מה היא רשת לינקדאין ישראל ?

לינקדאין ישראל , היא רשת חברתית  מקצועית המאפשרת למשתמשיה ליצור חיבורים עסקיים וקשרים מקצועיים בין קולגות לבין משתמשים ואנשי מקצוע מכל העולם .  כמו בפייסבוק, כל משתמש יכול להעלות תמונות , סירטונים ותוכן לפרופיל האישי שלו, אך עיקר תכליתה של הרשת היא מקצועי , זאת אומרת רוב הפעילות בלינקדאין מבוססת על הקשרים , התוכן והחיבורים אשר נועדו למטרה ברורה : יצירת הזדמנויות עיסקיות .

קצת מספרים :

מה ההבדל בין לינקדאין לבין פייסבוק ? לינקדאין זה עולם עיסקי , פייסבוק זה רשת חברתית , תגובתית , ומכירתית . 

קצת רקע : החברה הוקמה בדצמבר 2002 בקליפורניה ארצות הברית, כאשר אתר הרשת הושק במאי 2003 והוא בבעלות ” תאגיד לינקדאין  ” . סימול החברה הוא LNMD. על פי דירוג חברת דירוג האתרים אלכסה , נכון לדצמבר 2017 ,  אתר לינקדאין הוא הוא במקום ה 29 בדירוג האתרים הנצפים ביותר . בסוף 2016 דיווחה מייקרוסופט על השלמת הרכישה והיא נהפכה לחברה האם .

מי צריך להיות בלינקדאין ישראל ? 

  1. אנשי עסקים ויזמים .
  2. עצמאים .
  3. מחפשי עבודה .
  4. עובדים שמעונינים ליצור קשרים מקצועיים .
  5. מעסיקים ומגייסים .
  6. משפיענים ואנשי מיתוג .

הידעת ? פרופיל לינקדאין שלך הוא בדרך כלל התוצאה הראשונה שתופיע למי שיחפש אותך בגוגל !  LINKDIN הוא אחד המקומות הראשונים שבהם לקוחות פוטנציאלים יפנו אל הפרופיל על מנת לבדוק מי אתה וללמוד עליך יותר  . אפשר לחלק את הפרופיל לאישי וכן לפתוח עמוד עסקי .

5 צעדים לבניית פרופיל 

יש להשקיע בתמונת הרקע ובכותרת . אלה יחזקו את התדמית ואת המסר שאתם רוצים להעביר . כתבו תקציר מקצועי שיסביר בקצרה – מי אתם ? מה אתם עושים ? במה אתם שונים מאחרים ? בתיאור העסק זו היא הזדצמנות נהדרת לספר ” מה אני מוכר…..”  בכתורת HEADLINE  הגדרת התפקיד נסו לחשוב על מילות  חיפוש רלוונטיות לתחום שלכם . בפרופיל המשתמש ניתן להציג ידע , תואר , ניסיון כישורים ויכולות מקצועיות על ידי סיכומים תמציתיים של המשרות , תיאור התמחויות מקצועיות , רקע לימודי , הישגים בלימודים ועוד ועוד . כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים , קשרי המתשמשים בלינקדאין ישראל מדורגים לפי קרבה . דירוג זה מאפשר למשתמשים לבסס קשרים חדשים עם משתמשים שאינם מקושרים אליהם ישירות .

משתמשים יכולים להיעזר ביישומים המוצעים בלינקדאין על מנת לחלוק מידע ולשתף פעולה עם אחד או יותר מהחברים המקושרים אליהם. בעזרת יישומים אלה ניתן להציג מצגות, לאחסן מסמכים, לדון על נושאים או פרויקטים משותפים, לקשר לבלוגים כדי להציג עדכונים, לאתר עמיתים באזור איתם אפשר להיפגש, ולעניין את המשתמשים המקושרים ברשימת ספרים אותם המשתמש קורא.

הפרופיל האישי 

אחד המקטעים והיתרונות החשובים ביותר הוא הפרופיל האישי . לינקדאין ישראל מאפשרת למשתמשים ליצור פרופיל אישי בו הם יכולים להציג פרטים אישיים , ניסיון מקצועי , וליצור קשרים על מנת לקדם קשרים אישיים , מקצועיים , עסקיים , לגייס עובדים אחרים, למצוא אפשרויות העסקה אחרות ואף שותפויות עסקיות. בפרופיל האישי ניתן ורצוי להציג ידע ,ניסיון, כישורים ויכולות מקצועיות על ידי סיכומים תמציתיים של העבודות והמשרות בהם הועסק החבר , התמחות מקצועית , רקע לימודי , הישגים ואם אפשר המלצות מהמעסיק.

בסעיף זה האודות  , צריך להכיל מילות חיפוש  , וזה עובד בדומה לגוגל . ככל שהפרופיל יכיל יותר מילים אשר מאפיינות את התחום המקצועי שלכם , כך הסיכוי שלכם להיות רלוונטים יותר בתוצאות החיפוש יעלה . אסור לוותר על הסעיף הזה , כי זהו המקום הכי חשוב בפרופיל . לעולם אל תשאירו את סעיף ה SUMMARY ריק, השתמשו בכמה שיותר מילים ( אפשר עד 2000 אותיות ) . פרקו את הטקסט לכותרות ותת כותרות .

EXPERIENCE  ניסיון תעסוקתי . הסעיף הכי חשוב אם לא החשוב ביותר . אז נכון , ברור שיראו את ה SUMMARY  שלכם התמונות והכותרות , אבל לאדם שבאמת מתעניין בהתקשרות אמיתית איתכם יכול להיות קשר פוטנציאלי .אז אם יש לכם דף נחיתה , כרטיס דיגיטלי , אתר אינטרנט או נכס דיגיטלי כלשהו עשו הפניה גם ללינקדאין ישראל . צרו לפחות 501 קשרים . פרופיל כזה עם מעל 500 חברים מעלה את הערך של הפרופיל שלכם בתוצאות החיפוש . יש לכם אפשרות להגיע עד 30000 קשרים .

קבוצות 

הקבוצות בלינקדאין ישראל מורכבות מקהילות חברים  בעלי שפה משותפת, בסיס מקצועי או עסקי משותף , או בסיס כלשהו כגון: עניין , מטרה , השתייכות וכדומה .הקבוצה יכולה להיות מאופינת לפי מוסד אקדמי כלשהו ,קשר מקצועי או עסקי משותף. כל חבר יכול ליצור קבוצה או להצטרף לקבוצה קיימת בדומה לפייסבוק. הקבוצות בלינקדאין כמו בכל קבוצה פיסית או וירטואלית , מאפשרות לקהילת חבריה ליצור קשרים עסקיים , מקצועיים, ליצור קשרים אישיים , לפתח דיונים , לפרסם הודעות וכיוצא בזה . כל קבוצה , משמשת כפורום , כך שכל חבר קבוצה מסוימת יכול ליצור קשרים עם משתמשים אחרים ,לפרסם הודעות, לשאול שאלות,או להשיב אליהם . כל תשובה ותשובה או כל שאלה ושאלה נשלחות בהודעות דואר אלקטרוני על מנת להתעדכן בתדירות רבה יותר .

אז מה המטרה בעצם ? המטרה היא להגיע לפרופיל המוגדר ALL STAR  . וכמו בכל מקום , התוכן הוא הדבר החשוב ברשת זו .