אני רוצה לוודא איתך שהפוטנציאל המטורף של השיווק בפייסבוק הוא  ברור לך. משום שזה פשוט לא יאמן מה שהוא עושה לבעלי עסקים שמשווקים בו נכון. אז בוא נבין את הגדולה האמיתית של פייסבוק ושל מה שהוא יכול לעשות עבורך : הדבר הראשון הוא חשיפה  – פייסבוק יכול לייצר חשיפה לעסק שלך . חשיפה מדהימה. חשיפה ממוקדת. חשיפה מדוייקת לאוכלוסיה שאתה רוצה להגיע אליה. אתה יכול לבחור למי להחשף ברמות דיוק מדהימות.אתה רוצה להחשף להורים לילדים – אין בעיה. מתוך כלל ההורים אתה רוצה את ההורים לילדים צעירים, לגילאי 0-3 – אין בעיה, אולי חשוב לך להגיע למאורסים טריים? או לזוגות פרודים? או שאתה מעוניין דווקא בבעלי עסקים?  אין שום בעיה.  רמת הדיוק של החשיפה בפייסבוק  היא מדהימה.

ולמה החשיפה המדוייקת הזאת כל כך חשובה לך ? משום שזאת הדרך הכי מהירה והכי זולה לייצר לעצמך מכירות. הרבה בעלי עסקים עובדים קשה כדי לייצר לעצמם חשיפה . בכל מיני ערוצים וחלקם אפילו מצליחים בזה

אבל החשיפה הזאת נשארת ברמה של חשיפה ולא מייצרת מכירות. לעומת זאת חשיפה לאנשים מדוייקים לעסק שלך יכולה לייצר לך מכירות מהירות.  הפייסבוק יודע לייצר לך את החשיפה המדוייקת הזאת.

הדבר השני הוא אוטוריטה (בניית מעמד מומחה) : הפייסבוק יכול להפוך אותך לאוטוריטה – למומחה. כיום לקוחות מחפשים מומחים, מעדיפים להגיע למומחים, מוכנים לשלם הרבה יותר כסף למומחים ולחכות הרבה יותר זמן למומחה. פייסבוק יכול להפוך אותך למומחה. הוא נותן לך במה מדהימה, אתה רק צריך לנצל אותה.

דמיין את עצמך עומד מול קהל של עשרות/מאות ואולי אפילו אלפי אנשים. עצם העמידה שלך על הבמה המרכזית כשכולם מקשיבים לך הופכת אותך לאוטוריטה. ואם תוסיף לזה את כל הידע שלך ואת המומחיות שלך שצברת במשך השנים , תוכל לראות איך האוטוריטה שלך נוצרת בקלות ובמהירות , כי הפייסבוק הוא בדיוק אותה הבמה שהופכת אותך למומחה.

הדבר השלישי הוא מכירות :  שזה כמובן הדבר הנחשק ביותר בגללו בעלי עסקים מלכתחילה פונים לפייסבוק .

נשאלת השאלה : מהם הטעויות שעושים מפרסמים המונעים מכירות ? 

הטעות הראשונה היא לא להבין מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג באמצעות הפייסבוק . אז הטעות הנפוצה היא לא להבין ולא להגדיר את מה שאנחנו רוצים שפייסבוק יעשה עבורינו. האם אנחנו רוצים שהוא ייצר לנו מעמד של מומחה – יש דרך מאוד ברורה להשיג את זה,  האם אנחנו רוצים תנועה – הפעולות שלנו יהיו שונות בתכלית מאלו של יצירת מעמד מומחה, אם הכי נכון לנו להעזר בפייסבוק לצורך הפניה למעמדי מכירה, נניח לחנויות פיזיות – כל הפעולות שלנו יהיו מכוונות לזה.

הטעות השניה היא לא לתכנן. רוב בעלי העסקים פשוט פותחים דפים ומתחילים לכתוב. למי הם כותבים ? למה הם כותבים ? מה הם כותבים ? אין להם תשובה מדוייקת. הם לא עושים את זה מתוך מטרה ברורה אלא פשוט כותבים. חישבו לרגע על אצן מרתון. למה הוא מצליח ? כי הוא יודע לאיפה הוא רוצה להגיע והמסלול ברור לו ואז הוא בוודאות מגיע לשם.  רוב בעלי העסקים מתחילים את השיווק בפייסבוק  כשיש להם הגדרה מאוד ערטילאית של מה שהם רוצים להשיג.  ואז הם יוצאים למרתון בלי שהם יודעים איפה קו הסיום שלהם ובאיזה מסלולים עליהם לרוץ.

כל מי שרוצה להצליח בשיווק בפייסבוק חייב להגדיר לעצמו את מסלול הריצה שלו , איפה קו ההתחלה, איפה קו הסיום, מה מכינים למרתון כדי להבטיח את ההצלחה, האם יש תחנות שצריך לעבור בדרך או עזרים נלווים הכרחיים ועוד.

הטעות הרביעית היא להניח שבכל פעם שאנחנו מפרסמים בדף העסקי כולם רואים את זה. רוב האנשים מפספסים את העובדה שהחשיפה האורגנית, כלומר כמות האנשים שרואים את הפוסטים שלנו, כיום מאוד נמוכה היא נעה בין 2-6%. זה אומר שאם לדוגמה יש לנו 1000 אוהדים כשאנחנו מפרסמים פוסט,  באופן אורגני רואים אותנו 20-60 אנשים.  כלומר, הרוב הגדול של הקהילה שלנו לא מודע בככל למסרים שאנחנו מעבירים ואם הם לא מודעים אך נמכור להם איך הם יקנו??  וזו טעות שחוזרת על עצמה שוב ושוב. בעלי עסקים חיים באשליה של קהילה גדולה שעוקבת אחריהם ומקשיבה להם ובפועל הם מדברים לעשרות בודדות של אנשים במקרה הטוב.

הטעות החמישית היא לחשוב שפייסבוק הוא לוח מודעות. בעלי העסקים באים נועצים את המודעה שלהם והולכים  יש כאלה שאפילו רכשו כל מיני מערכת משוכללות ש״נועצות״ את המודעות שלה  בכמה רשתות במקביל (בלוג, טוויטר, פייסבוק ועוד). וזו טעות ענקית. המטרה של רשתות חברתיות זה לפתח תקשורת. זה ליצור דיונים. שיח. ברגע שמבינים איך עושים את זה מגלים שזה ממש כיף. זאת הדרך הוודאית שלנו להכיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. מה הם רוצים, מה הם לא רוצים, למה הם מתנגדים וממה הם מתלהבים.

אין עוד ערוץ מאפשר לך לעשות את זה כל כך בקלות ובחינם!

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support