בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

 שיווק באינסטגרם :מה זה אינסטגרם ?

שיווק באינסטגרם, למה זה חשוב ? אם אני לא שם – אזי אני לא קיים … אינסטגרם הוקמה אי שם ב 2010 , כרשת חברתית לשיתוף מקום , זו היתה המטרה שלה במהות ואח”כ הפכה לפלטפורמה לשיתוף תמונות . ב 2012 פייסבוק רכשה אותה כחברה- בת במיליארד דולר ומאז היא הולכת ותופסת תאוצה . אינסטגרם היא למעשה אפליקציה השניה בהורדות מחנות ה APP STORE ( אחרי יוטיוב ) .

קצת סטטיסטיקה …..

  • נכון להיום , 1 מיליארד אנשים משתמשים באפליקציה מדי חודש .
  • 500 מיליון איש משתמשים בסטורי מדי יום .
  • 63% ממשתמשי האינסטגרם מתחברים לפחות פעם ביום לאפליקציה הנחמדה הזו .
  • 52 % נשים לעומת 48 % גברים .
  • בפלטפורמה הזו משתמשים  28 דקות בממוצע .
  • 200 מיליון משתמשים מבקרים לפחות פעם ביום בעמוד / הפרופיל העסקי.
  • מותגים מעלים בממוצע 2.5 סטוריז בשבוע .
  • % 75 מהחברות בארצות הברית נמצאים באינסטגרם , מתחזקים לפחות עמ’ עסקי אחד .
  • בישראל ישנם , נכון להיום 3,100,000 משתמשים חודשיים , מתוכם 2,100,000 משתמשים יומיים !
  • יחס החלוקה הוא 1.6 מיליון נשים לעומת 1.5 מיליון גברים ,
  • בגילאים 24 – 35 משתמשים לפחות % 72 מהאוכלוסיה .

האלגוריתם 

  1. האלגוריתם של אינסטגרם משתנה כל הזמן ,ומסתמך על הכמות העצומה שהוא צובר כל דקה ביום .
  2. האלגוריתם מנבא כמה אכפת לך מהפוסט – לא רק אחרי מי אתה  עוקב אלא גם על מי שאתה עושה לייק, שיתוף , מגיב וכו’.
  3. קובע את הקשר שלך עם העוקבים – רוצה לתת עדיפות להצגת הפוסטים מחברים , משפחה ומחשבונות שאכפת לך מהם .
  4. שם לב לכמה זמן הפוסט פורסם – אם אתה מפרסם כאשר כולם מחוברים סיכוי יותר גבוה לקבל לייקים .
  5. האלגוריתם מסתכל כל כמה זמן אתה פותח את האפלקציה אם במחשב או בטלפון החכם , אם אתה נמצא יותר , פעיל יותר וכך הלאה .
  6. בודק אחר כמה אנשים אתה עוקב – אם אתה עוקב אחרי הרבה , ככל הנראה לא תראה את כל הפוסטים מכל עמוד ועמוד .
  7. אם אתה מבלה זמן רב מדי אתה תראה יותר ויותר פוסטים של אחרים .
  8. תמונות וסרטונים מקבלים את אותה רמה של חשיפה .
  9. אינטראקציות מזויפות לא נחשבות ( שימוש בבוטים ) – הישארו אותנטים !
  10. כל אורך של תגובה נחשב כמעורבות – גם אם התגובה פחות מ 3 מילים וגם אם הן מכילות רק אימוג’י .
  11. כל סוגי החשבונות – אם זה אישי / עסקי / יוצר מטופלות באופן שווה – אין מה לדאוג על מנת לעבור לעסקי !
  12. השמועה – שה 30 דק’ ראשונות לאחר פרסום הפוסט חשובות למעורבות – לא נכון !

כפתורים חשובים באינסטגרם

  • בית – זה עמוד הבית של האינסטגרם , כל לחיצה זה בעצם מעדכן את הפיד של האנשים אשר אני עוקב אחריהם
  • חיפוש ( זכוכית מגדלת )  – זה עמוד האקספלורר זה עמוד חשוב
  • פלוס – כפתור פלוס , הוספה שבאמצעותו אפשר להוסיף תמונות ,סירטונים וכו’ לפוסטים .
  • לב – סוג של רגש , מי שעשה לייק לתמונות שהעליתי ב 24 שע’ האחרונות
  • עיגול עם תמונת פרופיל – עיגול ובו תמונת הפרופיל שלי .
  • INSIGHTS
  • 3 פסים בצד ימין של העמוד ( הגדרות ועוד ).
  • SETTINGS
  • שמירת תמונה .

טיפים לשיווק באינסטגרם 

בבואנו לפתוח פרופיל כלשהו , עמוד עסקי , עלינו לצייר ולתכנן את המטרות ( כי מה לעשות השיווק באינסטגרם חשוב …) :

  1. מה אתם רוצים בעצם ? מה אתם רוצים שאנסטגרם תעשה למען העסק שלכם ?
  2. שקול את צרכי הלקוחות – איזה בעיה העסק שלך פותר ?
  3. תן לפוסטים שלך לספר את הסיפור שלך – בעזרת הפוסטים תוכל לספר קצת על עצמך ועל שירותי העסק .
  4. בעזרת עמוד עיסקי אפשר להציג את המוצרים של העסק : תמונות , סירטונים וכו’.
  5. מאחורי הקלעים – דרך נהדרת לחלוק את העסק עם הלקוחות .
  6. מומחיות – מה המומחיות שלכם
  7. אירועים ותערוכות תן ללקוחות להכיר את העסק ואותך .- בשביל זה הם שם ….

 שיווק באינסטגרם : מה הם היתרונות בפתיחת עמוד עסקי ? 

אפשרות להוסיף כתובת , מייל , טלפון, שהם לחיצים , הטלפון ניתן לחיוג מהנייד, כמו כן ישנה אפשרות לכתוב מייל . פילוח – ניתן לראות מה עובד טוב ומה פחות אם זה התמונה הזו או אחרת סירטון זה או אחר, טווח גילאים , אפשר להתחבר לאנשים המתענינים בפרויקט שלך , בעסק שלך ,הוספת פרטי קשר שונים כמו שעות פתיחה , משתמשים יוכלו להתקשר , לשלוח דואר אלקטרוני ישירות מהאפליקציה, יוכלו לבקש קישור ממש ישירות ,לקבל תובנות לגבי ביצועי הסטוריז והפרסומים לאורך היום , INSIGHT – לראות כיצד הפוסטים והסטוריז שלכם מצליחים , ניתן לנהל ולקדם את הפרסום ישירות מתוך העמוד ליצור מודעות מהפייסבוק שנועדו במיוחד להופיע באינסטגרם בפיד ובסטורי

שם המשתמש

מותג ” אנושי” – מאוד מומלץ שהשם המשתמש המופיע יהיה גם השם המשתמש . ובמידה וזה מותג עדיף שהשם משתמש יהיה זכיר וברור ,לא ארוך וללא סמלים ומספרים שלא לצורך .ההמלצה שלי היא שהשם משתמש יהיה זהה בכל הרשתות החברתיות .בשום אופן לא להשתמש בשם שעלול להטעות .שם של עסק או מותג – אינסטגרם לא תחדיר אותו עבורכם . תמיד זיכרו – ייתכן והגולשים כן יצטרכו לשירותים או המוצרים שלכם , אבל אם לא יהיה להם ברור מה אתם עושים , הם לא יכנסו לבדוק . 

 

מה כן לעשות ? להוסיף מילה שמדברת על הנישה או על התוכן שלכם , להוסיף מילות מפתח שיגרמו לגולשים פוטנציאלים כן להיכנס לעמוד שלכם , ובנוסף הם גם יקפיצו את העמוד . דר”כ , שם המשתמש אמור להיות בעברית ,תוצאות החיפוש צריכות לכסות את מילות המפתח הן בעיברית והן באנגלית , כדי שניתן למצוא אותך בקלות .אל תאבדו זמן, עשו שיווק באינסטגרם כבר היום. אינסטגרם הינה חברה בת של פייסבוק, וחשוב להיות גם שם .

השם שלכם שם העמוד , בשונה מהשם משתמש , אמור לשתף אתכם במילות המפתח , על מנת לתת הזדמנות , למצוא אתכם בעזרת מילות המפתח .יש הגבלה עד ל 30 תווים. צריך להשלים את מה שלא עשה שם המשתמש . טיפ – חפשו בעברית את מילות המפתח בתחום ונסו לבדוק מי מתאר את העסק שלו בצורה הטובה ביותר, ומופיע ראשון בתוצאות החיפוש. לכן ,רבותי היקרים, כפי שהבנתם שיווק באינסטגרם הוא כורח השעה . אז למה אתם מחכים ? 

שיווק באינסטגרם

תמונת פרופיל

תמונה אחת שווה אלף מילים ? כן ! מייצגת את העסק שלכם , מה הוא עושה , ויוצרת רושם ראשוני , של הפרופיל שלכם . התמונה היא קטנה ובתוך עיגול , כדאי להשקיע מחשבה ….יש לערוך את תמ’ הפרופיל 110  על 100 פיקסל ,במידה ואתם מוכרים את עצמכם עדיף תמונת פנים יפה ולא משהו אחר. לא לשכוח לחייך ! זה יתן תחושה נעימה ומזמינה לעמוד שלכם 

שיווק באינסטגרם

BIO - טיפים

תיאור קצר בראש הפרופיל שלכם , המאפשר להציג את העסק שלכם , מי אתם , ולהוסיף גם את אמצעי הקשר. הזדמנות מעולה לא רק לספר על העסק – אלא גם על העמוד שלכם לתת רמז למבקרים בנוגע למה יקבלו אם יעקבו . יש לכתוב בשפה המתאימה שפונה לקהל שלכם בגובה העיניים . הכל אודות העסק בדרך מושכת ומעניינת . 

עמוד ה EXPLORE

עמוד החיפוש / סקירה פועל באמצעות האלגוריתם של אינסטגרם כדי ללמוד על ההתנהגות שלכם באפליקציה במיוחד על מה שאתם אוהבים , כדי להראות לכם פוסטים בתחום שלכם . רוב הסיכויים שהתוכן שלכם נמצא כבר מופיע בעמוד חיפוש. הוא יציג המלצות מותאמות אישית לסטוריז, ועבור מותגים – פותח הזדמנות ענקית לקהל חדש. למעלה מ 200 מיליון גולשים בעמוד זה מדי יום כדי לגלות רעיונות חדשים , לקבל השראה , האשתגים שעשויים לעניין אתכם , IGTV – קטע יחודי משלה , קניות – מקום יעודי למשתמשים לקנות ממותגים שהם עוקבים אחריהם . 

שיווק באינסטגרם

PINNED COMMENT

תגובות ” מוצמדות ” – מטרתה להתמודד עם תגובות שליליות ואינטראקציה פוגענית בפלטפורמה . עוזרת למתן הודעות ולהילחם במידע מוטעה ובבריונות . אפשר להצמיד עד 3 תגובות . אם תצמידו הערה – העוקב יוכל לקבל התראה בדומה לתג או איזכור. זו היא דרך מעולה להבליט את התומכים שאוהבים את העסק שלך . 

שיווק באינטרנט

כיצד ניתן לקדם את העמוד ?

שיווק באינטרנט

פוסט באינסטגרם

אפשר להעלות גם תמ’ וגם סירטון ( עד 60 שניות ) 

הטקסט יופיע מתחת לתמונה 

תיוגים אם זה לבן אדם המופיע בפוסט או מיקום . 

המיקום בדרך כלל מופיע מתחת לשם החברה . 

שדרגו את העמוד והתמונות שלכם !

  • פתחו את העיניים שלכם לרקעים היכולים להתאים לאינסטגרם – לוקיישן ! 
  • עונות השנה – נצלו את עונות השנה ואת יתרונותיה לשנות את לוק הפיד לפי עונות השנה .
  • תאורה נכונה – חפשו תמיד את התאורה הכי מחמיאה 
  • שדרגו את הטל’ שלכם – טל’ טובים יותר וכו’. 
  • הכירו את כל הפונקציות שיש בטלפון שלכם ( תאמינו לי אתם לא מכירים הכל …) 
  • תתכננו מראש את הפיד . 
  • תלמדו לערוך את התמונות באפליקציות חיצוניות .
  • השתמשו באינסטגרם כפורפוליו לחיים ועבודה שלכם .

העלאת

מבחינה טכנית ,כל מה שצריך לעשות, זה ללחוץ על הפלוס . לפני שאתם מעלים , התמונה לא מעניינת אף אחד ולכן , מומלץ לרשום בתיאור הפוסט משהו נוסף. אם הצבעים לא מוספים לתמונה – שחור ולבן – תוצאה כמעט תמיד תהיה נקיה וקלאסית יותר . לא להגזים עם הפילטרים – לשמור על תמונה אוטנטית ולא צבעונית ומקושקשת . אפשר לבצע שינויי צבע , שינויי פילטר, התאמת ניגודיות, בהירות , רוויה ( BRIGHTNESS, CONTRAST , SATURATION  AND WARMTH ) , חידוד תמונה , חוסך לכם עריכה בעיצוב . ישנה אפשרות לחתוך את התמונה לפי הגודל הרצוי , ,אפשרות לשנות את הזווית של התמונה, ובנוסף ישנה אפשרות לערוך את התמונה ולשמור אותה כטויוטה . אינסטגרם כבר מזמן לא רק פלטפורמה ויז’ואלית, ולכן פחות מומלץ להעלות פוסט ללא תיאור, מה שנקרא בשפה המקצועית CAPTION . בלי התיאור הנכון, התמונה לא תצליח ל קבל מעורבות שאתם שואפים להגיע אליה . תבנו נרטיב סביב התמונה , תפרטו ותעמיקו בסיפור שיהפוך את התוכן מעניין לקריאה . 

סולמית ###....

  1. סולמית (# ) לפני מילה או רצף מילים . הסולמית יוצרת תיוג של המילה , ומכניסה את כל הפוסטים עם אותו השאטאג לגלריה יעודית .
  2. כשאנחנו מוסיפים # ואחריו מילה , בתיאור הפוסט שלנו או בתגובה שלו, אנחנו בעצם מצרפים את הפוסט שלנו למרחב דיגיטלי שבו יופיעו כל הפוסטים של משתמשים ” שתייגו ” את הפוסטים שלהם לאותה מילה .
  3. הדרך הנכונה לבצע תיוג באינסטגרם היא להשתמש במונחים רלוונטים , שעשויים להיות חלק מעולם התוכן ,שמעניין את העוקבים שלכם . 
  4. שימוש בתיוגים פופולארים מדי או לא רלוונטים , מציג את התוכן שלכם לקהל רנדומלי, שאינו מתעניין בתוכן שלכם . 
  5. התוצאה תהיה שאינסטגרם תבין שהתוכן שלך פחות מעניין , ותקדם אותך פחות. 
  6. האשטאגים באינסטגרם הם חלק חשוב ביותר בהפיכת הפוסט שלך לויראלי ונותן לכם אפשרות להגדיל את כמות החשיפה של הפוסטים בצורה משמעותית . 
שיווק באינסטגרם
שיווק באינסטגרם
  1. האשטאג עוזר לאינסטגרם לעשות סדר בתכנים ובמידע שאנשים משתפים באפליקציה ולהציג את התוכן המתאים לכל דורש.
  2. מיועד – לאסוף כמה שיותר לייקים , להגדיל את כמות העוקבים בחשבון ,ולהגדיל את כמות המכירות בעמוד העסקי.
  3. האשטאג מכירתי – אם עושים שימוש בהאשטאג ספציפי כשאתה מקדם את המוצר שלך ,יש סיכוי גבוה מאוד שתתפוס את תשומת הלב של הלקוחות והם ירצו לקנות את המוצרים שאתה מציע הקשורים לתכנים שאתה מפרסם 
  4. פוסט עם האשטאג יכול לעלות בממוצע את המעורבות של הפוסט שלכם ב %12.6  לעומת פוסט ללא האשטאג ! 

סטורי לעסק - הרי אמרנו שהשיווק באינסטגרם חשוב...

  •  קמפיינים חדשים ? – הודיעו כאן !
  • שתף תמ’ של פריטים בודדים במהדורהמוגבלת 
  • עדכן הלק’ על מבצעים והנחות .
  • שתף תמ’ וסרטונים של מוצרים / שירותים חדשים 
  • הצג את המוצרים שלך בפעולה – מה היתרונות,וכו’
  • שאלות ותשובות של אורח / מארח 
  • הוראות שימוש והדרכה 
  • מבט יחודי על ההתרחשות היומית בעסק.
  • הכרה בזמן אמת לעוקבים- הגידו תודה 
שיווק באינסטגרם
  • ספר סיפור אמיתי – כזה שקל לזכור אותו .
  • היו אותנטיים – אנשים סומכים על זה .
  • אינטראקטיביות – סקרים שא’, סליידרים 
  • קצר ולענין – סטוריז צריכים להיות קצרים ומתוקים .
  • שובב- סטוריז צריכים להיות מהנים .
  • השתמשו בקריאה לפעולה – אמרו לגולשים – מה לעשות הלאה .
  • LOOK & FEEL – שמור על תשומת הלב של הלק’ שלך ע”י צליל, , וידיאו וכו’.
  • פורמט- פצל את הסטורי לסצינות .

פיצ’רים לסטורי עסקי 

  1. מיקום – עוזר לעוקבים שלכם לזהות איפה אתם נמצאים .
  2. לתת כבוד – לציין ו / או להזכיר חברות ומותגים נוספים .
  3. האשטאג – עוקבים נוספים יוכלו לראות ולעקוב אחר הסטורי שלכם .
  4. GIF
  5. שאלון
  6. ספירה לאחור .
  7. סקרים , אימוג’י סליידר .

שיווק באינסטגרם :HIGHLIGHT

  • תמונות ממוזערות לפרופיל 
  • שמירת הסטוריז בהיילייטס  שמעל הפיד – כך מאפשרים לכל סטורי חדש להוסיף אותו להייליטס שלא יעלם וישמר .
  • כלי שימושי להפגנת הסגנון שלכם .
  • אפשר לשלב על 100 תמ’ וסרטונים ולקרוא להם בשם ולהוסיף אימוג’ים .
  • מאפשרים להדגיש את הקטעים הטובים ביותר  .
  • המיקום שלהם משמעותי מאוד – נמצאים ישירות מתחת לביו ומעל לפיד שלכם .
  • השתמשו במיקום הזה להוביל את העוקבים שלכם לבדוק ולצפות בהייליטים שלכם 
  • הקדמה לפיד הראשי .
  • המשכיות של הביו – נותן אפשרות לפרסם דברים חשובים.
  • דרך יצירתית ומקורית להציג את עצמכם ולחשוף עוד מידע . 

איך יוצרים ?

  • כדי ליצור הייליט – להקיש על המעגל עם הסימון  “+ ” , מתחת לביוגרפיה שלכם .
  • זה אוטומטית יעביר לסטוריז באינסטגרם שלכם .
  • בחרו את התוכן שאתם רוצים לקבץ יחד . 
  • עדיף לשמור אותו קצר ע,מ כדי שאנשים יוכלו לראות אותו בפרופיל שלך .
  • בחרו תמונה כתמונת שער והקישו על ” הוסף “.
  • כדי לערוך אחת מהייליטס – ניתן לשנות תמונה ולהסיר את הסטוריז המופיעים בהייליטיס . 

רוצים ערוץ טלויזיה משלכם ? קבלו את IGTV

כותרת שקופית 1
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.
לחץ כאן
כותרת שקופית 2
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.
לחץ כאן
כותרת שקופית 3
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סילט אגמטן.
לחץ כאן
הקודם
הבא
  1. ערוץ טלויזיה דרך האינסטגרם .
  2. מתחרה ליוטיוב .
  3. הושק לראשונה ביולי 2018
  4. תוכן וידיאו של עד 10 דקות .
  5. הזדמנויות נוספות להתגלות בדף EXPLORE 
  6. אפשר להעלות את הסרטון מתוך האפליקציה .
  7. אפשרות להעלות סרטונים אנכיים .
  8. תכינו סרטונים שיתנו לעוקבים שלכם תחושה של בית .
  9. יתרון שהאפליקציה כוללת תכונות ואפשרויות נוספות .
  1. הסרטונים יכולים להימשך בין 15 שניות ל 10 דקות .
  2. סוג קובץ – MP4 
  3. לכוון את היחס רוחב ל 9: 16 
  4. גודל קובץ מקסימלי לסרטונים שאורכם 10 דק’ – 650 MG 
  5. גודל קובץ לסרטונים של עד שעה – 3.6 MG .
  6. מומלץ להשקיע עבור תוכן מיוחד ב IGTV 
  7. הוכחה שזו דרך נהדרת ליצור קשר עם העוקבים ולשתף אותם .
  8. אפשר להוסיף קישור ! 
  9. ניתן להעלות סירטון ישירות מתוך המחשב .
  1. כתוביות אוטומטיות יגיעו לערוץ  IGTV . 
  2. יאפשרו להתחבר לקהל היעד בצורה יעילה הרבה יותר . 
  3. הרבה משתמשים בוחרים לצפות עם הצליל הכבוי .
  4. ישנם רבים של חירשים ולקויי שמיעה והכתוביות ינגישו להם את התוכן .

רבותי היקרים, עד כאן בנושא שיווק באינסטגרם , הנושא רחב ומתפתח כל הזמן, אני ממליץ לכם להתעמק , ללמוד ולקרוא עוד חומר בנושא , וכמובן ליישם , שיווק באינסטגרם לא נעשה על רגל אחת ויש עוד הרבה מה לעשות. זהו עוד מאמר מבית יקל פתרונות אינטרנט לעסקים , עד כאן להפעם בנושא שיווק באינסטגרם .

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support