בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

מנועי החיפוש

נגן וידאו

ברוכים הבאים למבוא לאופטימזציה עבור מנועי החיפוש שנקראת גם SEO . בעמוד זה אסביר מהי אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש, איך מנועי חיפוש מבינים את האתר שלכם ומה הכי חשוב להם. כי כאשר מנועי החיפוש מבינים את התוכן שלכם, הוא מוצג להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים. 

מדי יום , מיליוני אנשים מחפשים באינטרנט כל מיני דברים, מכרטיסי טיסה ועד גני חיות. המשמעות של זה היא שלעסקים יש מיליוני הזדמנויות להופיע בפני לקוחות פוטנציאליים. נניח שיש לכם חווה קטנה ואתם רוצים להרחיב את הפעילות העסקית שלה על ידי מכירת התוצרת שלכם באינטרנט. האופטימיזציה עבור מנועי חיפוש תעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את מה שיש לכם להציע. כלומר, כשמישהו יבצע חיפוש לפי מילה או ביטוי הקשורים לעסק שלכם, כגון “עגבניות אורגניות”, יהיו לכם יותר סיכויים להופיע בתוצאות שלו. כאשר מנוע חיפוש מחזיר תוצאות, חלקן הן מודעות בתשלום. השאר הן תוצאות שאינן בתשלום, שמנועי החיפוש מפרשים כרלוונטיות לביטוי שהוזן בתיבת החיפוש. הן נקראות גם “תוצאות אורגניות”. 

למנועי החיפוש יש נוסחאות, או אלגוריתמים, שעוזרים להם לסדר את רשימת התוצאות. מנועי החיפוש סורקים את האינטרנט כל הזמן במטרה למצוא תוכן חדש ולנסות לפרש אותו. המיקום שבו מופיע האתר שלכם בתוצאות האלה מושפע מהמילים הנכללות באתר (למשל, תוצרת טרייה מהחווה) כמו גם מגורמים אחרים – כגון מספר האתרים המקשרים לאתר שלכם. 

נשמע מבלבל ? אסביר את זה בפשטות: מנוע חיפוש הוא כמו שדכן. המטרה שלו היא למצוא בשביל המשתמש בדיוק את מה שהוא מחפש באינטרנט. אבל איך זה עובד ? כדי להציג את התוצאות הכי טובות שאפשר, המנועים מחפשים כמה שיותר מידע על האתרים. הם עשויים לבדוק עד כמה האתרים פופולריים, או מה אנשים או אתרים אחרים אומרים עליהם. הם עשויים לבחון מילים שמופיעות בדפי האינטרנט או מילות מפתח שנמצאות בקוד הדף, כדי להבין טוב יותר את הנושא. כל אחד מהרכיבים האלה יעזור למנועי החיפוש למצוא את ההתאמה הטובה ביותר למונח החיפוש. 

מנועי חיפוש יכולים עכשיו גם להביא בחשבון את המיקום הגיאוגרפי של המחפש. אם החיפוש מתבצע בבריטניה, יוצגו תוצאות חיפוש שמותאמות למיקום זה. סביר להניח שאם אותו חיפוש יתבצע בצרפת, יתקבלו תוצאות שונות. ועם התפשטות השימוש בנייד, מנועי החיפוש מביאים היום בחשבון את המכשירים שמהם מתבצע החיפוש. אולם, בדיוק כמו ששדכן שכבר נמצא בעסק שנים רבות רק הולך ומשתפר, נוסחאות החיפוש מתפתחות ומוסיפות עוד ועוד מידע עם הזמן. 

שואלים מה אפשר לעשות כדי להפוך את האתר שלכם לאטרקטיבי למנועי חיפוש ? אתייחס לנושא הזה בהרחבה בעמודים  האחרים, אבל מה שהצגתי עכשיו ייתן לכם נקודת התחלה טובה . למנועי חיפוש הכי חשוב שהתוכן יהיה ייחודי, מעניין ורלוונטי, משום שהתפקיד שלהם הוא למצוא ולהציג את התוכן השימושי ביותר. אז זה העניין. מנועי החיפוש פשוטים לשימוש, ורבים מאיתנו משתמשים בהם מדי יום. אבל מה שקורה מאחורי הקלעים משתנה כל הזמן. כדי לקדם את האתר שלכם באינטרנט בצורה אפקטיבית, אתם צריכים לעקוב אחרי מה שהכי חשוב למנועי החיפוש – ולוודא שהאתר שלכם מספק להם את זה. בהמשך, נפרט יותר על אופן הפעולה של מנועי חיפוש ונעזור לכם לגבש אסטרטגיה לשיפור האופטימיזציה עבור מנועי חיפוש כדי להשיג את היעדים העסקיים שלכם.

אחד ממנועי החיפוש המוקדמים ביותר היה תוכנה שנקראה ARCHIE . Archie, שהופיעה לראשונה ב-1990 ואפשרה לאנשים לגשת למאגר של שמות קבצים ולבצע בו חיפוש – אלה היו בעיקרון השמות של דפי האינטרנט. אולם, ל, Bing Yahoo!, Ask.com, AOL, Baidu ו-Yandex, שהציגו התקדמות משמעותית ביכולות החיפוש. מנועי חיפוש אלה משתמשים בתוכנות מחשב מתוחכמות להפליא כדי לבצע חיפוש במספר עצום של דפי אינטרנט

בעיקרון, רוב מנועי החיפוש פועלים באותו אופן. כשמישהו רוצה למצוא משהו, הוא מקליד מילה או ביטוי, שנקראים “שאילתת חיפוש”. לאחר מכן, מנוע החיפוש משווה את השאילתה הזו לקטלוג דפי האינטרנט שלו, ושולף את ההתאמות הטובות ביותר שאפשר להציג למחפש. התוצאות האלה מוצגות בדף תוצאות חיפוש. המטרה של מנועי החיפוש היא ליצור רשימת תוצאות רלוונטית ככל האפשר, כדי לעזור למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים. דף התוצאות כולל קישורים לאתרים, אבל הוא עשוי לכלול גם רישומים עסקיים מקומיים, פריטים למכירה, מודעות, תמונות, סרטונים ועוד

אז איך זה נוגע אליכם? ובכן, דמיינו שיש לכם בית קפה. אם מישהו מחפש בית קפה בתל אביב – מה שיש לכם – זאת הזדמנות מושלמת בשבילכם להופיע בדף תוצאות החיפוש. Iבאותו אופן, אם אתם טכנאים שמתקנים מזגנים, או אם יש לכם שירות מקומי של משלוחי אוכל ואתם עושים עכשיו משלוחים של ארוחת ערב, ודאי תרצו להופיע כשאנשים יחפשו מילים או ביטויים קשורים. למה? כי המילים שמוקלדות במנוע החיפוש מעידות שהמחפש מעוניין במוצרים ובשירותים שלכם, ממש ברגע זה. עכשיו אתם מבינים למה החיפוש הוא מקום נהדר להופיע בו? זאת דרך למקד לאנשים שכבר מחפשים אתכם

לא רק אנחנו חושבים ככה. הרבה משווקים יאמרו לכם שהחיפוש הכרחי לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהם, והמספרים מוכיחים זאת. לפי דוח של eMarketer שפורסם באפריל 2018, העולם צפוי להוציא 170.85 מיליארד דולר על פרסום דיגיטלי ב-2018 – וכמעט חצי מהסכום הזה יושקע בחיפוש. האם זה אומר שאתם צריכים להתעלם מדרכים אחרות של פרסום דיגיטלי? מובן שלא! אפשר ורצוי שהתוכנית שלכם תכלול הרבה דרכים שונות לקידום העסק שלכם, כגון מדיה חברתית, שיווק באימייל ופרסום ברשת המדיה. אבל, אם יש לכם עסק ואתם מעוניינים לקדם מוצרים ושירותים באינטרנט, השיווק במנועי חיפוש הוא דרך די בטוחה להצלחה.

כמו כן, בהזדמנות זאת אספר לכם   איך מנועי חיפוש מסתכלים על דפי אינטרנט. הנושאים שבהם נדון הם איך מנועי החיפוש מבינים מה יש בדף האינטרנט, אילו חלקים של דף האינטרנט עוזרים להם במיוחד, ואיך אתם יכולים להגדיל את החשיפה של דפי האינטרנט שלכם למנועי חיפוש. 

במילים פשוטות, כשאתם מבקשים ממנוע חיפוש למצוא משהו, הוא עובר על רשימה ענקית של דפים שנוספו בעבר לאינדקס, שנקראת “האינדקס”, ושולף תוצאות רלוונטיות לפי מה שאתם מחפשים. דפים נכנסים לאינדקס רק אחרי שמנוע החיפוש מזהה את התוכן שלהם . כך, הוא יכול לתייק אותם בדיוק במקום הנכון בין שאר הדפים, ולמצוא אותם בפעם הבאה שמונח חיפוש תואם לתוכן שלהם. אם תדעו “איך” מנוע חיפוש מחליט במה הדף עוסק, תוכלו “לבצע אופטימיזציה” של הדפים שלכם כדי להבטיח שהם יוצגו בתוצאות החיפוש של אנשים שמחפשים אתרים בדיוק כמו שלכם. 

נניח שיש לכם בית קפה, ובניתם אתר כדי לקדם אותו. כשאתם מסתכלים על דף באתר, זה מה שאתם רואים. אבל כשמנוע חיפוש מסתכל על אותו דף, מלבד זה שהוא רואה את מה שאתם רואים על המסך, הוא רואה גם את הקוד שמאחוריו, שנקרא  HTML . חלקים ספציפיים של הקוד הזה עוזרים למנוע החיפוש להבין את התוכן של דף האינטרנט. אם תדעו מהם החלקים החשובים, זה יעזור לכם לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם. 

הדבר הראשון הוא כותרת הדף בקוד.

 בדוגמה זו, אפשר לראות את הכותרת בכרטיסייה למעלה: “בית קפה שקט בתל אביב ”. מנוע החיפוש רואה את הכותרת הנתונה בקטע קוד שנקרא תג הכותרת (title). כך זה נראה: ‎  הרבה אתרים ניתנים לעריכה באמצעות כלים שמטפלים בשבילכם בכל קידוד ה- HTML – זה נקרא ‘מערכת ניהול תוכן’, או CMS. אם אתם משתמשים ב-CMS כדי לבצע שינויים באתר, כנראה יש מקום להוסיף גם את הכותרת הזו. כדי לעזור למנוע החיפוש להוסיף את הדף שלכם לאינדקס כראוי, כדאי שתוודאו שכותרת הדף שלכם מתארת את התוכן שלו במדויק. כך הוא יוכל להופיע בחיפושים רלוונטיים. 

הדבר הבא שצריך לחשוב עליו הוא הטקסט של הדף. עליכם לחשוב מיהם האנשים שאתם רוצים שיבקרו בדף שלכם, ובאילו מילים הם משתמשים כדי לתאר את המוצרים ואת השירותים שלכם. האם הם מדברים על קפה שתואם לכללי “סחר הוגן”? האם הם משתמשים במונח קפוצ’ינו במקום הפוך? אלה מן הסתם המונחים שבהם הם ישתמשו כדי לבצע חיפוש. כשאתם כותבים את התוכן, נסו לדבר בשפה של הלקוחות – כך תוכלו להבטיח שהם ימצאו את הדפים שלכם כשיבצעו חיפוש. 

לסיום, בואו נדבר על התמונות שבדף. מנועי החיפוש לא יראו את התמונות המגרות של הקפה כמו שאנחנו רואים אותן – שזה חבל. אבל מה שהם כן יראו הוא את הקוד שמאחוריהן. כדי לעזור למנועי חיפוש לזהות את התמונה, תנו לה שם תיאורי. לדוגמה, image.jpg  זה לא שם קובץ מוצלח בשביל מנועי חיפוש. לעומת זאת, שם שמתאר בדיוק את מה שבתמונה, כגון iced-peppermint-mocha.jpg, הוא שם מוצלח. אפשר אפילו ללכת צעד נוסף קדימה ולהוסיף “טקסט חלופי” בקוד עם התמונה. זה נקרא “תג Alt” – תג שמתאר את התמונה. הוא עוזר לאנשים שמשתמשים בדפדפני אינטרנט שאינם מציגים תמונות, או לאנשים לקויי ראייה שמשתמשים בתוכנה כדי להאזין לתוכן של דפי אינטרנט. ב- HTML , תג ה-ALT‎ ייראה בערך כך: ‎ שוב, אם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן כדי לעדכן את האתר שלכם, מן הסתם יש בה מקום גם להוספת תג Alt. 

אם כן, כדאי לזכור: מומלץ להשתמש בכותרות תיאוריות וייחודיות לכל דף באתר. רצוי לכתוב בשפה של הלקוחות, אבל לא לשכוח לשלב מילים וביטויים חשובים שיכולים לעזור למנועי החיפוש להבין מה יש בדפים שלכם. ואל תשכחו לתת לקובצי תמונה שמות תיאוריים ולהוסיף טקסט חלופי. בעזרת כל הטיפים האלה תוכלו לעזור למנועי חיפוש להבין את הדפים שלכם ולהציג אותם בפני האנשים שמתעניינים בהם – הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

עד כאן להפעם , שמחתי לכתוב לכם,

שלכם , מר יוסף ק. 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support