בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

קידום אורגני - מה זה בכלל ?

רבים נוטים לחשוב שקידום אורגני הוא קידום בעזרת כסף ,דהיינו קידום באמצעות מנהל המודעות , אך לא נכון הוא הדבר.

קידום אתרים , או בשמו הלועזי , SEO , בא מראשי האותיות באנגלית SEARCH  ENGINE OPTIMIZATION , במילים פשוטות : אופטמיזציה למנועי החיפוש  , והכוונה למעשה היא שיפור מיקום כתובות דפי האתר בתוצאות החיפוש החינמיות במנועי החיפוש השונים לביטויים מסוימים . גורמי ההשפעה על דירוג כתובות האתר הם רבים , וחלקם אינו תלוי כלל במקדם האתרים ולכן מקדמי האתרים המתחייבים לתוצאות הינם שרלטנים !.יש לציין , כי בכל הקשור לקידום האתרים יותר נכון לומר קידום כתובות ה URL של אתר מסוים. דירוג האתר נקבע על ידי כמה וכמה פרמטרים , העיקריים הם :

  1. שם המתחם – הדומיין, ישנם כמה וכמה הנפוצים הם CO.IL, COM, BIZ, INFO, ORG , היות ועסקינן בקידום אתרים בעיקר במדינת ישראל,  מן הראוי ששם המתחם יהיה בסיומת CO.IL.
  2. גיאוגראפי- רבות דובר על כך, אם חוות השרתים עליה מאוחסן האתר הינה בתחומי ישראל או מחוצה לה , אבל יש האומרים שאין לזה השפעה נכרת , אך כמובן עדיף שיהיה מאוחסן בתחומי מדינת ישראל .
  3. היסטוריה – כמה זמן האתר באויר : האם הוא ותיק או שמא רק השם המתחם הוא ותיק וכו’.
  4. חברתי / שיתופי – האם האתר יש לו קישורים מרשתות חברתיות , מה שמעיד על האמון שרוכשים הרשתות החברתיות לאתר , על הסמכות , ועוד.
  5. מבנה – מה מבנה האתר , האם הוא בנוי נכון, יש היררכיה , האם יש אופטמיזציה מקסימלית למבנה ולתוכן , האם הכל ברור, יש עומק קישורים נכון בין עמוד  הבית לשאר העמודים  ועוד.
  6. קישורים – מנועי החיפוש אין להם עיניים ואוזניים ,הם מוגבלים במידה מסוימת והם נעים בין האתר לאתרים אחרים על ידי קישורים ובין העמודים השונים באמצעות קישורים , ולכן יש הכרח לקישורים חיצוניים ופנימיים , מה שמעיד על האמן הרב שמביעים אתרים אחרים לאתר המקודם.
  7. תוכן – האם התוכן קל לקריאה , האם הוא מעניין , האם עשוי מכותרת גדולה , פסקאות , האם זה מרתק את הגולשים ומשאיר אותם זמן רב באתר, או שמיד נוטשים וכו’.
  8. חווית גלישה – מה חווים הגולשים ,האם הם מוצאים את מה שהם חיפשו, האם קל לנווט באתר , האם האתר נראה טוב בניידים ,יש לזה הרבה משמעות .
  • מקור תנועה איכותי ביותר, אורגני... אחוזי נטישה נמוכים ,  כמות דפים נצפית גבוהה , אחוז המרות גבוה , וכל אלו ביחס לממומן של גוגל , שלא להזכיר את המקורות האחרים ….. Click Through Rate  גבוה , הכוונה למעשה לאחוז ההקלקות מתוך החשיפות וזהו מדד רציני בקידום אתרים הן אורגני והן ממומן. 
  • לרוב , גולשים מחפשים ועוברים על פני העמוד הראשון בתוצאות האורגניות , לרוב מדובר ב 93 % לפחות , מעטים עוברים לעמוד השני , ובודדים מגיעים לעמוד השלישי אם בכלל.
  • הגולשים בבואם לחפש שירות / מוצר או כל ביטוי אחר נותנים יותר אמון בתוצאות האורגניות ופחות בתוצאות הממומנות, מפני שבתוצאות האורגניות נעשו כבר פעולות ושקלולים על ידי מנועי החיפוש , ומחפשים את אשר הם מחפשים על פי התוצאות האורגניות ולרוב בעמוד הראשון .
  • ה CTR , אחוז ההקלקות מסך ההופעות בעמוד הראשון מגיע ל 21%  לפחות , בעמוד השני מגיע ל  14% , בעמוד השלישי בתוצאות החיפוש מגיע ל 13% , ויורדת ויורדת ככל שמחפשים בתוצאות החיפוש .
  •  

CTR של תוצאות החיפוש בגוגל

גוגל מנסה להגדיל את ה CTR של התוצאות הממומנות : 

  • מצד אחד הקטנת מס’ התוצאות האורגניות ומצד שני הגדלת מס’ התוצאות הממומנות בעמוד . הצגת מודעות ממומנות במס’ שאילתות גדול ככל האפשר .  הגדלת שטח המודעות הממומנות. . גוגל קניות ומקומות. .דפי תוצאות עשירים יותר ( למשל וידיאו, תשובות מידיות, חדשות וכו’) . תחכום באופן הגשת התוצאות, כך שיהיה קשה להבחין שמדובר בפרסום ממומן .

  קידום אורגני במדינות שונות : 

לא ניתן לקדם אורגנית , בתחומים תחרותיים את אותו האתר במספר מדינות / מיקומים ! קידום אורגני כזה מחייב לכל מיקום : שימוש בשפה וסממנים מקומיים , אחסון במיקום הגיאוגראפי המתאים , דומיין או סאב דומיין מקומי, ייחוס בין האתרים / דפים , הגדרות מתאימות בכלי מנהל האתרים של גוגל . 

קידום אורגני , יקל בניית אתרים
קידום אורגני
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support