שיווק באינסטגרם, למה זה חשוב ? אם אני לא שם – אזי אני לא קיים … אינסטגרם הוקמה אי שם ב 2010 , כרשת חברתית לשיתוף מקום , זו היתה המטרה שלה במהות ואח”כ הפכה לפלטפורמה לשיתוף תמונות . ב 2012 פייסבוק רכשה אותה כחברה- בת במיליארד דולר ומאז היא הולכת ותופסת תאוצה . אינסטגרם היא למעשה אפליקציה השניה בהורדות מחנות ה APP STORE ( אחרי יוטיוב ) .
בבואנו לפתוח פרופיל כלשהו , עמוד עסקי , עלינו לצייר ולתכנן את המטרות ( כי מה לעשות השיווק באינסטגרם חשוב …) :
אפשרות להוסיף כתובת , מייל , טלפון, שהם לחיצים , הטלפון ניתן לחיוג מהנייד, כמו כן ישנה אפשרות לכתוב מייל . פילוח – ניתן לראות מה עובד טוב ומה פחות אם זה התמונה הזו או אחרת סירטון זה או אחר, טווח גילאים , אפשר להתחבר לאנשים המתענינים בפרויקט שלך , בעסק שלך ,הוספת פרטי קשר שונים כמו שעות פתיחה , משתמשים יוכלו להתקשר , לשלוח דואר אלקטרוני ישירות מהאפליקציה, יוכלו לבקש קישור ממש ישירות ,לקבל תובנות לגבי ביצועי הסטוריז והפרסומים לאורך היום , INSIGHT – לראות כיצד הפוסטים והסטוריז שלכם מצליחים , ניתן לנהל ולקדם את הפרסום ישירות מתוך העמוד ליצור מודעות מהפייסבוק שנועדו במיוחד להופיע באינסטגרם בפיד ובסטורי
מותג ” אנושי” – מאוד מומלץ שהשם המשתמש המופיע יהיה גם השם המשתמש . ובמידה וזה מותג עדיף שהשם משתמש יהיה זכיר וברור ,לא ארוך וללא סמלים ומספרים שלא לצורך .ההמלצה שלי היא שהשם משתמש יהיה זהה בכל הרשתות החברתיות .בשום אופן לא להשתמש בשם שעלול להטעות .שם של עסק או מותג – אינסטגרם לא תחדיר אותו עבורכם . תמיד זיכרו – ייתכן והגולשים כן יצטרכו לשירותים או המוצרים שלכם , אבל אם לא יהיה להם ברור מה אתם עושים , הם לא יכנסו לבדוק .
מה כן לעשות ? להוסיף מילה שמדברת על הנישה או על התוכן שלכם , להוסיף מילות מפתח שיגרמו לגולשים פוטנציאלים כן להיכנס לעמוד שלכם , ובנוסף הם גם יקפיצו את העמוד . דר”כ , שם המשתמש אמור להיות בעברית ,תוצאות החיפוש צריכות לכסות את מילות המפתח הן בעיברית והן באנגלית , כדי שניתן למצוא אותך בקלות .אל תאבדו זמן, עשו שיווק באינסטגרם כבר היום. אינסטגרם הינה חברה בת של פייסבוק, וחשוב להיות גם שם .
השם שלכם שם העמוד , בשונה מהשם משתמש , אמור לשתף אתכם במילות המפתח , על מנת לתת הזדמנות , למצוא אתכם בעזרת מילות המפתח .יש הגבלה עד ל 30 תווים. צריך להשלים את מה שלא עשה שם המשתמש . טיפ – חפשו בעברית את מילות המפתח בתחום ונסו לבדוק מי מתאר את העסק שלו בצורה הטובה ביותר, ומופיע ראשון בתוצאות החיפוש. לכן ,רבותי היקרים, כפי שהבנתם שיווק באינסטגרם הוא כורח השעה . אז למה אתם מחכים ?
תמונה אחת שווה אלף מילים ? כן ! מייצגת את העסק שלכם , מה הוא עושה , ויוצרת רושם ראשוני , של הפרופיל שלכם . התמונה היא קטנה ובתוך עיגול , כדאי להשקיע מחשבה ….יש לערוך את תמ’ הפרופיל 110 על 100 פיקסל ,במידה ואתם מוכרים את עצמכם עדיף תמונת פנים יפה ולא משהו אחר. לא לשכוח לחייך ! זה יתן תחושה נעימה ומזמינה לעמוד שלכם
תיאור קצר בראש הפרופיל שלכם , המאפשר להציג את העסק שלכם , מי אתם , ולהוסיף גם את אמצעי הקשר. הזדמנות מעולה לא רק לספר על העסק – אלא גם על העמוד שלכם לתת רמז למבקרים בנוגע למה יקבלו אם יעקבו . יש לכתוב בשפה המתאימה שפונה לקהל שלכם בגובה העיניים . הכל אודות העסק בדרך מושכת ומעניינת .
עמוד החיפוש / סקירה פועל באמצעות האלגוריתם של אינסטגרם כדי ללמוד על ההתנהגות שלכם באפליקציה במיוחד על מה שאתם אוהבים , כדי להראות לכם פוסטים בתחום שלכם . רוב הסיכויים שהתוכן שלכם נמצא כבר מופיע בעמוד חיפוש. הוא יציג המלצות מותאמות אישית לסטוריז, ועבור מותגים – פותח הזדמנות ענקית לקהל חדש. למעלה מ 200 מיליון גולשים בעמוד זה מדי יום כדי לגלות רעיונות חדשים , לקבל השראה , האשתגים שעשויים לעניין אתכם , IGTV – קטע יחודי משלה , קניות – מקום יעודי למשתמשים לקנות ממותגים שהם עוקבים אחריהם .
תגובות ” מוצמדות ” – מטרתה להתמודד עם תגובות שליליות ואינטראקציה פוגענית בפלטפורמה . עוזרת למתן הודעות ולהילחם במידע מוטעה ובבריונות . אפשר להצמיד עד 3 תגובות . אם תצמידו הערה – העוקב יוכל לקבל התראה בדומה לתג או איזכור. זו היא דרך מעולה להבליט את התומכים שאוהבים את העסק שלך .
אפשר להעלות גם תמ’ וגם סירטון ( עד 60 שניות )
הטקסט יופיע מתחת לתמונה
תיוגים אם זה לבן אדם המופיע בפוסט או מיקום .
המיקום בדרך כלל מופיע מתחת לשם החברה .
מבחינה טכנית ,כל מה שצריך לעשות, זה ללחוץ על הפלוס . לפני שאתם מעלים , התמונה לא מעניינת אף אחד ולכן , מומלץ לרשום בתיאור הפוסט משהו נוסף. אם הצבעים לא מוספים לתמונה – שחור ולבן – תוצאה כמעט תמיד תהיה נקיה וקלאסית יותר . לא להגזים עם הפילטרים – לשמור על תמונה אוטנטית ולא צבעונית ומקושקשת . אפשר לבצע שינויי צבע , שינויי פילטר, התאמת ניגודיות, בהירות , רוויה ( BRIGHTNESS, CONTRAST , SATURATION AND WARMTH ) , חידוד תמונה , חוסך לכם עריכה בעיצוב . ישנה אפשרות לחתוך את התמונה לפי הגודל הרצוי , ,אפשרות לשנות את הזווית של התמונה, ובנוסף ישנה אפשרות לערוך את התמונה ולשמור אותה כטויוטה . אינסטגרם כבר מזמן לא רק פלטפורמה ויז’ואלית, ולכן פחות מומלץ להעלות פוסט ללא תיאור, מה שנקרא בשפה המקצועית CAPTION . בלי התיאור הנכון, התמונה לא תצליח ל קבל מעורבות שאתם שואפים להגיע אליה . תבנו נרטיב סביב התמונה , תפרטו ותעמיקו בסיפור שיהפוך את התוכן מעניין לקריאה .
רבותי היקרים, עד כאן בנושא שיווק באינסטגרם , הנושא רחב ומתפתח כל הזמן, אני ממליץ לכם להתעמק , ללמוד ולקרוא עוד חומר בנושא , וכמובן ליישם , שיווק באינסטגרם לא נעשה על רגל אחת ויש עוד הרבה מה לעשות. זהו עוד מאמר מבית יקל פתרונות אינטרנט לעסקים , עד כאן להפעם בנושא שיווק באינסטגרם .
ביקל מאמינים שלכל עסק , לכל תקציב או לכל חלום –
יש פיתרון ! הצטרף אלינו עוד היום ! :
ביקל מאמינים שלכל עסק , לכל תקציב או לכל חלום –
יש פיתרון ! הצטרף אלינו עוד היום ! :