלם עבור חשיפה לא מדוייקת? רוב בעלי עסקים מפסידים טונה של כסף בגלל שהם מפרסמים לקהל רחב מדי.  לכן בשלב הזה נכנסת ההבנה של מנגנון הטרגוט של מנהל המודעות . תכלס הבניה של הקהל לעסק שלנו היא בדרך כלל פעולה חד פעמית , אבל כדי לבנות אותו נכון צריך להבין לעומק את האפשרויות הקיימות :

בעצם כל מה שנעשה בשלבים הבאים בנוי ומושתת על השלב הראשון והוא בניית קהל יעד.

שלב שני בשלב הזה מחממים את הקהל שלנו לקראת המכירה (כי אף אחד לא קונה חתול בשק) !  דהיינו כותבים פוסטים, בתדירות יחסית גבוהה, שמאפשרים לקהל היעד שלנו  להכיר אותנו ולסמוך עלינו בשלב הזה מקדמים את הפוסטים שלנו לקהל יעד שבחרנו בשלב ראשון. העניין הוא שמאוד חשוב לפרסום לאותם האנשים שוב ושוב כי רק ככה מצטבר האימון בנו. בעלי עסקים רבים מפספסים את הפרסום החוזר לקהל שכבר נחשף אליו ומקדמים בממומן בכל פעם לקהל חדש וכך מתפספסות מכירות רבות.

שלב שלישי –  זה השלב הכי משמח כי הוא שלב של יצירת מכירות. אז למי מוכרים ואיך?

דבר ראשון מוכרים למי שכבר סומך עלינו וראה מספר פוסטים מאיתנו.

דבר שני נעזרים בפרסום ממומן. כי רק לפרסום ממומן יש את הכלים עם היכולת להגיע לאנשים שסומכים עלינו!

לקהל הזה – שמוכרים לו – קוראים קהל מעורבות וקהל רימרקטינג.

עד כאן להפעם , כתבתי לכם באהבה ,

שלכם יוסף ק.

כתיבת תגובה