בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

לכל ארגון יש מטרה או מטרות . המטרה של ארגונים ועסקים היא לסגור עסקה כדי להשיג את המטרה בין היתר הארגון צריך לשכנע את הלקוחות הפוטנציאלים שלו לבצע פעולה . לעיתים קרובות בלתי אפשרי לשכנע את המתעניינים לבצע את הפעולה במהלך אחד נצטרך להסיע אותם במסלול שכנוע שעובר משלב לשלב המסלול הזה נקרא המשפך השיווקי .  עסק שרוצה להצליח חייב ללמוד לתכנן כיצד לבצע משפך שיווקי נכון וכמובן לשגר מסרים מחודדים של דוא”ל שישרתו את המתענינים בצמתי ההחלטה וידחפו אותם קלות לעבור לשלב הבא של התהליך .כדי לשכנע אדם לבצע פעולה משמעותית עבורו יש להעביר אותו דרך סדרה של פעולות בעלות משמעות עולה  בכל פעם אם תהיה אצלו חוויה חיובית היא תגדיל את רמת השכנוע . שכנוע הוא מרכיב חיוני בעסקים ולעיתים לא ניתן לשכנע בשלב אחד אלא בכמה שלבים .

כל התהליך הזה יוצר מושג חשוב בעסקים שנקרא ” משפך שיווקי “.

מדוע הוא נקרא משפך ? מפני שבהתחלה ( באינטרנט ) הכמות רחבה  אנו מעבירים כמות גדולה של גולשים אקראיים לדו’ חשיפות של 120000 הופעות למודעה  הגורמים ל 2000 גולשים להקליק עליה ולהיכנס לדף נחיתה / אתר מתוכם 200 נרשמים לכנס הסברה כלשהו  רק 100 מגיעים בפועל 25 נרשמים לקורס ורק 5 שוכרים יעוץ .

כל  עסק חייב לתכנן עבורו את המשפך השיווקי שלו . הצלחת העסק תלויה מאוד בתכנון ובניה של המשפך השיווקי הבנוי משלבים שונים  .טעות גדולה היא למעט בשלבים ולהגיע מהשלב הראשון ועד והשלב האחרון בלי שלבי הביניים ( מפני שבשלב הביניים מציעים מוצר קו ראשון שיחסית הוא איננו יקר אלא בזול )  . העסקים המצליחים הינם העסקים אשר תכננו היטב את המשפך השיווקי על ידי מכירת מוצרי קו ראשון + מכירת מוצרי קו שני . לאחר שיצרנו רשימת תפוצה כלשהי אנו מחויבים לשלוח מסרים לפי מה שהובטח אם זה עלון כל שבוע או כל שבועיים או כל מועד אחר ולאחר ההרשמה רצוי מאוד לשלוח דף תודה 

וכאן אנו מציגים נקודה ממש חשובה בין הפסיכולוגיה לטכנולוגיה – פסיכולוגית השכנוע דורשת חזרה על המסר וכדי להניע אדם לפעולה כמו הרשמה או רכישה יש לחזור על המסר מס’ פעמים . תקשורת אנושית מחייבת חזרה על המסרים ועדיף בדרכים שונות כדי שתהיה מובנת  וכאן נכנס לתמונה המושג יתירות – בעולם הפרסום מקובל לומר שיש צורך ב 7 חשיפות למסר כדי להניע אדם לפעולה זאת אומרת כדי לשכנע  יש לחזור מס’ פעמים ומס’ הפעמים תלוי גם באדם תלוי בשיירות או במוצר .

שלושת המרכיבים של השיווק באינטרנט הם 1 – רכישה 2 – המרה  3 – שמירה .

רכישה = אני מביא טראפיק לאתר שלי או דף עסקי מיני סייט כלשהו או במילים אחרות איך אני מגייס תנועה למיקום כלשהו שלי ברשת

המרה = איך אני גורם לאותם אנשים / מבקרים / גולשים להירשם או איך אני ממיר גולשים ללקוחות פוטנציאלים .כדאי מאוד ללמוד ולשפר על ההמרה מפני שהוא נותן לנו ROI – זהו היחס בין הגולשים האקראיים לבין אלה שנרשמו,  או אלה שעשו פעולה.

שמירה= איך אני שומר על מערכת יחסים לאלה שעשו המרה והשאירו פרטים . רצוי מאוד לשמור ולטפח אותם לגרום להם להכיר אותנו יותר לעומק לתת להם ערך לגרום להם לקנות  מאיתנו ולהמליץ עלינו בפני אחרים .

אלה הם היסודות בקצרה לשיווק באינטרנט והשיעור הנוכחי יעסוק בתכונות המיוחדות של שיווק בדואר אלקטרוני וכיצד הוא משתלב במימדי הרכישה ההמרה והשמירה של השיווק באינטרנט

מדוע שיווק בדואר אלקטרוני ?

1 – המסרים שלכם בחברה טובה : היכן האנשים קוראים מיילים ? בתיבת האינבוקס שלהם אם זה בעבודה ,או אף בבית . הם נמצאים במקום טוב עם המיילים מהעבודה מהחברים ,והקוראים מקדישים תשומת לב רבה יותר למיילים ביחס לערוצי תקשורת שונים .

2 – אתם שולטים בתזמון : אנחנו שולטים לחלוטין בתזמון  – אנחנו קובעים מתי ישלח הניוזלטר וזה יכול להיות המועד ובשעה קבועה ,וזה יכול להיות בהשקה של אירוע מסוים ,בהשקה של מוצר חדש לשוק ובעולם העסקים התזמון חשוב מאוד.

3 – אפקט מצטבר של רשימת התפוצה : באתרי אינטרנט התנועה היא אקראית הם נכנסים וישר קופצים החוצה, אבל ברשימת התפוצה אחוזי הפתיחה גבוהים ובדרך כלל קוראים בעיון , ומי שבונה ויוצר רשימת תפוצה גדולה ואיכותית בונה לו למעשה נכס חשוב וזה הנכס חשוב ביותר בכל עסק .

4 – תמונה מיידית : השיווק בדואר אלקטרוני נותן לנו תמונה ברורה ומיידית של מה עובד ומה לא עובד . בשיווק מה נותן לנו תוצאות ומה לא  יש להסיר או לשנות .

5 – אפשרויות פילוח : כאשר אנו שולחים מסר אפשר לראות מי פתח ומי לא פתח מי קרא או מי לא קרא , ובמערכת דיוור אלקטרונית מאפשרת לנו אפשרויות פילוח רבות ונוספות כמו למשל המשך דיוור ומכירה לאלה שהתענינו .

6 – סביבת תיבת הדואר הנכנס מאפשרת בניית מערכת יחסים ואמון .

7 – אקטיביות במקום פאסיביות .

8 – מסרים איכותיים מהווים שירות מבוא מעולה ויש להם אפקט מצטבר .

כיצד משתלב הדואר האלקטרוני במערך השיווק ?

למשל בשלב הרכישה  : כאשר אנשים רוכשים אזי יש סיכוי שהם יפנו את המסרים לחברים שלהם , בזכות העובדה שאנו שולחים ניוזלטר פעם בחודש לדוגמא  ,אזי אנו בונים מיתוג על ידי תוכן איכותי תוכן בעל ערך אז הנמענים ממליצים על כך בפני האחרים והאחרים זוכרים אותנו .

שיווק בדוא”ל משפיע על ההמרה – אם גולש השאיר פרטים שלו  הוא בשלב זה רק מתענין עדיין לא רכש מאיתנו מוצרים אנו יכולים לשלוח לו מסרים אשר יעזרו  וילוו אותו במחזור הקניה שלו  . המסרים האלה בנחישות ובעדינות ישכנעו אותו לרכוש כל מוצר / שירות מבלי שבעל העסק ינקוף אצבע 

כאשר גולשים מקבלים תוכן איכותי בעל ערך הם צמאים יותר הם מחויבים יותר למותג / שירות / מוצר .

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support