בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

שיווק כיצד לעשות נכון ?

שיווק בגוגל לעומת  TRADITIONAL MARKTING – השיווק המסורתי 

פרסום העסק לא נולד מהיום , ולמעשה הוא קיים כבר מאות שנים . ה TRADITIONAL MARKTING , השיווק המסורתי היה באמצעות דרכים רבים כגון שילטו, עיתונים , רדיו , טלויזיה, פלאירים והוא נקרא שיווק מסורתי מפני שלא משנה לשנה או מחודש לחודש , אלא מיום ליום השיווק נהפך יותר ויותר לדיגיטלי. השיווק המסורתי סבל מהרבה בעיות :

  • עלות גבוהה  – העלות היתה גבוהה , לפעמים הסתכמה בכמה מאות אלפי שקלים מה שלא התאפשר פעמים רבות לבעלי העסקים הקטנים .
  • אין שליטה על התקציב – המחיר נקבע מראש ואי אפשר היה לעצור, אין שליטה על התקציב ולא היתה אפשרות לתמרן בין הקהלים , בין המחוזות וכו’.
  • מסר אחיד – המסר היה אחיד , לכלום גם אם לא היה רלוונטי למגזר מסוים ,לקהל ספציפי , בבחינת יריה באפילה .
  • קהל אדיש – הקהל לא היה מוכן לקבל המסרים , את הפרסומות ,פעמים רבות הפרסום לא היה רלוונטי, לא היה מעוניין לכן הקהל היה אדיש .
  • ” נגעת – נסעת “.עשית פרסום וקיבלת תוצאות מה טוב , לא קיבלת תוצאות לא זכית , עשו הפרסום וזהו , היה קשה מאוד למדוד זאת .
  •  

השיווק בגוגל 

  • עלות גמישה – העלות הייתה גמישה ואפשרה תמרון מדי פעם לפי הצרכים .
  • שליטה מלאה על התקציב – אפשר היה למדוד התוצאות , אפשר היה לקבוע מה העלות , מה התקציב , כמה אפשר להוציא, ומה הייתה ההוצאה הכוללת .
  • קהל רלוונטי- בשיווק הדיגיטלי , ובמיוחד בגוגל , אפשר לפלח ולפרסם אך ורק לקהל רלוונטי , קהל שמחפש את השירותים או המוצרים שלנו .
  • מסר פרסונלי- המסר בניגוד לשיווק המסורתי היה שיווק המוני , בעוד שהשיווק בגוגל הוא פרסונלי, יותר אישי .
  • תמרון – בשיווק הדיגיטלי ובשיווק בגוגל אפשר לתמרן ולשנות תוך כדי ניסוי וטעיה .

אלה המחפשים שירותים או מוצרים שונים או כל דבר לפעמים אומרים לעצמם : ” אני אף פעם לא לוחץ על המודעות “. ( הכוונה על התוצאות הממומנות ) , וצד השני , ישנם בעלי העסקים האומרים לעצמם : ” אם הוא מחפש אותי, הוא ימצא אותי , למה לי לשלם על הפרסום ” ?

  1. מפני שאם לא נפרסם , נפסיד קהל איכותי , קהל שמחפש את השירותים או המוצרים שלי .
  2. אם אנחנו לא נפרסם את שם המותג , המתחרים שלנו , יעקפו אותנו ויפרסמו על שם המותג ויגנבו לנו לקוחות פוטנציאלים .
  3. ועוד.

קמפיין בגוגל אדס – מבנה החשבון 

מבנה החשבון בגוגל אדס, הוא קצת מורכב ולא עשוי ממקשה אחת אלא מכמה וכמה קטגוריות : הקמפיינים , קבוצות מודעות , ביטויי חיפוש, מודעות ותוספים .

החשבון הוא חשבון ייחודי לעסק , ובו מגדירים את האזור ואת הזמן .אלה הם הפרמטרים החשובים ביותר . בתוך כל חשבון ישנם הקמפיינים .אפשר לעשות קמפיין אחד , אפשר לעשות קמפיין שני וזאת תוך מגבלות התקציב הכולל. בקמפיינים מגדירים את הנושא המרכזי , למשל ” עורך דין משפחה ” , ” בניית אתרים בוורדפרס ” , ” קבלן שיפוצים במרכז” וכן הלאה . בקטגוריה זו , מנהלים את התקציב ומגדירים כאן פרמטרים חשובים .בתוך כל קמפיין , יוצרים קבוצת מודעות . אפשר ליצור קבוצות מודעות כמה שרוצים , אלה הם קבוצות מודעות הכוללים בתוכם מילים או ביטויים שהגולשים מחפשים ורלוונטים לנושא , לקמפיין . במילים אחרות, קבוצות המודעות מפרקות את הנושא המרכזי של הקמפיין , ומחלקת את הנושא המרכזי לסט של מילים , דהיינו לתת קטגוריה . סט המילים או סט המודעות אלה הם סטים של מילים או מודעות המתכתבים עם סטים של הסטים של המודעות .

חלוקת החשבון לקמפיינים 

  •   מותג – המותג שלנו איך לא, אנו באים לפרסם את שם העסק שלנו ומשתוקקים ללקוחות או לפחות ללידים טובים . אם הוא שמע עלינו או לא, עלינו לפרסם בראש וראשונה את שם המותג ,על מנת לפרסמו ברבים .למשל בית השקעות, אנו מקימים קמפיין של שם בית ההשקעות בצירוף ביטויים נלווים.
  • מתחרים – כל אחד אמור לדעת מי המתחרים שלנו, יכול להיות שיודעים עלינו ויכול להיות שלא יודעים עלינו, אם מישהו חיפש את המתחרים שלי, אני רוצה להיות שם , אני רוצה שהוא יגיע אלי .( מתחרים שלי באותה קטגוריה )
  • מוצר ( ים ) – ישנה אפשרות היום גם לפרסם מוצרים פיסיים כלשהם , מה שנקרא קמפיין שופינג .
  • הצורך – הגולשים לא אומרים מה הם צריכים , אבל אנו צריכים לדעת מה מעניין אותם ,מה הצורך שלהם ,ועלינו להבין ולהסביר להם שלנו יש את הפיתרון לצורך שלהם .
  •  

תכנון החשבון 

איך ניגשים לתכנן את החשבון שלנו ?

  1. מה אנשים / גולשים מחפשים כשהם מחפשים את המותג שלי ? מה בדיוק הם מחפשים , מה מניע אותם לחפש דווקא את מותג שלי ?
  2. מה אנשים / גולשים מחפשים או צריכים כשהם מחפשים את המתחרים שלי ?
  3. מה האנשים או הגולשים מחפשים / צריכים כשהם מחפשים מוצרים או שירותים שאני מציע ?
  4. על איזה צורך או מענה עונים המוצרים או השירותים שלי ? זו שאלה חשובה , מפני שהתשובות לשאלות אלו, יעזרו לי להתחיל לבנות את הנושאים לקמפיינים ולחלק את הקמפיין לקבוצות מודעות .
  5.  

חלוקת הקמפיין לקבוצת מודעות 

אמרנו שלכל קמפיין יש נושא , אך חייבים חלוקה פנימית ולחלק את הקמפיין לתתי נושאים .מה הם השיקולים העיקריים לחלק את הקמפיין לתתי נושאים .

  • שפה – באיזה שפה אנו מקימים את הקמפיין , האם קהל היעד שלנו דובר רק עברית, או שאפשר להקים את הקמפיין גם בשפות אחרות כגון אנגלית וכו’. במילים אחרות, אם יש לי הרבה ביטויים במותג , שחלקן בעברית וחלקן באנגלית יהיה בלבול, יווצר סלט, ולכן מומלץ מאוד סט של קב’ מודעות בשפה הרלוונטית, כך גם גוגל אוהב ומעדיף שלא יווצר בלבול ולכן מעלה את ציון האיכות .
  • מוצרים / שירותים נפרדים בקטגוריה – אם יש לנו מוצרים או שירותים שונים בעסק, מומלץ להפריד ביניהם ולא לבלבל את הגולשים .אם למשל אנו מעלים קמפיין לעסק של מיטות , צריך שיהיה קבוצת מודעות של מיטות ילדים , וכן קבוצת מודעות של מיטה זוגית וכן הלאה .
  • מוטיבציה – מה המוטיבציה , ההתנגדות של הגולש , האם היא חזקה או רפה ובשל לקנות .וכן, בכל קבוצת מודעות אנו שואפים לדעת מה הגולש מחפש ובמקביל אותה קבוצה תהיה המוקד של המודעה שלנו .
  • קבוצות מודעות – השאיפה היא שיהיו כמה וכמה קבוצות מודעות ועד 25 מילים בכל קב’ מודעות כאלו .זה יותר עניין טכני , והסיבות רבות , זה עוזר לשמור על המיקוד ,מאפשר לכתוב מודעות בנושא ספציפי , מקל עלינו בניהול הקמפיין וקב’ המודעות , ועוד .

בוודאי נתקלתם לא אחת בביטוי מילות מפתח . מה הכוונה כשאומרים מילות מפתח ? מילות מפתח הם מילים או ביטויים שנרצה שהמודעות שלנו יופיעו כשמחפשים אותם . אנו צריכים לחשוב , מה הגולש מחפש ,כדי שהמודעות שלנו יופיעו במיקום גבוה שאשר הם מקלידים את מילות המפתח , אנו צריכים להשתמש במילות מפתח הרלוונטים מאוד למה שהגולשים מחפשים , ולהקפיד לא להשתמש פעמיים באותו הביטוי , לא להשתמש במילה בודדת , למשל משקפיים או טיפול . 

חשוב ביותר : שתהיה הלימה משולשת -מה  חיפש הגולש, מה הגולש מחפש וצריך אותם , מה המילים שאכתוב במודעה , ומה יהיה התוכן והמבנה של הדף נחיתה או האתר אינטרנט , לשם אני מפנה את הגולשים .

התאמות 

  1. לא נוכל לחזות בדיוק את כל מה שחיפש הגולש ולכן ישנם כלים שונים חלקם חינמיים וחלקם בתשלום למשל כלי תיכנון מילות המפתח שנותן הערכה לגבי נפח החיפושים ומה מידת התחרות .
  2. גמישות מצד גוגל – חופשיות מסוימת לגבי מילות המפתח .
  3. 4 סוגי התאמות -סוגי התאמות שונים  , וגם מילות שליליות , מילות שאנו לא רוצים להופיע בהם כאשר מחפשים אותן . מה הם סוגי ההתאמות ?
    • התאמה רחבה : כשמה כן היא התאמה לכל סוגי החיפושים או הוריאציות , היא התאמה רחבה ,כוללנית , אין עליה סמל , והיא תעבוד במקרים בהם כל ביטוי שמזכיר את המילים או וריאנטים של המילים בביטוי , היא במהותה רחבה לא מדויקת ויכולה להביא גם חיפושים שלא רלוונטים לנו ( וזה עולה בכסף מיותר ) .
    • BMM :  אין לזה תרגום בעברית , הסמל שלו זה + וזה בדרך כלל יופיע לפני המילת מפתח , לדוגמא + מילת מפתח , וזה יעבוד כשאר מחפשים את כל המילים שסימנו ובסדר שסימנו מראש .
    • התאמה לביטוי : התאמה למי שחיפש עם גרשיים  ” ( מילות מפתח או ביטוי)   ” , כל חיפוש  שמכיל את המילים שסימנו , ומכיל עוד טקסט לפניהם או אחריהם .
    • התאמה מדויקת : הסימן שלה הוא [ מילות מפתח ] , התאמה מאוד מדויקת יחסית, כל מי שחיפש מילות מפתח ספציפיות , המודעה תעבוד למשל בדוגמא [ נעלי טניס ] כל מי שחיפש נעלי כדורגל , המודעה לא תעבוד ולכן לא נפסיד כסף , ז”א , זה יעבוד אך ורק במילים שסימנו ובוויראציות מאוד קרובות שלהם .
    • מילים שליליות – מילים שאנו לא נרצה שהמודעות שלנו יופיעו עליהן , למשל מילים שאין בהם כוונת המרה , מילים כלליות מדי , מילים שלא מייצרות לנו המרות ,שמות המתחרים ( יש להם קמפיין נפרד ) , עשה זאת בעצמך, זול ( אף אחד לא רוצה להצטייר בזול) , יד שניה ועוד ועוד.
    •  

שיווק בגוגל :  מבנה המודעות 

כיצד בנוי מבנה המודעות ?

  • המודעה עשויה מתיאור ראשי , שאמורה למשוך את הגולש פנימה , מכותרת ראשית יותר נכון . ולאחר מכן מופעיות תתי כותרות 1, 2 , 3, המופרדות ביניהם , אפשר כבר כאן להוסיף את הדומיין המפנה לדף נחיתה / אתר אינטרנט / עמוד כלשהו , ולאחר מכן ישנה שורת תיאור אחת וגם שורת תיאור שניה . אבל ישנם גם מגבלות :
    • כל כותרת לא תכלול מעל 30 תוים,
    • כל תיאור יכלול עד 90 תווים מקסימום ,
    • וכל נתיב לא יכלול מעבר ל 15 תווים .
    • מותר אך ורק סימן קריאה אחד
    • אסור סימן קריאה בכותרת
    • אסור שימוש בכתיב משובש , למשל מ- ב- צ- ע .
    • יש להקפיד על סימני פיסוק וסמלים.
    • באנגלית , אסור מילים שכתובות במלואן בקאפס לאק .

למה בעצם צריך 3 כותרות ?  1 – האחת , זו תהיה התייחסות לשאילתא של הגולש , 2 – השניה , מחזקת את ההצעה , 3 – השלישית הנעה לפעולה . התיאור בא להציף את הערך ולהוסיף עוד קריאות לפעולה .

שיווק בגוגל : סיכום הקמת הקמפיין 

  • מתחילים בתכנון על קובץ אקסל
  • פותחים חשבון
  • משנים הגדרות מחשבון אקספרס לחשבון מומחה .
  • מוחקים את הקמפיין  ה” חכם ” .
  • מקימים את הקמפיין שלנו .
  • מקימים את קבוצות המודעות .
  • מזינים בהם את המילים מהקובץ אקסל .
  • כותבים מודעות .
  • מייצרים ומטמיעים הן קוד המרות והן קוד מעקב .

הערה חשובה : מאמר זה נועד לצרכי קריאה בלבד ולא לשום מטרה אחרת.

לחיי ההצלחה שלך, מר יוסף ק. 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support