דף נחיתה

מה זה דף נחיתה ? מה זה עמוד נחיתה ?

  • דף נחיתה , או עמוד נחיתה ( באנגלית : Landing Page ) הוא דף אינטרנט יחיד , בניגוד לאתר אינטרנט בעל מס’ דפים . בזמנו היה נהוג לקרוא לדף נחיתה גם דף לכידה .
  • ברוב המקרים , הוא מוקם כדי שיגיעו אליו, ” ינחתו ” אליו מקישור של פרסומים שונים, כגון : בנארים, קישורים ופרסום ממומן באינטרנט. 
  • תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת ליבו של המבקר למסר ספציפי ( מכירה או שכנוע) ולהניע אותו להמשך פעולה , לדוגמא: 1 – השארת פרטים .  2 – קניה ישירה של המוצר / שירות .
  • המטרה של דף הנחיתה הוא לגרום למבקר להרגיש שהוא הגיע בדיוק למוצר או השירות אותו חיפש. לרוב , התנועה אל דף הנחיתה מגיעה מקידום ממומן, קישורים, אבל יכולה להגיע גם מקידום אורגני. 

       דף נחיתה ל SEO : קידום אתר = קידום דף הנחיתה במילות מפתח. דף הנחיתה הוא אותו הדף באתר, שנשאף שיופיע בראש תוצאות החיפוש בעבור מילות מפתח. לכל דף מקודם ” משייכים” מילת מפתח ( אבל לפעמים יותר מאחת) . אופטימזציית תוכן לדף נחיתה , בעבור מילת מפתח מסוימת , הינה תהליך שבו מקדם האתרים מדגיש למנועי החיפוש את נושא הדף ותוכנו , כאשר הכל סובב סביב מילת המפתח שנבחרה.

      יש להיזהר מאופטימזציית יתר, ובכל מקרה לא לשכוח את המטרה העיקרית : הדף צריך למלא את יעודו השיווקי ! אין דבר כזה דף נחיתה ” מנצח” , הכל זה ניסוי וטעיה , צריך תמיד לבדוק ולשפר. 

     כיצד בוחרים בדף נחיתה ? באתר חדש : בניית דפים למילים שנבחרו לקידום במחקר מילות המפתח . בדרך כלל מילים בעדיפות ראשונה יקדמו דפים מתאימים בשכבות 1 ו 2 , ומילים לקידום בעדיפות שניה יקדמו דפים בשכבה 3 . באתר קיים : במידה ולא קיימים דפים מתאימים למילים שנבחרו לקידום במחקר מילות המפתח , בונים דפים מתאימים. דפים קיימים באתר , המתאימים למילים , יעברו אופטימזציית תוכן למילות המפתח. דפים מדורגים גבוה במילים שאינן מילות מפתח ראשיות , יעברו אופטמיזציית תוכן למילים הללו. דפים אלו ניתנים לאיתור באמצעות כלי מנהל האתרים של גוגל ותוכנות שונות. ככלל, לא מומלץ לשייך יותר ממילה אחת לדף נחיתה אחד. 

בשורה התחתונה :

דף נחיתה הוא דף אינטרנט ( ולא עמוד URL ) שאליו אנחנו מובילים לקוחות פוטנציאלים כדי לבצע פעולה שאנחנו רוצים שהם יעשו . 

זה המקום שבו המילים שלכם מתחילות לייצר לכם כסף !

דפי נחיתה הם חוד החנית של שיווק ישיר

  • פעולה אחת לביצוע: למלא טופס
  • כניסה אחת: באמצעות קישור
  • יציאה אחת::לאחר השלמת התהליך
  • הצעה אחת בלבד :יותר מיקוד - יותר המרה
  • מטרה אחת בלבד: להמיר גולש " ללקוח / ליד"
  • משימה אחת : לקדם הגולשים להמרה

דף נחיתה הוא מעמד מכירה לכל דבר וענין

  • מבנה שמדמה שיחת מכירה שלכם עם ” הראש” של הגולש.

  • מינימום הסחות דעת.

  • שימוש בטקטיקות של שכנוע והשפעה.

3 המודלים העיקריים של דפי נחיתה

דף נחיתה לגיוס לידים

  1. חלק מבניית KLT בדרך למכירה.
  2. מקושרים לתוכן אורגני או ממומן בכל ערוץ אפשרי.
  3. ההמרה : מילוי פרטים בטופס ולחיצה על הכפתור.
  4. ההבטחה : ” מגנט לידים ” = מוצר ידע.
  5. אינטראקציה ארוכת טוח בדרך למכירה און ליין .

דף נחיתה לאיסוף לידים

  1. משמשים בעיקר למכירה כאן ועכשיו.
  2. מקושרים לקמפיינים ממומנים ( גוגל ,פייסבוק, וכו’)
  3. ההמרה: השארת פרטים בטופס.
  4. ההבטחה: נציג יצור קשר…פגישה חינם…
  5. אינטאקציה קצרת טווח:/ מכירה טלפונית ועוד.

דף נחיתה למכירת מוצר/ שירות

בישראל , כמו בישראל, מאמצים א5ת הטרנד כמו בארצות הברית, ושם כבר עושים דף נחיתה למכירת מוצר ישירות ,עם סליקה , מונעים את כל השוטטות והחיפושים אחר קטגוריות או מוצרים והיום אפשר לראות דף נחיתה לממכר מוצר יחיד ואפשרות לקנות המוצר למי שחיפש אותו ספציפית

דף נחיתה, יקל בניית אתרים והשקעות
דף לגיוס לידים
דף לאיסוף לידים
דף למכירת שירות

ישנם 4 שלבים עיקריים בדרך לדף נחיתה מנצח : 

  1. להחליט מה הפעולה שהגולש אמור לבצע ( איפיון קהל המטרה ) 
  2. MORE IS LESS…תפסת מרובה – לא תפסת ….
    1. להבין מה עובר לגולש שלכם בראש ( שימו את הלקוח הפוטנציאלי במרכז) 
    2. “חדות חושים” ( אפקט הנשים בהיריון)
    3. הסוד הגדול: להבין מה הגולש רוצה ולתת לו מענה.
    4. לדו’ : האם הוא הגיע מגוגל?… האם הוא הגיע מפייסבוק ?…
  3. למצוא את החיבור בין מה שהוא רוצה למה שאתם רוצים, במילים אחרות להציג את מה שהוא רוצה ולהוביל למה שיש להציע.
  4.                                                                                                                                                                                   מבנה ” פסיכולוגי נכון של מרכיבי התוכן והשפה בדף.
    1. למדוד ולשפר כל הזמן ( אופטימיזציה ).  

מה יהפוך דף נחיתה לדף נחיתה מנצח ?