לפני שנצלול , מה זה בכלל שיווק ?

שיווק דיגיטלי מה הכוונה ? מה ההגדרה בכלל לשיווק ? ההגדרה היא : פיתוח רעיון בקונספט קיים , אריזתו והובלתו לקהל היעדהטעות הנפוצה שכולם נופלים בה היא לחשוב ששיווק הוא פרסום זוהי טעות כי השיווק לא מסתכם רק בפרסום . במילים אחרות שיווק הוא מערכת חשיבה מסגרת כללית ורחבה בדבר קבלת החלטות וביצוע פעילות שקשורות ל מס’ דברים :

1. מהו המוצר או השירות שאנו מציעים ומתן מידע מדויק ככל הניתן ודבר שני למי הוא מיועד ? מה הוא קהל היעד ? ואיפיונו לפי קהל היעד כגון דמוגראפיים , הכנסה, מה הוא מקום המגורים מה ההכנסה שלהם מה הם אוהבים ועוד .זה המקום לציין שקשה להצליח בשיווק בלי הגדרה מדויקת ומפולחת של קהל היעד  במילים אחרות אם נמכור לכולם בעצם לא מכרנו  לאף אחד .

2. מה ההצעה במסגרת הוא מוצע ? לדו’ מה המחיר המיוחד מה תנאי התשלום שאחרים לא מציעים בונוסים מצורפים ועוד .

3  מה מבדיל אותנו מהמתחרים שלנו ? וזה לאו דווקא במוצר או השירות – זה יכול להיות בונוסים , תנאים משופרים , קהל יעד קצת שונה ועוד .

4.  מה הם הערוצים בהם אנו רוצים לחשוף בפני קהל היעד ? וכאן הכוונה לערוצי הפרסום השונים כגון : טלויזיה,  באנרים , פרסום ממומן בפייסבוק,  פרסום ממומן בגוגל ADS ,  ניצול מקסימאלי של ערוצי השיווק כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות ובנוסף מסר חוזר ונשנה על מנת לפמפם להם שוב ושוב עד לקבלת החלטה אצל קהל היעד .

5. עיצוב חווית הלקוח והכוונה היא לעצב חוויה בלתי נשכחת ללקוח שישאיר לו טעם של עוד ומתחילה בחשיפה למסרים איכותיים ויפים , רכישה נוחה וקלה,  קבלת שירות מעולה וכיפי וכל הקשור  לחווית הלקוח על מנת להשביע את רצונו .

6 . מינוף המידע על הלקוחות או המתעניינים , לדו’ לשלוח להם מסרים בדואר אלקטרוני , בעמוד העסקי , באתר ועוד.

7 . מיתוג אריזה של הכל והכולל מה חושבים עלינו קהל היעד האם חושבים עלינו חיובי , היכרות עם מי אנו עובדים ואיך אנו מצטיירים  בעיניהם .  הנושא של המיתוג הוא קריטי להצלחה מפני שהוא פרמטר שלנו וזהו הפנים שלנו כלפי קהל היעד גם בעולם האון ליין וגם בעולם האוף ליין .

זהו רק מבוא לשיווק כמובן , שנושא השיווק רחב מאוד והדגש כמובן לשיווק באינטרנט בדגש על הרשתות החברתיות מהם היסודות לשיווק באינטרנט שיווק מתקדם בדואר אלקטרוני אותם נלמד בחלקים הבאים .

שיווק דיגיטלי : לקדם את העסק שלך , ולא לעצור …

שיווק דיגיטלי נגזר למעשה משיווק באינטרנט ומשמעותה הוא שימוש באינטרנט לצורך שיווק , מיתוג, פרסום וקידום מכירות של מוצרים , שירותים ורעינות . בתהליך השגת לקוחות חדשים לעסק אין פתרונות קסם הטובים לתמיד. העולם מתקדם, הטכנולוגיות משתנות, התחרות גוברת, והזדמנויות חדשות נולדות בכל יום. השיווק אינו סטטי. היה סקרן ואמץ חידושים. הסקרנות משתלמת!!  אל תתן לעסק שלך פשוט להתגלגל לו, אלא החזק חזק את מושכות הניהוג. אם תעשה רק מה שכולם עושים, תהיה (במקרה הטוב) כמו כולם. לכן כדי להצטיין בשיווק דיגיטלי ולהביא לעסק את הלקוחות הטובים ביותר – חשוב מחוץ לקופסא.  למרות שאתה משקיע לא מעט בשיווק דיגיטלי , לפעמים אתה מוצא את העסק שלך בלי אוויר, חנוק, בלי מזומנים להשקעות חוזרות, בלי הכנסות שמאפשרות לך ליצוור רווחה כלכלית ולהגשים את עצמך, בלי דאגות פרנסה יומיומיות. התוצאות האלה משפיעות מיד על המוטיבציה לשווק ולא אחת גורמות לעבודת השיווק להיות זו שדוחים לסוף, שבורחים ממנה ושלצערי גם לא אוהבים אותה.  אבל שיווק יכול להיות כיף, נעים ומתגמל מאוד כשמסתכלים עליו מנקודת מבט אחרת. גרום לפעולות השיווקיות שלך להיות כמו חץ שטס ישר למטרה. שיווק זה סיסטם, מנגנון, מערכת. כדי שמערת השיווק תעבוד ביעילות תהיה חייב לשלב את כל אחד מהרכיבים השונים של מערכת השיווק לכדי מנגנון שעובד כמערכת שלמה, הוליסטית. כל הרכיבים משפיעים זה על זה ומובילים לתוצאה אליה מכוונים.  דבר חשוב הוא התשתית עליה יושבת מערכת השיווק.

הנוכחות של העסק שלך בסביבת האינטרנט היא המפתח שלך להצלחה שגדלה יותר ויותר, ולא משנה מה העסק שלך מוכר, לא משנה אם כל העסקאות נסגרות בסוף פנים אל פנים, לא משנה אם לא ראית עדיין לקוח אחד לרפואה, מכל המשאבים שהשקעת עד היום באינטרנט. מה שכן משנה, זה הבסיס שממנו מתחילה להיבנות הנוכחות העסקית הדיגיטלית שלך, הבסיס שעליו יושב הסיסטם שלך.

בדיוק כמו שלא תמצא אדריכל שיבנה את הקומה הראשונה של בניין או בית בלי יסודות, מפני שהתוצאות עשויות להיות הרות אסון, כך עם מערכת השיווק של העסק שלך. אין סיכוי לייצר מערכת שיווקית אפקטיבית, שמשרתת באמת ובתמים את העסק – מזרימה לידים איכותיים, מסייעת למכור ולסגור עסקאות – בלי שהיא תשב על בסיס יציב שיכול להחזיק אותה לאורך זמן.

צרור עצות לשיווק דיגיטלי של העסק שלך

לאחר שהבנת את הנישה המצומצמת שלך, הגדרת את המענים שלך לצרכיו של הלקוח הפוטנציאלי, ובחנת את נקודות החולשה של מתחריך מול נישה זו, הגיעה העת להגדרה ברורה וחד משמעית של ההצעה הייחודית ללקוח של העסק. ההצעה הייחודית ללקוח היא מספר משפטים תמציתיים, שבהם תספר ללקוחותיך, וגם לעצמך, מה מייחד את העסק שלך מהעסקים הדומים האחרים, ומה הסיבה שבגללה על הלקוחות להוציא את כספם אצלך, ולא אצל מתחריך ? ההצעה הייחודית ללקוח חייבת להכיל בתוכה את כל שלושת המרכיבים הבאים:

• הבטחה גלומה – אם תקנה ממני, מובטחת לך תועלת מסוימת וברורה. ההצעה לא תכלול את שאיפותיך שלך, אלא את הבטחת התועלת ללקוח, בהתאמה לצרכיו ורצונותיו.

• ייחודיות – המתחרים אינם מציעים, או שאינם יכולים להציע, הצעה שכזו. ההצעה לא תספר מה אני מוכר, אלא במה אני שונה ומיוחד ממתחרי. הערה: הצעת מחיר נמוך אינה מהווה ייחוד מספק ברוב המקרים.

• כוח שכנוע – הצעה חזקה שתמשוך את עין הלקוחות, תפתה אותם לבחון את יכולותך לספק את שהבטחת, ותביא לבסוף למעבר לקוחות מן המתחרים אליך. הלקוח אמור להרגיש שהוא יתנהג כטיפש, אם לא ירכוש דווקא ממך את השירות או המוצר.

 בזה כמובן לא מתמצת כל הנושא של השיווק דיגיטלי .  תהליך כתיבת ההצעה הייחודית ללקוח אינו קל, אך הוא הכרחי לצורכי התפתחות העסק, והוא המפתח החשוב ביותר להצלחתך העסקית לעתיד! ההצעה חייבת להיות מדויקת וברורה לחלוטין, על מנת שאתה תבין במדויק את יעוד העסק בתוך הסביבה התחרותית בה אתה פועל, ועל מנת להוות את המצפן העסקי שלך מכאן ולהבא. לאחר מכן תתורגם ההצעה הייחודית גם למוצרים ולשירותים של העסק, למחיריהם ולעיצוב פעולות השיווק והפרסום ללקוח.

לסיכום – כלל חשוב להשגת לקוחות חדשים הוא: קבע לעסק “הצעה ייחודית ללקוח”.

אתם צריכים עוד לקוחות, והעיסוק המתמיד בהשגתם מצריך את הזמן שלכם. שאר פעולות ניהול העסק צורכות זמן רב, שאיננו. אתם מרגישים שזמן הניהול הזה בא על חשבון העיסוק העיקרי שלכם, שלשמו העסק קיים. המון דברים לעשות, ומעט מאד זמן לכך. דעו לכם, שאתם לא לבד. הררי ספרים ואלפי שעות יעוץ יקרות, דנים מדי יום בדילמה הקלאסית של היזם – בין עיסוק לעסק. הדרך הברורה להצלחה עסקית היא קודם כל ההבנה וההכרה: אתם בעלי העסק, ולא רק עוסקים בתחומכם! לכן בכל תחום שהוא, הקצו בחייכם זמן ברור וקבוע לניהול העסקי, בנפרד לגמרי מזמן העיסוק במקצועכם. פתחו את היומן, סמנו לכם ימים קבועים ושעות קבועות בשבוע, פעמיים בשבוע שעתיים, וכתבו עליהם “שיווק דיגיטלי.”. שמרו על שעות אלו באדיקות, ואל תוותרו עליהן מול הלחצים שיבואו, וברור שיבואו. אם תקפידו ותנצלו זמן איכות חשוב זה לנושאי השיווק בלבד, התוצאות מובטחות ! גם אם תחום העיסוק שלך הכי ייחודי בעולם, אתה לא לבד – תמיד תהיה לך תחרות.  בכל זמן יכול הלקוח לבחור אם להוציא את כספו אצלך, או אצל מישהו אחר. כל עסק בכל תחום, הבוחן באופן שוטף מי המתחרים שלו ומהם הם עושים, מייצר לעצמו יתרון יחסי מובהק על העסקים הדומים שלא עושים כך. זאת עובדה. ואיך עוזר לנו לימוד נכון של המתחרים בהשגת לקוחותינו החדשים? התשובה לכך פשוטה בתכלית: התהליך של איסוף וניתוח המידע על המתחרים הוא הזדמנות מצוינת עבורך לזהות גם בעיות וגם הזדמנויות מסביבך, והן אלה שיביאו את הלקוח הבא. אל תגיד לעצמך: “לי זה לא מתאים, אצלי זה מיותר, הענף שלי ברור, לי אין מתחרים”. זה פשוט לא נכון. בכל עסק, לכולנו יש תחרות על כיסו של הלקוח, ואנו חייבים ללמוד אותה! רק השילוב בין ההגדרה הברורה והמדויקת של הנישה שלך, עם ניתוח נכון ומלא של המתחרים המשרתים את אותה נישה, יביא עבורך את הניצחון במאבק הבלתי פוסק על הלקוח הבא.

מה אנחנו רוצים לדעת:  • מהי רשימת המתחרים שלנו ?   • מה הם מציעים ללקוחות ? מהם המוצרים והשירותים שלהם, ובאילו מחירים ?   • איך הם משווקים ומפרסמים את עצמם ?   • מה אומרים עליהם הלקוחות ? • מה החולשות ומה החוזקות של כל מתחרה ? איך בדיוק עושים זאת ? שוב, בונים טבלה. בכל שורה רושמים את שמו של מתחרה אחד בתחום, ובכל עמודה נציין נושא אחד כמו: המוצרים והשירותים, רמת המחירים, התועלות הנוספות שהוא מציע ללקוחות, מי הלקוחות שלו, דרכי הפרסום ללקוחות, כתובת אתר האינטרנט, חוזקות, חולשות ועוד. בתהליך זה חשוב לבנות פרופיל ברור לכל מתחרה, ולעדכן אותו באופן שוטף כל הזמן. ומאיפה אוספים את המידע הזה ? :  • האיסוף הטוב ביותר מושג מביקורים פיזיים אצל המתחרה, אם זו חנות למשל.  • אתר האינטרנט שלו. לא יאומן כמה ידע אפשר לאסוף מלימוד אתרי המתחרים.  • עמוד עסקי של מתחרה בפייסבוק ופרופילים עסקיים נוספים. • אם אפשר: שיחות עם לקוחותיו, שיחות עם ספקים, ואפילו עם עובדיו.   • הקלדת שמו בגוגל ובפייסבוק , לעתים נמצא שם המון מידע ותגובות, ואפילו על עסק מקומי קטן. הקדש כ-10 דקות חיפוש לכל אחד מ 4-10 המתחרים המובילים שלך.  • מקורות גלויים כמו עיתונים ומקומונים, דפי זהב, הפרסומות ודברי הדפוס של המתחרה.

דע את עמיתיך, כל הזמן.

הצלחה בשיווק דיגיטלי: לעבוד באופן מסודר

ועוד בנושא שיווק דיגיטלי : האם חלמת בדמיונך על תיבת אוצר מסתורית מן האגדות, המלאה במטבעות זהב מנצנצים, שתביא לך את פתרון הפלא לכל משאלותיך ? מסתבר, שבנושא השגת לקוחות לעסק ישנה תיבת פלאים שכזו. היא יודעת אפילו לחזור ולהתמלא בעוד ועוד מטבועת זהב, כל הזמן וללא הפסקה. תיבת הפלאים הזו מסתתרת לה אצלך מתחת למקלדת, וצריך להפעיל אותה עכשיו!  קוראים לה רשימת הלקוחות. היא האוצר הגדול ביותר של כל עסק באשר הוא, והיא גם המפתח לאוצרות הנוספים שבדרך – הכנסות נוספות, ולקוחות חדשים לעסק. יש דרכים רבות להרוויח בעזרת רשימת הלקוחות, אבל בינתיים, כל יום שעובר מבלי שאתם אוספים את פרטי לקוחותיכם הוא יום אבוד ומבוזבז! לכן, התחילו באיסוף הרשימה מייד, כשאת הידע הכולל על אופני השימוש הנכונים ברשימה זו ניתן יהיה להשלים גם בהמשך הדרך.    קיימות כיום מערכות אוטומטיות, פשוטות מאוד לתפעול, ידידותיות וזולות, המאפשרות לכל בעל עסק, אפילו הקטן ביותר, לשלוח באופן אוטומטי לחברי הרשימה שלו סדרות של מסרים או לערוך ניוזלטר תקופתי. לדוגמא: מערכת רב מסר או מערכת שלח מסר, שבשתיהן מקבלים תקופת התנסות ראשונית ללא כל תשלום. בכך יתאפשר לך לנהל עם הרשימה מערכת יחסים מתמשכת, לבנות את אמונם בך, ולהפכם ללקוחות טובים ונאמנים. בעזרת הדיוור האלקטרוני ניתן להשיג עבורך יתרון תחרותי משמעותי על המתחרים ולהגדיל את היקף העסקים בעשרות ובמאות אחוזים, בהשקעה קטנה יחסית.  מה לאסוף ?  הסוד הוא לבקש מהלקוחות כמה שפחות פרטים מזהים, ובכך לקבל את רשותם לקבלת המסרים ממך. ככל שהלקוח יתבקש למלא יותר מידע, הוא יענה פחות לבקשה זו. לכן מומלץ לבקש את שלושת הפריטים החשובים ביותר עבורך, כשאפשר להסתפק אפילו בשני פריטים בלבד, על פי סדר החשיבות הבא:

• כתובת הדואר האלקטרוני. זהו הפרט החשוב ביותר .

• שם הלקוח. חשוב מאוד, אך ניתן יהיה גם להסתדר בלעדיו.

• מספר הטלפון הסלולרי של הלקוח. העולם עובר לשיווק נייד. היום השימוש בטלפון לצרכי שיווק מועט עדיין, אך בעוד שנתיים תצטער שלא אספת את המספרים.

איך לאסוף? האיסוף הוא תהליך שנמשך באופן רציף כל הזמן, בכל נקודת מפגש בין הלקוח והלקוח הפוטנציאלי לעסק. אפשר לפשט את העניין לשלושה סוגי מפגשים:

• מפגש פיזי: אל תתביישו! בקשו את פרטי הלקוח בכל סוג של מפגש עמו. הכינו לצורך כל טופס פשוט למילוי, ודאג לקבל אותו בחזרה כשהוא מלא.

• מפגש בין הלקוח לניירת או לפרסומים שלך: דאג שמעכשיו ולתמיד תופיע ההפנייה אל טופס ההרשמה על כל נייר שלך ושל העסק: על כרטיסי הביקור, על ניירת המכתבים והמעטפות, על כל עלון ודבר דפוס, בכל מודעה בעיתון, בתחתית כל אימייל שאתה מוציא, ובקיצור – בכל מקום!

• מפגש באינטרנט: גם כאן יש לדאוג שבכל מקום יופיע בהקשר לעיסוקך קישור לטופס דיגיטלי של הרשמה לרשימה. הלינקים יופיעו בדפי האתר שלך, בבלוג שלך, בדף הפייסבוק שלך, בתחתית התגובות שלך בפורומים, באימיילים שלך, במאמרים שתפיץ, בצמוד לסרטונים שתעלה לYouTube ובכל מקום אפשרי נוסף. כל לינקכזה באינטרנט יביא נרשמים נוספים לרשימה שלך.

שלושה טיפים קצרים::  • עד שתירשם למערכת דיוור אלקטרונית, מומלץ מאוד להקליד את הרשימה לגיליון נתונים Excel או דומיו, ובנוסף לשמור על גיבוי לרשימה זו, שהיא יקרה מפז.  • על מנת להגדיל את ההיענות לרשימה, הבטח לנרשמים מתנה קטנה: סידרת טיפים מעניינים, קופון הנחה לקניה עתידית או כל רעיון אחר. מתנות חינם עובדות!   • היה עדין ומתוחכם בסדרת המסרים שאתה שולח לרשימה. אל תנסה למכור מייד את המוצר או השירות המוצע, אלא חשוף את הלקוח למסר שלך שוב ושוב, בנה את אמונו, ושכנע אותו בשלבים.

לסיכום, כלל חשוב להשגת לקוחות חדשים : רשימת הלקוחות היא אוצר  .

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support