בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

בפוסט זה נבדוק מה ההבדלים בין ההתנהגות של לקוחות שקונים באינטרנט לבין ההתנהגות של לקוחות שמגיעים לחנות כדי לקנות. בנוסף, ננסה להסביר איך פילוח קהל יכול לעזור לכם להחליט איפה כדאי לכם למקד את פעילות הפרסום באינטרנט כשמחליטים להיכנס לתחום.

אז מה ההבדלים המרכזיים בין לקוח שקונה בחנות פיזית לבין לקוח שקונה באינטרנט? נניח שהחלטתם שאתם צריכים להיכנס לכושר, ובשביל זה אתם רוצים לקנות נעלי ריצה חדשות. בעולם הפיזי, סביר להניח שתעברו תהליך כזה: תלכו לקניון ותעברו מחנות לחנות. בסופו של דבר תחליטו מה לקנות על סמך המחיר, האיכות, מדיניות ההחזרות, השירותיות של הצוות והזמינות במלאי. אחרי שתעבדו את כל המידע הזה, תחזרו לחנות שבה מצאתם את הנעליים שהכי נראו לכם ותקנו אותן.

באינטרנט, לעומת זאת, תהליך הקנייה כולל ארבעה שלבים נפרדים. העקרונות השימושיים האלה מתוארים בתיאוריית השיווק המקוון "רואים, חושבים, עושים, מרגישים" (See, Think, Do, Care), ובעזרתם בעלי עסקים יכולים לזהות מתי כדאי להשקיע מאמצים כדי לפנות ללקוחות ולתקשר איתם.

נשתמש בדוגמה שלנו על קניית נעליים ונתמקד בארבעת השלבים: בשלב ה'רואים' אתם שמים לב שחלק מהחברים שלכם אוהבים לרוץ, ושהם מעלים לרשתות החברתיות את מפות מסלולי הריצה האהובים עליהם. זה מעורר בכם רצון להתחיל לרוץ בעצמכם. בשלב ה'חושבים', אתם פותחים את דפדפן האינטרנט בטלפון ומחפשים "נעלי הריצה הכי טובות למתחילים". אתם מוצאים המון תוכן בנושא, החל מבלוגים ועד מודעות ממוקדות, ולומדים על אילו גורמים כדאי לבסס את ההחלטה שלכם. בסוף, בשלב ה'עושים', אתם קונים נעליים ואולי אפילו מעלים תמונה שלהן למדיה החברתית. השיתוף לגבי הרכישה הוא חלק משלב ה'מרגישים'. כדאי לזכור שלקוחות לא בהכרח יעברו את כל השלבים בכל קנייה. התהליך הוא אישי והוא יכול גם להתחיל בשלב ה'חושבים' או להסתיים בשלב ה'עושים'.

בואו נשלב רגע בין הפעילות בעולם הפיזי לפעילות באינטרנט. נניח שאתם נמצאים בחנות לבגדי ספורט והרגע מדדתם נעלי ריצה חדשות. אתם מוציאים את הטלפון ומחפשים את הנעליים באינטרנט, למשל כדי לבדוק אם אפשר לקנות אותן במחיר נמוך יותר במקום אחר. יש סיכוי די טוב שתקנו אותן באינטרנט אחרי שמדדתם אותן בחנות – מה שנקרא Showrooming, או בעברית 'בדיקה בחנות לפני קנייה ברשת'. ברגע שתבינו את נקודות הדמיון וההבדלים בין הקנייה באינטרנט לקנייה בחנויות פיזיות, תוכלו ליצור חוויית לקוח מאוזנת יותר באינטרנט.

אז איך תדעו איפה כדאי למקד את המאמצים באינטרנט? כדי לבחור את הערוצים המתאימים, מומלץ להבין למי פונים, מתי כדאי לפנות אליהם ואיזה מסר צריך להעביר להם. התהליך הזה נקרא פילוח קהל. יש הרבה שיטות לפילוח לקוחות, החל בפילוח לפי נתונים דמוגרפיים בסיסיים כמו גיל ומגדר, ועד פילוח לפי תחומי עניין ספציפיים. לדוגמה, פילוח לקוחות לפי מיקום מתאים לחנות מסחר אלקטרוני שמציעה משלוחים לאזורים מסוימים בלבד. פילוח יכול גם לעזור לכם למקד את מאמצי הפרסום באינטרנט. ברוב הערוצים אפשר למקד פרסום בתשלום לקהלים ספציפיים, לפי נתונים כמו מה הקהל אוהב ומה הוא לא אוהב. אפשר גם להגדיר שהמודעות יוצגו רק לאנשים שנמצאים בטווח של רדיוס מסוים מהחנות או מהעסק. האפשרות הזו יעילה כשרוצים להציע מבצעים לקונים שנמצאים בסביבה הקרובה.

לסיכום, כשמחליטים לבסס את הנוכחות של העסק באינטרנט, מומלץ לחשוב על הלקוחות ולנסות להיכנס לנעליים שלהם: באילו ערוצים הם משתמשים הכי הרבה? מה ההבדל בין האינטראקציה איתם באינטרנט לאינטראקציה איתם בעולם הפיזי?

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support