קידום אורגני : מה זה ?

קידום אתרים ,או בשמו הלועזי , SEO , בא מראשי האותיות באנגלית SEARCH ENGINE OPTIMIZATION , במילים פשוטות : אופטמיזציה למנועי החיפוש והכוונה למעשה היא שיפור מיקום כתובות דפי האתר בתוצאות החיפוש החינמיות במנועי החיפוש השונים לביטויים מסוימים. גורמי ההשפעה על דירוג כתובות האתר הם רבים , וחלקם אינו תלוי כלל במקדם האתרים ולכן מקדמי האתרים המתחייבים לתוצאות הינם שרלטנים !.יש לציין , כי בכל הקשור לקידום האתרים יותר נכון לומר קידום כתובות ה URL של אתר מסוים. דירוג האתר נקבע על ידי כמה וכמה פרמטרים , העיקריים הם :

  1. שם המתחם – הדומיין, ישנם כמה וכמה הנפוצים הם CO.IL, COM, BIZ, INFO, ORG , היות ועסקינן בקידום אתרים בעיקר במדינת ישראל מן הראוי ששם המתחם יהיה בסיומת CO.IL.
  2. גיאוגראפי- רבות דובר על כך, אם חוות השרתים עליה מאוחסן האתר הינה בתחומי ישראל או מחוצה לה , אבל אין לזה השפעה נכרת. 
  3. היסטוריה – כמה זמן האתר באויר האם הוא ותיק או שמא השם המתחם הוא ותיק וכו’.
  4. חברתי / שיתופי- האם האתר יש לו קישורים מרשתות חברתיות , מה שמעיד על האמון שרוכשים הרשתות החברתיות לאתר , על הסמכות , ועוד.
  5. מבנה – מה מבנה האתר , האם הוא בנוי נכון, יש היררכיה , האם יש אופטמיזציה מקסימלית למבנה ולתוכן , האם הכל ברור, יש עומק קישורים נכון בין עמ’ הבית לשאר העמ’ ועוד.
  6. קישורים – מנועי החיפוש אין להם עיניים ואוזניים ,הם מוגבלים במידה מסוימת והם נעים בין האתר לאתרים אחרים על ידי קישורים ובין העמודים השונים באמצעות קישורים , ולכן יש הכרח לקישורים חיצוניים ופנימיים , מה שמעיד על האמן הרב שמביעים אתרים אחרים לאתר המקודם.
  7. תוכן – האם התוכן קל לקריאה , האם הוא מעניין , האם עשוי מכותרת גדולה , פסקאות , האם זה מרתק את הגולשים ומשאיר אותם זמן רב באתר, או שמיד נוטשים וכו’.
  8. חווית גלישה – מה חווים הגולשים ,האם הם מוצאים את מה שהם חיפשו, האם קל לנווט באתר , האם האתר נראה טוב בניידים ,יש לזה הרבה משמעות .

מקור התנועה האורגני - המשתלם ביותר !

מדוע יש חשיבות לקידום האורגני ?

  • מקור תנועה איכותי ביותר, אורגני…

  • אחוזי נטישה נמוכים.

  • כמות דפים נצפית גבוהה .

  •    Click Through Rate  גבוה , הכוונה למעשה לאחוז ההקלקות מתוך החשיפות וזהו מדד רציני בקידום אתרים הן אורגני והן ממומן. 
  • לרוב , גולשים מחפשים ועוברים על פני העמוד הראשון בתוצאות האורגניות , לרוב מדובר ב 93 % לפחות , מעטים עוברים לעמוד השני , ובודדים מגיעים לעמוד השלישי אם בכלל.
  • הגולשים בבואם לחפש שירות / מוצר או כל ביטוי אחר נותנים יותר אמון בתוצאות האורגניות ופחות בתוצאות הממומנות, מפני שבתוצאות האורגניות נעשו כבר פעולות ושקלולים על ידי מנועי החיפוש , ומחפשים את אשר הם מחפשים על פי התוצאות האורגניות ולרוב בעמוד הראשון .
  •  

CTR של תוצאות החיפוש בגוגל

  • מצד אחד הקטנת מס’ התוצאות האורגניות ומצד שני הגדלת מס’ התוצאות הממומנות בעמוד.
  • הצגת מודעות ממומנות במס’ שאילתות גדול ככל האפשר 
  • הגדלת שטח המודעות הממומנות.
  • גוגל קניות ומקומות.
  • דפי תוצאות עשירים יותר ( למשל וידיאו, תשובות מידיות, חדשות וכו’) .
  • תחכום באופן הגשת התוצאות, כך שיהיה קשה להבחין שמדובר בפרסום ממומן. 
נגן וידאו