בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

" התוכן הוא המלך " ... האומנם ? ?

התוכן הוא המלך!  אך הוא לא לבד . 

אנו צורכים תוכן בכל הזדמנות ממגוון רחב של פלטפורמות ודרכים שרק אם נעצור רגע ונבין באמת מה המשמעות של המילה תוכן פתאום נבין שתוכן סובב אותנו בכל רגע בחיים שלנו. מכירים את ביל גייטס מייסד MICROSOFTE ?  ב-1996 הוא הכריז: “התוכן הוא המלך”. וזו לא הייתה סתם סיסמא. אומרים על ביל גייטס שהוא פיצח את הנוסחה, איך לגרום לאנשים לבחור דווקא במוצר או השירות שהוא מציע. וכיום ניתן להעיד בבטחה שהוא עשה את זה יותר טוב מכולם.

תוכן הוא לא רק משהו כתוב. תוכן הוא כל דבר שבעצם מועבר אלינו בדרך כזאת או אחרת: סרטון, תמונה, מאמר וכו’ במטרה לספק לנו מידע ולרוב גם להניע אותנו לפעולה. תוכן טוב ואיכותי הוא תוכן שיגיע אל קהל היעד שאליו המפרסם מכוון במטרה לגרום לאותו לקוח בסופו של דבר גם לקנות את המוצר או השירות שהוא מציע . הכל מתחיל במטרה . מאחורי כל כתיבת תוכן שאנחנו יוצרים ומקדמים מסתתרת מטרה :

  • יצירה או הגדלה של מכירות 
  • קידום של מוצר או שירות חדשים . 
  • גיוס כספים .
  • גיוס אנשים .
  • חדירה לשוק .
  • יצירת קהילה , ועוד .

ישנם בעיקר 2 מטרות : האחת – פעולות או דברים שאנו רוצים שהלקוחות יעשו , למשל רכישה , הקלקה , צפיה, מעורבות לסוגיה ( לייק , תגובות, תיוגים , שיתופים ) , המרות / רכישות , השארת פרטים ( ליד ) , שליחת הודעה פרטית, חשיפה ועוד . וישנה המטרה השניה – מטרה תדמיתית דברים ומידע שאנו רוצים שהלקוחות ידעו עלי, להגביר החשיפה לעסק שלי או לאספקט מסוים בו , ליצור חיבור ומערכת יחסים עם הלקוחות שלי ולגרום להם לאהוב אותי, לגרום ללקוחות להבין למה הוא צריך את השירותים / המוצרים שלי ולמה לסגור דווקא איתי . 

באמצעות כתיבת התוכן , אם זה באתר או בבלוג או בכל מקום כלשהו , התוכן הופך לחלון הראווה שלי . מה אני רוצה שאנשים ידעו עלי ? למשל במה אני מאמין ? מאיפה אני בא , ובמה אני מתמחה ? מה הערכים שלי ? מה אני רוצה שהלקוחות ידעו על השירות שלי ? מה היתרונות שלי ? מה הקטע שלי ? מה הקושי שהתוכן שלי פותר , ומה אני עושה שאף אחד לא עושה ? דוגמא לערכים : אושר , שקט נפשי , להתחיל מחדש. תזכורת : ערכים הם דברים שאני רוצה שהלקוחות שלי ידעו . תמיד תזכרו : המסר שלי  ———-ערכים + הקהל שלי + פעולות .

בבואנו לבצע כתיבת תוכן , כתיבת מאמרים עלינו לדעת קודם כל : מי הקהל שלי ? למי אני פונה ? מה מעניין אותו ? מה בעצם עובר עליו ? מה הצרכים , מה הכאבים ? וכאן עולה עוד שאלה : איך להשיג את המטרות שלי מהקהל שלי ? התשובה : על ידי מסר מדויק. חיבור של המטרות שלי עם המטרות של הקהל שלי. ומה המטרה בתוכן חכם ? לייצר מערכת יחסים לטווח הארוך . ופה עולה שאלת השאלות : איך ביכולתי לעזור לו באמצעות השירות שלי ( כתיבת תוכן ) ? רמז : לא מה אני צריך , אלא מה הוא צריך ואיך הוא מגיע לשם בעזרת השירות שלי . טיפ : ככל שתהיו יותר מדויקים , עקביים וברורים – התדמית שלכם תהיה אהודה יותר ומעניינת יותר. 

” התוכן הוא המלך ” …שיווק באמצעות  כתיבת תוכן ! ועוד תוכן ! 

הרעיון שבבסיסו עומד השיווק באמצעות כתיבת תוכן הוא לא רק להפוך אותנו לבר סמכא בתחום התמחותנו , הוא בראש וראשונה בניית מערכת יחסים לאורך זמן . לתת ערך ללקוחות שלי . והפרס : יצירת נאמנות, הגדלת העניין ואיתו המעורבות , עלויות פרסום נמוכות יותר . מה ההבדל בין כתיבת תוכן לקהל קר לבין קהל חם ? אצל קהל קר המטרה בכתיבת תוכן הוא ” לחמם אותו ” , לחשוף אותו אלינו , ליצר מעורבות בעזרת תוכן תדמיתי שרלוונטי בעבורו . בכתיבת תוכן עבור קהל חם המטרה להניע אותו לפעול באמצעות תוכן מכירתי יותר ואפשר גם לשלב תוכן תדמיתי . 

אך האם התוכן יכול להיות מלך בלי עוזרים?

לפני עידן האינטרנט (בלוגים, פורומים, סושיאל מדיה) התוכן היה מועבר בעיתונים, טלוויזיה, שלטי חוצות, שלטי חוצות ועוד. גם היום ניתן לראות תוכן מועבר בערוצים אלו. ב2020 רוב האנשים מחוברים אל האינטרנט בדרך כזאת או אחרת והשחקן החדש על המגרש תופס את רוב תשומת הלב של האנשים. ולכן הפך להיות השחקן הכי חם על המגרש שבו כולם רוצים לקחת חלק.

פרסומים ברשת האינטרנט הפכו עם השנים לאומנות שרבים מאיתנו רוצים להכיר מקרוב ולהבין איך היא עובדת. אבל דבר אחד שלא השתנה הוא הצורך בליצור תוכן איכותי וטוב שיגיע אל הגולשים בדרך המהירה והנוחה ביותר.

על מנת שתוכלו באמת לייצר תוכן מספיק איכותי וטוב ישנם כמה דברים עיקריים שאתם חייבים לדעת:

אחד הדברים הכי חשובים ומשמעותיים הוא רמת ההיכרות שלכם עם התחום שאתם פועלים בו. זאת אומרת שאתם חייבים להיות בעניינים, להכיר כל שחקן חדש שנכנס לתחום, להכיר את כל החידושים, העדכונים ולמעשה כל דבר שיקנה לכם את ייתרון הידע על פני המתחים האחרים. העיקרון הוא שאתם תמיד תישארו מעודכנים ותצליחו לייצר תוכן רלוונטי בתוך זמן קצר כאשר תדרשו זאת.

התוכן הוא אכן המלך אבל בואו נכיר את העוזרים שלו, שבלעדיהם הוא לא היה שווה הרבה.

הטכנולוגיה עוזרת לנו כיום לייצר את התוכן המדויק עבור קהל היעד שלנו. ישנם היום כלי עזר שכל מטרתם לעזור לנו להבין מה הקהל יעד שלנו מחפש, מה הטרנדים, מה רמת התחרות ובאילו פלטפורמות כדאי  שנפרסם את התוכן שלנו. למעשה אנחנו צריכים לדעת באיזה שפה לדבר ועל איזו במה לעמוד.

מיומנות תוכן חשובה לייצור תכנים מקדמי אתרים נקראת SEO או קידום במנועי חיפוש. מיומנות זאת נדרשת לכל עסק, מהקטן לגדול במטרה לגרום לעסק שלכם להיות זה שיופיע לגולשים ראשון במנועי החיפוש.

מחקר מילות מפתח

מילת מפתח או יותר נכון לומר מילות מפתח הם צירופי מילים הרלוונטים לתוכן מסוים . ביטוי שהינו מפתח לכל תוכן , מסמך או נכס דיגיטלי כלשהו ( בעיקר דפי נחיתה , בלוגים , אינטרנט , אתרי ולא רק ) . מילות מפתח מעידים על הנושא העיקרי של כל תוכן , מסמך או נכס כלשהו . למה זה חשוב המילות מפתח ובעיקר המחקר על המילות מפתח ? כי עולם האינטרנט פיתח את התחום של המילות מפתח וכיום יותר מתמיד חשובה כל אות , איות או מילה כלשהי , וכמובן נפח החיפושים שלהם ברחבי האינטרנט . מנועי החיפוש ובראשם גוגל , בינג , יאהו מאפשרים למעשה , להזין לתוכם מילות מפתח שהגולש מחפש ומציגים תוצאות חיפוש הן ממומנות והן אורגניות שבהם מופיעות מילות המפתח הללו. כמובן העיקרון שהנחה את מפתחי מנועי החיפוש הוא שהצגת התוצאות המכילות את מילות המפתח תיצור התאמה ככל האפשר ורלוונטיות בין מילות המפתח לתוצאות . ומכאן המחקר החשוב לכך . בין אם אתם כותבים מאמר, מעלים פוסט או אפילו מעלים סרטון תצטרכו להשתמש בביטויים שאותם הגולשים שלכם עשויים לחפש אתכם . על מנת לדעת אילו ביטויים הכי נכונים עבור התוכן שאתם רוצים ליצור ישנם כלים דיגיטליים שמיועדים לכך: google Ads, google Trend ועוד מגוון כלים  עצום.

 מהם הערוצים שבעזרתם נגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו?

הלקוחות שלכם לא נמצאים בכל מקום אבל הם ככל הנראה נמצאים ברחבי האינטרנט. תבינו איפה הם נמצאים הכי הרבה. האם הם בפייסבוק, באינסטגרם בטיק-טוק או שאולי הם מאלה שרק מחפשים במנועי החיפוש את המוצרים או השירותים שהם רוצים. תדברו את השפה שלהם. תכנסו אל הראש שלהם כאשר אתם יוצרים את התוכן וכך תצליחו באמת לתפוס את תשומת ליבם. כמו כן תדעו דבר חשוב מאוד. רגש הוא הגורם מספר אחת שמניע אנשים לעשות פעולה. לא מספיק שערכתם מחקר מילות מפתח ושבאמת הבנתם מי האנשים שאתם פונים אליהם. עכשיו גם הגיע הרגע שבו אתם צריכים להתחבר לרגש של הלקוח ולהבין מהם הדברים שעשויים לנגוע לו ויעוררו את הצורך שלו להתעניין במה שיש לכם להציע.

אז אחרי שהבנתם שתוכן הוא המלך אבל הוא לא יכול לעשות זאת לבד הגיע הזמן לעשות סיכום

  • תוכן הוא כל דבר אשר מועבר אלינו בדרך כזאת או אחרת: בכתב, בעל פה בתמונה או סרטון.
  • הכירו את הקהל יעד שלכם ואת השוק שאליו אתם שייכים.
  • תיעזרו בכלים הדיגיטליים העומדים לרשותכם ותעשו את המחקר מילות מפתח שיגלה לכם מהם הביטויים הנכונים ביותר עבור קהל היעד שאתם רוצים להגיע אליו.
  • תבינו איפה הלקוחות שלכם נמצאים ושם תפרסמו את התוכן
  • תכתבו אל הרגש של הלקוחות שלכם ולא אל השכל שלהם.

תמשיכו לחקור, ללמוד ולהתפתח !

לחיי ההצלחה שלך , יוסף .

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support