בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

מה הוא מדד ה KPI ?

כשמשווקים את העסק בדיגיטל, חשוב להעריך את הביצועים של פעילויות דיגיטליות באמצעות הנתונים והמדדים הזמינים. בשיעור הזה נעסוק בנושאים הבאים:

  • למה הגדרת היעדים ומדדי ה-KPI חשובה כל כך לעסקים דיגיטליים
  • איך ליצור מדד KPI באמצעות מסגרת SMART
  • איך לנתח את הנתונים שנאספים כדי לשפר את השיווק הדיגיטלי.

בשיעור הזה נסביר איך הגדרת יעדים ספציפיים ומעקב אחריהם יעזרו לכם להבין ולשפר את הביצועים של העסק. בנוסף, נלמד על מדדי ביצועים מרכזיים ונסביר איך אפשר להשתמש בהם כדי להעריך את יעילות התהליכים הכי חשובים להשגת היעדים שלכם.

ניגש ישר לעניין: מדדי ביצועים מרכזיים, או מדדי KPI, הם מדדים כמותניים שמאפשרים לכם להתמקד בקריטריונים הכי חשובים להשגת היעדים העסקיים שלכם. מדדי KPI יכולים גם לעזור לעובדים שלכם להבין איך תמדדו את התקדמותם ותעקבו אחריה. יש הרבה שיטות לבניית מדדי KPI, אבל חשוב שכל מדד יהיה מעשי, ניתן למדידה ובר-השגה, ושיספק הכוונה.

אז איך נראה KPI במציאות? הכירו את ראיין. הוא הבעלים של רשת מכוני כושר שנקראת Fit Gym. הוא צריך לדאוג לכך שיהיו לו מספיק לקוחות כדי שהעסק ימשיך לצמוח. לשם כך ראיין רוצה שבכל חודש יצטרפו לכל אחד מסניפי הרשת לפחות 50 חברים חדשים. זה היעד שלו. כדי להשיג את היעד הזה, ראיין צריך להגדיר מדדי KPI שימדדו את המאמצים שהצוות שלו עושה כדי להגיע ליעד. ראיין מיפה את הפעולות שצוות המכירות יכול לעשות כדי לשפר את שיעורי ההרשמה למכוני הכושר, ועל פיהן הגדיר את מדדי ה-KPI הבאים.

צוות המכירות צריך:

  • לפנות ל-20 לקוחות פוטנציאליים ביום

  • להגיב לכל הפניות ברשתות החברתיות ובאימייל תוך 15 דקות מרגע שהן מתקבלות, במהלך שעות הפעילות

  • לחדש או לשדרג 8 מנויים של לקוחות קיימים בחודש.

באמצעות ניתוח התוצאות כנגד מדדי ה-KPI, יוכל ראיין לדעת בדיוק מי מהעובדים עומד בציפיות ומי זקוק להדרכת מכירות נוספת.

אם אתם חושבים להשתמש במדדי KPI בעסק שלכם או בעסק שאתם עובדים בו, זכרו שאפשר להגדיר KPI לכל פעולה שתקרב אתכם להשגת היעד. החל משיחות מכירה ועד פוסטים ברשתות החברתיות, הוספת אנשים לרשימת כתובות אימייל ושביעות רצון של לקוחות – צריך רק להקפיד לבחור KPI שיתאים לצרכים שלכם.

אז איך יודעים אילו מדדי KPI להגדיר ואיך אפשר למדוד אותם? מדדי KPI צריכים להיות ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן. יצירה של מדדי KPI לפי הכללים האלה תבטיח שהם יהיו ברורים ושאפשר יהיה לעמוד בהם. כשאתם מנסים ליצור מדדי KPI משלכם, היעזרו בשאלות הבאות: האם ה-KPI מספיק ספציפי? האם אפשר למדוד אותו? האם העובדים יוכלו לעמוד בדרישה הזאת? עד כמה הוא רלוונטי למטרת-העל של העסק? ושאלה אחרונה, מה תאריך ההגשה או הביצוע שלו?

KPI לדוגמה יכול להיות הגדלת נפח המכירות ב-25% בהשוואה לשנה שעברה. זה מדד ספיציפי וניתן למדידה, ואם תבדקו את נתוני המכירות מהשנים הקודמות, תדעו אם הוא ניתן להשגה. הגדלה של נפח המכירות היא דרישה מרכזית להשגת צמיחה עסקית. צמיחה עסקית היא אומנם יעד כללי, אבל השוואה לנתונים של שנה קודמת הופכת אותו למוגבל בזמן.

חשוב לבחון את התוצאות ואת מדדי ה-KPI עצמם באופן קבוע ולבצע שינויים במידת הצורך. לדוגמה, נניח שבגלל העומס הרב אנשי המכירות של ראיין לא מצליחים לעמוד בדרישת ה-KPI להשיב לפניות תוך 15 דקות בממוצע. כדי שהם יעמדו במשימה, אולי כדאי לו להגדיל את מספר הנציגים במשמרת. כך הוא יוכל להבטיח שלקוחות פוטנציאליים יקבלו מענה לפניותיהם במהירות ויהיו מרוצים מבלי לשחוק את אנשי הצוות שלו.

כשאתם מנסים להגדיר יעדים ומדדי KPI בסביבה העסקית שלכם, חשוב להקפיד שהם יהיו ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה ורלוונטיים, ולתכנן אותם מתוך מחשבה לעתיד, כך שהם יעזרו להשגת היעדים בטווח הארוך. מומלץ להקדיש זמן למחשבה לפני שמגדירים מדדי KPI, ולשאול את עצמכם איך אפשר יהיה למדוד אותם ולהשתמש בהם כדי להתקרב להשגת היעדים שלכם.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support