בניית אתרים בוורדפרס

1- קטגוריות הן לא רק לבלוג

לוורדפרס יש מערכת מובנית של קטגוריות עבור ה”רשומות” שלה אבל לא עבור עמודים. רוב האתרים העסקיים עושים שימוש בעמודים בלבד ומזניחים את הקטגוריות. אבל השיטה הנכונה היא להשתמש ברשומות וקטגוריות כדי לחלק את האתר שלכם לנושאים שונים. לאחר שיצרתם קטגוריות, אפשר להציג בתפריטים באופן אוטומטי את כל הרשומות השייכות לאותה הקטגוריה.

2- כוחו של מבנה הקישורים

רוב בוני האתרים משתמשים במבנה קישורים ברירת המחדל של וורדפרס (Permalinks) – שבדרך כלל משתמש בחודש ובתאריך לפני שם העמוד. במקום זאת, אפשר ליצור מבנה קישורים מותאם אישית שיכניס את שם הקטגוריה לפני שם עמוד, וכך נוצר מבנה קישורים יפה שמציג את העמודים שלכם בסדר הגיוני לפי הקטגוריות שבחרתם. כיתרון נוסף, מערכת מדידת תנועה כמו Google Analytics ידעו לספר לכם מה הייתה התנועה בחלוקה לקטגוריות.

3- גרבטארים

גראבטאר היא מילה מוזרה שרוב האנשים לא יכירו – מדובר על שירות מאותו בית היוצר של וורדפרס, שמאפשר לכם לקשר תמונת פרופיל קבועה לכתובת המייל שלכם (היכנסו gravatar.com). לא רק שכל אתר וורדפרס בעולם עושה בה שימוש באופן אוטומטי, אלא גם אתרים רבים אחרים. הוספת תמונת פרופיל ייצוגית לכתובת המייל העסקית בה אתם עושים שימוש, תשדרג משמעותית את החשיפה שלכם בכל פעם שתכתבו תוכן או תגובה באתר שלכם ובאתרים אחרים

4- תמונה שווה אלף מילים

אחת התכונות שזוכות להתעלמות הגדולה ביותר, וזו גם סיבה נוספת להשתמש בפוסטים במקום בעמודים – תמונות ראשיות. לכל פוסט בוורדפרס אפשר להוסיף תמונה ראשית, שאומנם לא מוצגת בעמוד עצמו אבל כמעט כל ערכת עיצוב מודרנית עושה בה שימוש בעמודי קטגוריות, עמוד הבית באתר ומקומות נוספים. שימוש חכם בתמונות הראשיות משדרג את האתר בעשרות מונים.

5- פינגבק

לוורדפרס (ומערכות בלוגים נוספות) יש פיצ’ר מגניב שנקרא פינגבק. בעצם, כל פעם שמישהו באינטרנט יכניס קישור לעמוד או רשומה באתר שלכם, תקבלו התראה על כך ותוכלו לבחור אם להוסיף בתחתית העמוד שלכם (היכן שהתגובות) קישור חזרה לאותו המקור. החלק הנחמד כאן הוא שזה עובד הפוך, בכל פעם שתקשרו לאתר אחר (שתומך בכך) הוא יקבל התראה ויוכל להוסיף קישור אליכם. זו דרך מעניינת ליצור חשיפה ותנועה חדשה לאתר שלכם.

6- ניהול משתמשים

לוורדפרס יש מערכת ניהול משתמש מלאה עם חלוקה לתפקידים שונים. זאת אומרת שאתם יכולים לפתוח משתמשים לכל עובדי החברה שמטפלים בניהול האתר ולהגיד להם מה הרשאות הגישה הספציפיות שלהם – כותבי תוכן, עורכי תוכן, תורמים, מנהלים כלליים וכו’. כך לא צריך להעביר את סיסמת האדמין היקרה שלכם למשתמשים רבים, וכל אחד יקבל גישה רק למה שהוא צריך.

7- המשכפל

אם יש תוסף וורדפרס אחד שכל אחד צריך להכיר, זה Duplicator. התוסף הזה יודע ליצור שכפול מלא של האתר שלכם באריזה מיוחדת, בדיוק כמו שהוא. לאחר מכן אתם יכולים לקחת את השכפול הזה ולהעביר אותו לכל שרת כדי לפרוס מחדש את האתר בלחיצת כפתור. זה שימושי ביותר ליצירת גיבויים ולהפעלה מחדש של האתר במקרה של קריסת שרתים ותקלות טכניות אחרות.

8- עמודי התחברות מותאמים

ערכות עיצוב מסוגלות לשנות כמעט כל היבט של אתר הוורדפרס, אבל ישנה נקודה אחת שכמעט אף אחד לא נוגע בה – עמוד ההתחברות לאתר שגם אותו אפשר לעצב. הדבר מעניין במיוחד אם האתר שלכם מציע שירות ללקוח הקצה, שדורש מהלקוח ליצור משתמש. במקרה כזה, רצוי מאד שתעצבו את עמוד ההתחברות עם המיתוג של העסק שלכם, במקום עם העיצוב הגנרי של וורדפרס.

9- קצת פרופורציות

כשמעלים תמונה חדשה לוורדפרס אפשר לבחור גודל מותאם אישית. חשוב לציין, שאם לא מדדתם ידנית שהרוחב והגובה אכן מתאימים, יתכן שתקבלו תמונה שנראית גרוע כי הפרופורציות שלה התקלקלו. הסוד כאן הוא שאפשר להכניס רק גודל בודד. וורדפרס יודעת מה צריך להיות הגודל השני באופן אוטומטי. לכן, תמיד מומלץ להכניס את הרוחב המקסימאלי שמתאים לכם בעמוד ולתת לוורדפרס להכניס את הגובה לבד.

10- האינטרנט לא מת על עברית

כברירת מחדל, וורדפרס לוקחת את שם העמוד או הפוסט ותשתמש בו עבור הקישור הקבוע לעמוד. במקרה שהכותרת היא בעברית, גם הקישור יהיה בעברית, כשתעתיקו אותו תקבלו שרשרת ארוכה של תווי יוניקוד (כזה: %D7%94%D7), שאנשים רבים ללא ממש מבינים מהי. לכן מומלץ לשנות את ה”קישור הישיר” של הפוסט לאנגלית – קצר יותר, חינני יותר, מפחיד פחות. עשו זאת גם לקטגוריות שלכם.

11- תפריטים נופלים

גרסאות עדכניות של וורדפרס מגיעות עם תפריטים נוספים בנויים במערכת, ומנהל תפריטים עוצמתי. קודם כל, אתם יכולים לבקש ממנהל התפריטים להכניס אוטומטית כל עמוד ראשי חדש באתר – זה חוסך עבודה. שנית, ע”י לחיצה וגרירה של פריטים בתוך מנהל התפריטים, אתם יכולים ליצור דרגות שונות של תפריטים נפתחים כשהגולש עובר עליהם עם העכבר.

12- עמודי שגיאה

עוד חלק באתר שאפשר לטפל בו בעזרת ערכת העיצוב, הם עמודי שגיאה, במיוחד “עמוד לא נמצא” (404) -מהעמודים החשובים ביותר באתר ואשר יכול לעשות את ההבדל בין גולש שנשאר באתר לבין אחד שעובר הלאה. הקפידו לעצב אותם בהתאם לעיצוב הכולל של האתר, ולא להשאיר אותם בעיצוב ברירת המחדל של המערכת.

13- תבניות עמודים

פוסטים אומנם יכולים לקבל קטגוריות ותגים, אבל עמודים יכולים לקבל תבניות – שימו לב אם ערכת העיצוב שלכם כוללת תבניות מותאמות לסוגי תוכן שונים. למשל, ערכות עיצוב רבות כוללות תבנית מיוחדת לעמוד הבית שהופך אותו לעמוד דינאמי ומעניין ולא לסתם עוד עמוד באתר.

14- שום דבר לא חקוק בסלע

זה אולי הטריק החשוב ביותר שיכול לסייע לכם בעבודה עם וורדפרס – שום דבר שאתם רואים באתר אינו חקוק בסלע. לא מתאים לכם שיוצג תאריך פרסום בפוסט? אפשר להוריד אותו. רוצים שתופיע בסוף כל עמוד פסקת תיאור של האדם שכתב אותו? אין בעיה. על רוב האפשרויות האלה כבר חשבו לפניכם והמידע זמין ברשת. רק צריך לגשת ולקחת אותו.

חנות וירטואלית

חנות וירטואלית – הטכנולוגיה מקוונת אליך …..

האם שמעתם על חנות בלא צורך של חנות ?בודאי כבר שמעתם “שהכסף לא גדל על העצים” והיום יותר נכון להגיד: כסף בלחיצת כפתור ! כן רבותי היום יותר מתמיד פלאי הטכנולוגיה נגישים יותר מתמיד ומאפשרים עשיית כסף בלחיצת כפתור ניהול כל החנות המחזיקה מלאי בלא צורך במיקום פיזי ממש חיסכון ניכר בעלויות המקום כגון שכירות ארנונה חשמל וכד’ ומעל הכל – נוחות מירבית – בעלי עסקים חברות ארגונים כבר זיהו מזמן את הטרנד: רשתות המזון בתי אופנה תכשיטים מוצרי חשמל אלקטרוניקה ובעצם מה לא? חנות מקוונת או אם תרצו חנות וירטואלית היום יותר קל מאי פעם הכל הכל משלב האיפיון ועד הלקוח הסופי בלחיצת כפתור ובצורה מאובטחת ביותר
חנות מקוונת גם נקראת לעיתים קרובות בשמות נוספים כגון אתר מכירות חנות וירטואלית אתר מסחר אלקטרוני אתר ecommerce או אתר מסחר וירטואלי איך שלא נקרא לזה זוהי למעשה חנות לכל דבר וענין שלה יתרונות רבים וחסרונות מעטים ( לטעמי ) חנות באינטרנט מציגה מוצרים רבים ככל שיש בעולם האמיתי ומאפשרת רכישה רק שהיא יושבת על שרתים ולא חנות פיזית ממש.

חנות מקוונת כפי שהבנתם היא חנות היושבת באינטרנט ויש לה מאפיינים כמו של חנות רגילה קטגוריות של מוצרים רבים שניתן לבחור מביניהם וישנה אפשרות להוסיף לסל הקניות אפשרות לקבל הנחה ( למשל על ידי קופונים או מבצעים שונים נניח ) וכמובן אפשרות הזמנה ולמשלוח עד הבית


אז מה בדיוק יש לנו כאן? למה צריכים את זה? ומה יצא לנו מכאן בכלל ?
אז אם נעיף את מבטינו לחו”ל שם הרשת גועשת ועובדת במלא הקיטור וקניונים ענקיים כגון אי ביי אמזון אטסי ועוד משמשים כזירות מסחר וחנויות ענק אפילו בלא הצורך באחזקת מלאי ועובדות בהיקפים שאיש לא חלם עליהם המחזורים וההכנסות גדלים משנה לשנה ומביאות כסף רב למי שבקיא ברזי המסחר שם
אנחנו הישראלים יכולים ללמוד מהאמריקאים על כל החגיגה ברשת על כל נושא המסחר המקוון ועל התקדמותם הטכנולוגית ולהודות להם על כך ובמיוחד בימים של סוף נובמבר יכולים אנו להצטרף ולקחת חלק בפסטיבל הקניות ולהזמין ברשת מגוון מוצרים בהנחות אטרקטיביות
על פי מחקר שנערך על ידי חברת ipsos שאותו חשפה פאי פאל כ 73% מהגולשים באינטרנט מגיל 18 בישראל קנו ברשת בשנה האחרונה 79% מתוך סך הקונים הישראליים ברשת קנו באתרים בינלאומיים בשנה האחרונה נתון המציב את ישראל כאחת משלוש המדינות המובילות בשיעור הצרכנים הקונים באתרים בינלאומיים אחרי אירלנד ואוסטרליה
השיא הוא כמובן בסוף נובמבר עקב ימי הבלאק פרידיי והסיבר מאנדיי שירכזו סביבם קניה מוגברת המודעות לחגיגות ולקניות של חודש זה עלתה מאוד בשנים האחרונות גם בקרב הצרכנים הישראלים בשנת 2014 נרשם זינוק של 126% בהיקף הרכישות של הישראלים שקנו 63% מוצרים בכל שניה בסכום ממוצע של 650 ש’ הטרנדים החמים של השנה קרי 2015 מגיעים מעולמות הטכנולוגיה בדגש על הסמארטפונים כדוגמת גלאקסי S6 + EDGE אייפון 6 וגם oneplus toe כשיאני המכירות וגם אפשר להוסיף שעונים חכמים של אפל ואדרואיד
לצד חנויות המסחר בחו”ל כדוגמת אלו שנמנו לעיל אתרים רבים בארץ מנסים למנוע את זליגת הצרכנים לאתרים בחו”ל למשל אתר וואלה שופס מציע אלפי מוצרים ללא מעמ וכן מוצרים ב 30% הנחה חברת סיטון למוצרי צריכה מציעה מגוון רחב של מוצרי מזון וקהל הלקוחות רוכש מזון ומוצרי צריכה בהיקפים גדולים – נכון לחודשי נוב’ דצמ’ 2015
מה הם היתרונות והחסרונות של חנות מקוונת?
בגדול חנות מקוונת נועדה לענות על החסרונות של חנות רגילה ראשית היא זולה בהרבה להקמה וזולה לתחזוקה אין צורך להחזיק מלאים ואין צורך לשלם לאנשי מכירות ובטח ובטח שאין צורך לשלם עבור שכירות ארנונה ועוד ועוד שנית באמצעות פרסום אפקטיבי ניתן להגיע לקהל לקוחות רחב מאוד כמעט מכל רחבי הארץ שלישית החנות זמינה 24 שע’ ביממה 7 ימים בשבוע ומאפשרת רכישה בכל שעות היום בסופי שבוע ובחגים כמו כן באמצעות רכישה מקוונת חוסכים הגולשים בעלויות היות ואין להם צורך בהגעה פיסית למקום ולשלם על נסיעה וחניה כדי לקחת את המוצר מפני שהוא נשלח אליהם הביתה
החיסרון העיקרי לטעמי הוא בחוסר האמון של הקונים הממוצעים ביחס לקניה באינטרנט : אם זה עקב הכנסת פרטי האשראי הזמנה לא מתאימה / לא תקינה או אי קבלת ההזמנה בכלל אבל כפי שנאמר לעיל עם הזמן הקונים נהיו יותר “טכנולוגיים” ופחות סקפטיים ודבר זה מתבטא בעליה של הקניות מחנויות מקוונות משנה לשנה
אם נסכם עד כאן הקמת חנות מקוונת ( או וירטואלית …) עולה הרבה פחות ומקבלת יותר חשיפה
דגשים הכרחיים בחנויות מקוונות
⦁ ניהול מוצרים – יכולת ניהול קלה של מוצרים בקטגוריות ותת קטגוריות
⦁ חיפוש מתקדם – בחניות גדולות במיוחד חובה פונקציה זו כי אז האתר יודע לשלוף מוצרים תוך התאמת שורת החיפוש לשם המוצר תאורו או המפרט שלו
⦁ ניהול כרטיסי הלקוח – ( זמין לבעלי החנות בלבד) זהו מודול פנימי במערכת הניהול המאפשר ניהול כרטיסי הלקוחות השונים אם זה פרטי הלקוח רכישות אחרונות שביצע שיקלול סכום הרכישות ועוד
⦁ סל הקניות – זוהי למעשה עגלה וירטואלית באתר שמציגה את רשימת המוצרים אותם רוצה הרוכש לקנות כמויות מחיר משוקלל סופי ועוד
⦁ ניהול מלאים – פונקציה פנימית במערכת הניהול המאפשרת קביעת המלאי של כל מוצר ומוצר
⦁ ניהול קופונים – זהו מודול מומלץ שאיננו קיים בחניות סטנדרטיות בדרך כלל ופה מדובר ביכולת הכנסה של קוד קופון בעמודת עגלת הקניות וקבלת הנחה במחיר הסופי
⦁ סליקה – פונקציה הכרחית בכל חנות וחנות ( במקום רכישה טלפונית ) שבה אפשר לשלם עבור המוצר מעמודת עגלת הקניות ניתן לעבור הלאה לעמ’ הסליקה ושם לבצע את הרכישה בצורה מקוונת ומאובטחת על ידי הכנסת פרטי הרוכש מבחינה טכנית מימוש עמ’ הסליקה יכול להתבצע או באמצעות כרטיסי אשראי או באמצעות פאי פאל ( ישנם כמה דרכי סליקה אך לא נפרט אותם כאן ) חנות מקוונת ללא סליקה איננה חנות ! ! !
⦁ נהיול סטטוס הרכישה – מודול פנימי במערכת הניהול המציג את מצב הרכישה בכל רגע נתון למשל הוזמן ויצא הוזמן ולא יצא עדיין הוזמן ואין במלאי
⦁ ניהול סוגי המשלוח – קביעה של סוג המשלוח האפשריים לבחירה עצמית והעלות של כל משלוח למשל : דואר רשום x ש’ : איסוף עצמי ללא עלות: שליח עד הבית y ש’ וכן הלאה
⦁ הנחות אוטומטיות – אפשרות לתת לרוכשים הנחה אוטומטית כגון הנחה על רכישה בגין כמות הנחה מעל רכישה בסכום מסוים וכו’
⦁ דו”ח תקופתי- דוח תקופתי המופק עבור בעל החנות המשקף בכל פרק זמן נתון את כמות הרכישות באתר ואת ההכנסות מהרכישות הללו
בניית חנות מקוונת עם חווית משתמש
מעל הכל חובה עמודי המוצרים שיהיו מפורטים בצורה נוחה ותיאור מפורט לכל מוצר ומוצר הרכישה כמו בעולם האמיתי איננה רק אמצעי להשגת המוצר הסופי אלא תהליך רכישה חוויתי ככל שהתהליך חוויתי יותר ונעים יותר כך נחזור ונרכוש מוצרים נוספים באותו המקום לכן בהגיענו לתכנן בניית חנות מקוונת חדשה צריך לחשוב היטב כיצד לשפר את חוית הגלישה של הגולש
להלן מס’ רעיונות והמלצות – עיצוב האתר בהתאמה אישית ולא להשתמש בתבניות או בעיצוב כללי מדי חלוקה ברורה לקטגוריות ולתת קטגוריות תצוגת מוצר ברורה שיתוף המוצר ברשתות חברתיות הדפסת עמודי ההסבר על כל המוצרים באתר מוצרים מומלצים הצעות רכישה שונות מועדון לקוחות סטטיסטיקות ביקורת גולשים בחירת שיטת משלוח רצויה לרוכש וכמובן דך תודה ובו פרטי הרכישה
למי זה מיועד ? למי זה מתאים ? כמעט לכל אחד…
חנות וירטואלית מתאימה הן לשכירים והן לעצמאיים המעונינים כמשרה חלקית / מלאה מתאימה למי שחפץ בהכנסה נוספת וגם לבעלי חנויות פיזיות שרוצים להגדיל חשיפה לפרוץ לאזורים חדשים ולקהלים נוספים ובעצם לכל מי שיזם בנפשו
למה איתנו ? מה נותן המרכז הישראלי ?
כחלק משירותנו וכבסיס לחזוננו אנו מייחלים להצלחתו ופועלים לקדם את בעל העסק ואת החנות אותה הוא מפעיל מעניקים לו ליווי ותמיכה לאורך כל הדרך שליטה יעילה ואפקטיבית באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים ואפשרות לפיצ’רים רבים
המרכז הישראלי שם דגש על פלטפורמה חכמה חדשנית גמישה וידידותית מתן תמיכה והדרכה לשליטה מלאה על החנות ושאיפה להצלחת החנות מבין כל החנויות הצצות ברשת שירות ויחס אישי צמוד לאורך כל היום ולאורך כל השנה מתן מענה לכל צורך אשר יכול להתעורר אצל בעל החנות המקוונת
המרכז הישראלי מיסודו ובבעלותו של יוסף קאלימי מאפשר בנוסף מבחר כל קידום מכירות מתקדמים : קופונים חכמים חבילות בהנחות מיוחדות מוצרים נלווים המוצגים בצורה אקטיבית מערכת קשרי לקוחות מלאה התראות על מלאי ושינוי מחיר כרטיס לקוח לכל סטטוס של הזמנה ועוד ועוד
לסיכום
בניית חנות וירטואלית באינטרנט יכולה להוזיל עלויות ולהגדיל את קהל הרוכשים. עם זאת, בטרם הקמת חנות וירטואלית eCommerce חדשה יש להקדיש מחשבה לתכנון האתר וזאת על מנת להגדיל את אמון הגולשים ברכישה, להפוך את חווית הרכישה לנעימה ומהנה יותר, ולאפשר ניהול ומעקב נוחים יותר עבור מוצרים, לקוחות, מלאים ומשלוחים. אתר שנבנה לאחר שהושקעה בו מחשבה ימשוך אליו גולשים חדשים, יחזיר אליו רוכשים מהעבר לרכישות נוספות וינוהל בצורה נוחה וקלה יותר על ידי בעליו.
אז למה אתם מחכים ? התקשרו עכשיו : 035073526 או 0544304613
בהצלחה !

וורדפרס למה ומדוע ?

וורדפרס למה ומדוע ?…

1- חינם

וורדפרס היא מערכת קוד-פתוח המוצעת בחינם לכל אחד שרוצה להוריד אותה. בנוסף, ישנם מאגרים עצומים של ערכות עיצוב ותוספים, גם הם זמינים בחינם לכל דורש. אין זה אומר שבבניית אתר וורדפרס אתם לא צריכים להתכונן להוציא כסף. כמו עם רוב האפשרויות החינמיות באינטרנט, דרושה הרבה עבודה קשה ומאמץ רב כדי להוציא תוצר איכותי, גם אם חומרי הגלם ניתנים בחינם.

2- חסמי כניסה נמוכים

הקמת אתר בסיסי בוורדפרס הוא תהליך פשוט שכמעט כל מי עובד עם המחשב באופן קבוע יכול לבצע. אך חשוב יותר, לאחר שהאתר מוכן ונמצא באוויר, קל מאד לעדכן אותו. לעיתים קרובות, אנשים מקבלים את אתרי האינטרנט שבנו עבורם רק כדי ש”יעלו אבק” ווירטואלי במשך 3 שנים, כי אף אחד אינו מבין כיצד לעדכן את התוכן. הסיכוי שזה יקרה בוורדפרס הוא אפסי, עם ממשק ניהול שמזכיר מאד מעבד תמלילים כדוגמת וורד וניווט פשוט בין חלקיו השונים.

3- ריבוי משתמשים ישר מהקופסה

וורדפרס מגיעה עם מערכת ניהול משתמשים המאפשרת לתת לכל משתמש תפקיד, מגולש פשוט ועד כותבים, עורכים ומנהלים באתר. כל חבר בארגון שלכם יכול לקבל שם משתמש והרשאות גישה המתאימות לתפקיד שלו.

4- הרבה מעבר לבלוג

מצד אחד וורדפרס בבסיסה היא מערכת לניהול בלוג, כך שלא משנה איזה אתר אתם בונים, אתם תקבלו גם בלוג מובנה בתוכו. מצד שני, וורדפרס כבר לא מיועדת רק לבלוגים, וניתן להשתמש בניהול התוכן הדמוי-בלוג לכל מטרה שרק תרצו, מעמודים סטטיים לאתר עסקי ועד עמודי מוצרים לחנות ווירטואלית.

5- גיבוי ואבטחה

כמערכת קוד פתוח עם מיליוני משתמשים, וורדפרס מקבלת עדכוני גרסה, תיקוני באגים ופריצות אבטחה לעיתים קרובות מאד. סביר להניח שלא יעברו שעות ספורות מגילויה של בעיית אבטחה חדשה ועד שהאתר שלכם יעודכן לחסום אותה. במקביל, גיבוי המערכת לא דורש יותר מפעולה או שתיים ולאחר מכן אתם תוכלו להעביר את כל האתר שלכם, כמו שהוא, לשרת חדש לחלוטין.

6- עבודה עם מדיה עשירה

חידוש שנכנס לוורדפרס בשנתיים האחרונות מאפשר כיום פחות צורך להשתמש בפתרונות חיצוניים כדי להטמיע קבצי מדיה כמו קול ווידאו – העורך של וורדפרס יודע להתמודד עם הכל (למרות שאולי לחבילת האחסון שלכם יהיה מה להגיד לגבי כל הווידאו שאתם מעלים לאתר).

7- ידידותי ברשת החברתית

בגרסאות מעודכנות של וורדפרס ישנה הטמעה מלאה של רשתות חברתיות, אפשר להוסיף בקלות כפתורי לייק ושיתוף לפייסבוק, ציוץ בטוויטר ואחרים. ניתן לחבר את האתר כך שכל פעם שעולה רשומה חדשה לפי הגדרתכם, היא תשותף אוטומטית בערוצים המועדפים עליכם. אפשר להפוך את מערכת התגובות באתר לתגובות פייסבוק, כך שכל תגובה גם תופיע בתוך הרשת החברתית, ועוד הרבה אפשרויות אחרות.

8- לא יפספסו עדכון לעולם

וורדפרס מציעה מספר דרכים לגולשים וללקוחות שלכם להישאר מעודכנים תמיד בתכנים החדשים באתר. מרישום ה-RSS הוותיק שעליו נבנתה תופעת הבלוגים, דרך רישום לעדכונים קבועים בדוא”ל ועד התראות ברשתות חברתיות.

9- חזקה בקידום

כבר מהקופסה, לוורדפרס יש מאפיינים שהופכים אותה ידידותית למנועי החיפוש. יותר מזה, שנים של פיתוח חופשי בקהילה הובילו ליצירת כלי קידום אתרים שהופכים את וורדפרס לאחר המערכות הזמינות ביותר עבור כל איש SEO, שלא לדבר על המידע הזמין ברשת לנושא.

10- זאת המערכת הפופולארית בעולם

מעבר למגוון התבניות, התוספים, התכונות, היכולת לקחת את האתר ולהעתיק אותו לכל שרת שתרצו – גם אם חברת העיצוב שלכם נמחקה מפני העולם – משפחת וורדפרס נמצאת שם. לאתר שלכם יש “אמא ואבא”, הוא לא הולך לאיבוד ואתם לא צריכים לדאוג להמשכיות. ואולי, מבין כל הסיבות האחרות שצוינו כאן, זו הסיבה העיקרית שתמשוך אתכם להשתמש בוורדפרס.

הנגשת אתרים

מהי נגישות באינטרנט? מיהם החייבים להנגיש את אתריהם, ואילו תכנים חייבים בנגישות? בעניינים אלה ועוד, עוסק מאמר זה.

 

מבוא

לאנשים עם מוגבלות זכות להשתתפות מלאה ושוויונית בכל תחומי החיים. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות הנגישות נועדו להבטיח, שיוכלו לממש זכות זו.

תקנות הנגישות לשירות עוסקות בהסרת חסמים כדי שאנשים עם מוגבלות יוכלו לקבל שירות באותה רמת נוחות ואיכות, כפי שמקבל כלל הציבור, ויוכלו לנהל חיים עצמאיים ומלאים ובלי תלות בזולת. תקנות הנגישות לשירות עוסקות במגוון רחב של תחומים וביניהם: הנגשה פיזית של המקומות בהם ניתן השירות, התאמה של הדרכים והאמצעים בהם ניתן השירות, האופן שבו נמסר מידע לציבור וכן הנגשה של ערוצי השירות השונים.

ספקי שירות רבים עושים שימוש באינטרנט כערוץ למתן שירות לציבור (לדוגמא – לצורך קביעת תור), וכן לשם מתן מידע אודות השירותים אותם הם מספקים. כדי שציבור האנשים עם מוגבלות יוכל לקבל שירות באמצעות האינטרנט כשאר הציבור, יש לבצע התאמות באתרים ובאפליקציות המספקים את השירות או המידע אודותיו לפי תקנה 35 לתקנות הנגישות לשירות.

מאמר זה סוקר את הנושאים הבאים:

מהי נגישות באינטרנט

אתר מונגש לפי תקנות הנגישות לשירות הוא אתר שבו בוצעו התאמות לפיתקן ישראלי 5568.התקן הישראלי הינו אימוץ של הנחיות בינלאומיות – הנחיות נגישות לתכני אינטרנטWeb Content Accessibility Guidelinesשל ארגון ה W3C הבינלאומי (לרשותכםתרגום לעברית של הנחיות הנגישות).מסמך ההנחיות כולל קישורים להסברים ודוגמאות כיצד לבצע את ההנגשה.

התאמות הנגישות מאפשרות לאנשים עם מוגבלויות שונות כגון עיוורים ומוגבלי ראיה, אנשים עם מוגבלות פיזית המתקשים להפעיל את ידיהם, אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות כגון דיסלקסיה והפרעות קשב וריכוז, אנשים עם מוגבלות שמיעה ואנשים עם מוגבלויות אחרות, לעשות שימוש אפקטיבי בשירותים ובמידע המוצעים באתר.

לפניכם מספר דוגמאות להנחיות על פיהן מותאמים אתרים לאנשים עם מוגבלות:

    1. משתמש עיוור עושה שימוש בתוכנה שיש ביכולתה להקריא מידע מהמחשב. כאשר הוא גולש באתר הוא יוכל לקרוא את כל הטקסטים בסדר הגיוני (קריטריון 1.3.2), לקבל תיאור של מידע המצוי בתמונות (קריטריון 1.1.1), לזהות כותרות וקישורים (קריטריון 1.3.1) ולהיות מסוגל להפעיל את כל מה שיש באתר כגון קישורים, טפסים, כפתורים (קריטריונים 2.1.1, 2.1.2). התאמות אלו דורשות ברובן כתיבת קוד תקני לאתר ומתן מידע חלופי לתמונות ולמולטימדיה.
    2. גולשת שעקב מוגבלותה אינה יכולה להפעיל עכבר או מתקן דומה, תוכל לנווט באתר ולבצע פעולות באמצעות פקודות הניתנות דרך המקלדת (קריטריונים 2.1.1, 2.1.2, 2.4.3, 2.4.7).
    3. הטקסט באתר הוא בצבע בולט יחסית לרקע, כך שמתאפשר לאנשים שראייתם לקויה לקרוא את הכתוב (קריטריון 1.4.6)
    4. אנשים עם לקויות שמיעה יכולים לקבל את המידע המילולי הנמסר בסרטי וידאו שבאתר, על ידי הוספת כתוביות לסרטונים.

מה ומי חייב בנגישות מידע ושירותים באינטרנט

 

מה חייב בנגישות מידע ושירותים באינטרנט?

על פי התקנות יש לבצע התאמות נגישות לאתר אינטרנט שמספק“שירות לציבור” כהגדרתו בסעיף 19י לחוק שוויון זכויות.

לפי סעיף 19י לחוק,שירות ציבורי הוא שירות שניתן לציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו בידי גוף ציבורי או במקום ציבורי, או שירות מהמפורטים בתוספת השנייה ובין היתר: שירותי מסחר, רווחה, בריאות, השכלה, פנאי, ספורט, תיירות, הארחה, תרבות, בידור, דת, אנרגיה, תקשורת (בזק), שירות בנקאות, אשראי, ביטוח, פנסיה או כל שירות פיננסי, והשכרת כלי רכב. מי שמספק שירות לפי הגדרה זו באמצעות האינטרנט יצטרך להנגיש את האתר.

אין חובה להנגיש אתרי אינטרנט שהשירות שהם מספקים הינו מידע, כגון אתרי חדשות. הנציבות תפעללהרחבת התוספת השנייה בחוקכדי להכליל בה גם שירות זה, בכל הנוגע לשירותים הניתנים דרך האינטרנט.

אם שירות או מידע אודות השירות ניתן באמצעות פלטפורמת צד שלישי כגון פייסבוק, גוגל, או אפל יבצע בהם נותן השירות רק את התאמות הנגישות שניתן לבצע באמצעות הפלטפורמה. לדוגמא, אם הפלטפורמה מאפשרת בחירה של צבעים, אזי יש לדאוג שהטקסט הוא בצבע בולט יחסית לרקע.

מי חייב בנגישות מידע ושירותים באינטרנט?

מי שחייב בהנגשה של השירות המסופק באמצעות האינטרנט, או מידע אודות השירות המסופק באמצעות האינטרנט, הוא בעלי השירות, המחזיק או המפעיל שלו בפועל. כלומר, על הבעלים, המחזיק או המפעיל של האתר חלה החובה לדאוג שהוא עצמו או מי שמספק לו את שירותי בניית האתרים או האפליקציות, או מייצר עבורו תוכן, יעשה זאת על פי דרישת הנגישות.

יש להדגיש כי בוני האתרים אינם חייבים כשלעצמם לבצע התאמות נגישות לאתרי האינטרנט שבנו, אלא לפי הוראות שהם מקבלים ממי שהם בונים עבורו את האתר. הדבר דומה לקבלן בניין הוא עצמו אינו חייב בהתאמות נגישות כלשהם לבניין שהוא בונה, אלא מי שמשלם לו עבור שירותיו.

עם זאת, במקרים שבהם בונה האתר הוא גם נותן השירות, הוא יהיה חייב בהנגשה. לדוגמא: מי שמציע פלטפורמה לציבור, שתכניה יוכנסו ע”י הציבור עצמו, כגון אתרי פורומים, אתרים לאחסנת תמונות, דפי זהב וכו’.

הגורמים החייבים בנגישות הם :

    1. גוף פרטי הפועל למטרות רווח, כגון חברה או עוסק מורשה.
    2. רשויות ציבוריות, כגון משרד ממשלתי או רשות מקומית.
    3. גוף  הפועל שלא למטרות רווח, כגון עמותה המספקת שירות לציבור.

התקנות חלות הן על שירותים בהיקף גדול והן על שירותים קטנים בהיקפם, תוך התחשבות במשאבים המצויים בידי נותן השירות. נותני שירותים המבקשים לקבל פטור מהנגשה בשל נטל כלכלי כבד מדי, רשאים לפנות בבקשה לפטור לנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (להרחבה על האפשרות לקבלת פטור, ראו בהמשך המאמר).

האם רק אתרים חייבים בנגישות?

לא רק אתרי אינטרנט חייבים בנגישות אלא גם מסמכים, דפים, אפליקציות (יישומים) וכל שירות או מידע אודות השירות הניתנים באמצעות האינטרנט. לדוגמא, אפליקציה של בנק המאפשרת לבצע פעולות בחשבון ולקבל מידע אודות שירותי הבנק צריכה להיות נגישה. גם מסמכים המופקים ונשלחים באופן אוטומטי כחלק מהשירות צריכים להיות נגישים.

אפליקציות שהן אמצעי למתן שירות או מידע אודות השירות חייבות בנגישות. יש להנגיש אפליקציות כפי שמנגישים אתרי אינטרנט, לפי תקנה 35 ובהתאם לתקן הישראלי בשינויים המחויבים. בין אם מדובר באפליקציה המוטמעת באתר האינטרנט, אפליקציה עצמאית השייכת לאתר אינטרנט שבו ניתן שירות או אפלקציה עצמאית במכשיר טלפון נייד שהופק עבור השירות בתקנה 35 כתוב במפורש שיש להנגיש “יישומים”.

לגבי האפליקציות בסמארטפונים ובטאבלטים – עמדת הנציבות היא שיש להנגיש את האפליקציות לפי התקן הישראלי באמצעות הכלים שניתנים על ידי מערכת ההפעלה. לגבי דברים שאינם ניתנים ליישום מסיבה טכנולוגית – יש לקבל פטור בעילה של אי התכנות טכנולוגית בהתאם לאמור בתקנה 35(ו) לתקנות.

לוחות הזמנים להנגשה

ראשית, יש חובה לבצע בדיקת נגישות של אתר אינטרנט קיים על פיטופס בדיקת נגישות אתרי אינטרנט.

  1. אתר קיים יש להנגיש תוך 48 חודשים מכניסת התקנות לתוקף (עד 25 באוקטובר 2017).
  2. תוספות ושינויים באתר קיים, שהוספו עד 24 חודשים מתחילת התקנות (עד 25 באוקטובר 2015) – יש להנגיש עד 48 חודשים מכניסת התקנות לתוקף (עד 25 באוקטובר 2017).
  3. שירות אינטרנט חדש, שהועלה לאוויר תוך 24 חודשים מתחילת התקנות (עד 25 באוקטובר 2015) – יש להנגיש עד 48 חודשים מכניסת התקנות לתוקף (עד 25 באוקטובר 2017).
  4. אתר חדש או תוספת לאתר קיים שהועלו החל מ-24 חודשים מתחילת התקנות (עד 25 באוקטובר 2015) – יהיו נגישים מיידית.

 

לצורך הבהרה:

  • כל אתר או חלק ממנו שהועלה לפני 25 באוקטובר 2015, יונגש עד 25 באוקטובר 2017.
  • לעומתו, כל אתר או חלק ממנו שהועלה אחרי 25 אוקטובר 2015, צריך להיות נגיש באופן מיידי.
עם זאת, בתקופה שבין 25 באוקטובר 2015 עד 25 באוקטובר 2017, על עמודים ו/או יישומים שמוסיפים לאתר אינטרנט קיים לעמוד בדרישות תקנה 35 ככל שהפלטפורמה או מערכת ניהול התוכן (content management system) של האתר מאפשרים זאת. דהיינו, במידה ולא ניתן להנגיש את העמודים או היישומים הנוספים במלואם, בשל מגבלות תשתית האתר, יש לבצע התאמות ככל האפשר, ברכיביו השונים. לדוגמא: אם ניתן להנגיש מסמכי word או pdf בדף החדש אך לא ניתן להנגיש את מערכת הניווט, יונגשו המסמכים ולא תונגש מערכת הניווט, בשלב זה.

מכל מקום, יש להשלים את מלוא דרישות הנגישות בכל חלקי אתר אינטרנט, חדש או קיים, עד ליום 25 באוקטובר 2017.

אתר שהונגש לרמה A עד ליום 25 באוקטובר 2014, פטור מהנגשה לרמה AA (הקלה זו אינה תקפה לאתרי רשויות ציבוריות).

  • הנציבות מדגישה כי אתר חדש שעלה לרשת לאחר 25 באוקטובר 2015 חייב להיות נגיש מייד עם עלייתו. אין לבנות אתר חדש על פלפורמה שאינה מאפשרת הנגשה.

פטורים מביצוע הנגשה לשירות ומידע באינטרנט

פטור בשל נטל כבד מדי

המחוקק אינו מתכוון להטיל על נותני שירות שהמשאבים שלהם מצומצמים, נטל שיקשה עליהם לעמוד בו. לכן, אם ביצוע ההנגשה מהווה נטל כלכלי כבד מדי, ניתן לקבל פטור מהתאמות הנגישות ברמה AA וניתן להסתפק בהתאמות ברמה A.
אם ביצוע התאמות לפי רמה A מהווה נטל כלכלי כבד מדי, יכול נותן השירות לקבל פטור אף מביצוע התאמות אלה.

פטור זה אינו קיים עבור נותני שירות שהם רשויות ציבוריות.

ניתן לפנות לנציבות בבקשה לפטור פרטני, על פי אמות המידה שנקבעו בטיוטת תקנות בעניין נטל כבד מידיי. נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות רשאי להעניק פטור זה.

טיוטת תקנות בעניין קביעת פטור או הקלות לעסקים קטנים בעילת “נטל כלכלי כבד מדי” נמצאת בהכנה ותופץ בקרוב להתייעצות עם הציבור. עד לסיום התקנתה, הנציבות תאמץ את אמות המידה האמורות בה, בהחלטה לגבי מתן פטור או הקלה פרטניים. זאת מכוח סמכותהבסעיף 19יג(א)(2) לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ”ח-1998.

איך מגישים את הבקשה לפטור?

חייב בהתאמות שמחזור ההכנסות הממוצע שלו בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה הינו מתחת ל-500,000 שקלים, רשאי לבקש פטור לאתר אינטרנט שבבעלותו, לפי ההנחיות שלהלן;

    1. את הבקשה מגישים לנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בכתובת הבאה: נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים, רח’ צלאח א-דין 29 ירושלים; או בפקס’ 02-5088025, או למיילpniotnez@justice.gov.il.
    2. יש לציין כי מבוקש פטור מביצוע התאמות נגישות באתר האינטרנט בהתאם לתקנה 35 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג-2013.
    3. בנוסף יש לציין:
      1. קישור לאתר לגביו מבקשים פטור.
      2. האם מבוקש פטור מלא או חלקי.
      3. איזה שירות ציבורי מספק אתר האינטרנט.
      4. את שם הבעלים ו/או המחזיק של אתר האינטרנט.
    4. יש לצרף לבקשה:
      1. פרטי רישום דומיין, המלמדים כי האתר רשום על שם המבקש או התאגיד המבקש.
      2. דו”חות שנתיים לשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה, המאושרים בידי רואה חשבון או רשות הפועלת על פי דין:
        1. לגבי עוסק מורשה: מחזורי עסקאות של עוסק כהגדרתם בחוק מס ערך מוסף, התשל”ו-1975.
        2. לגבי עמותה: המחזורים של עמותה כהגדרתם בתוספת השנייה לחוק העמותות.
        3. לגבי חברה: דו”חות הכנסה שנתיים כהגדרתם בחוק החברות.
      3. תצהיר, המאשר את הפרטים שבבקשה, ואת תאריך הכנתו.

לתשומת לבכם:

    1. אם היה המחזור בשנה פלונית שווה ל-0, לא תבוא שנה כאמור בחישוב ממוצע ההכנסות.
    2. כמו כן, יש לצרף את המחזור השנתי של כל הכנסות המבקש ולא רק את הכנסותיו מהשירות שמספק האתר.
    3. הפטור שיינתן הינו לשלוש שנים מיום מתן ההחלטה מטעם הנציב.

אם מחזור ההכנסות הממוצע של החייב בהתאמות בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה הינו מעל ל-500,000 שקלים, יש לפעול לפיהוראות סעיף 19יג לחוק.

 

פטור בשל אי היתכנות טכנולוגית

אם לא ניתן לבצע התאמה מסוימת או חלק ממנה, מכיוון שאין אפשרות טכנולוגית לבצעה, ניתן לקבל פטור מביצוע אותה התאמה. את הפטור ייתן מורשה לנגישות השירות על סמך חוות דעת של איש מקצוע (כגון מומחה לבניית אתרים) המכיר את תחום הנגשת האינטרנט. מורשה הנגישות ימלא את טופס פטור מסיבות טכנולוגיות.

איש המקצוע אליו מכוונת התקנה הוא בונה אתרים. אדם המתבסס על התקנים הבינלאומיים לבנית אתר אמור גם להכיר את דרישות הנגישות לפי התקנים הבינלאומיים. כמו כן, בטפסים הוספנו דרישה מאיש המקצוע לציין את ההשכלה והנסיון שלו בתחום, בכדי שלמורשה הנגישות תהיה אפשרות לבצע ביקורת מסויימת.

שאלות ותשובות

כיצד נראה אתר נגיש?

אתר נגיש נראה כמו אתר רגיל, וההתאמות בדרך כלל כמעט ואינן משנות את מראהו או את יכולתם של אנשים ללא מוגבלות לנווט בו, לקרוא אותו או להשתמש בו.

מהי עלות ביצוע ההתאמות?

העלות הכרוכה בבניית אתר נגיש חדש, היא ברוב המקרים לא גדולה יותר מאשר בבניית אתר לא נגיש, אם עקרונות הנגישות יילקחו בחשבון מראש, לפני תחילת בניית האתר. לכן נותני שירותים המבקשים להקים אתר חדש צריכים לדרוש מראש ממפתחי האתר, לפתח אתר העומד בדרישות הנגישות. הנגשה של אתר קיים, לעומת זאת, עלולה להיות יקרה יותר מהנגשת אתר חדש ותלויה בגודלו של האתר, במורכבותו ובמידת היותו בנוי בצורה תקנית מלכתחילה.

איך בודקים נגישות אתר?

בדיקת נגישות לאתר מתבצעת על פי טופס בדיקה לאתרי אינטרנט. רוב הבדיקה מתבצעת על ידי אנשים וכשליש ממנה יכול להיות מבוצע בעזרת כלים אוטומטיים.

האם חובה להצהיר על נגישות האתר?

התקנות מחייבות לציין באתר כי הוא נגיש. ההצהרה תינתן על ידי בעלי האתר או מפעיליו. ניתן להוסיף הצהרת בעל מקצוע בתחום (לרבות מורשה נגישות) על כך שהנגיש את האתר או שבדק אותו ומאשר את נגישותו.

האם הנציבות נותנת תו נגישות עם סיום הנגשת האתר?

לא. הנציבות אינה נותנת תו תקן לאתרי אינטרנט. יש להנגיש את האתר לפי התקן הישראלי האמור, ולהצהיר כי הוא נגיש. החוק אינו מחייב תו נגישות, אלא כאמור, הצהרה על עמידה בדרישות הנגישות לפי התקנות והתקן. בנוסף, יש לתחזק את רמת הנגישות דרך קבע. יצוין, כי הצהרת נגישות אינה סוף פסוק. הנציבות או גורם אחר עדיין רשאים לבדוק את נגישות האתר, ואף להגיש תביעה במקרים המתאימים.

 

איך מנגישים אתרים?

הנגשה מתבצעת על פי Web Content Accessibility Guidelines (לרשותכם תרגום לעברית של הנחיות הנגישות). ההנחיות כוללות קישורים להסברים ולדוגמאות כיצד לבצע את ההנגשה. ההסברים מותאמים לטכנולוגיות שונות בהם עושים שימוש בשירותי אינטרנט וביניהם HTML, FLASH, PDF, CSS ועוד. הסברים ודוגמאות אלו מעודכנים באופן שוטף בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות. כמו כן, ניתן להיעזר במדריכים הקיימים באינטרנט:

האם אתר המאוכסן על שרתים בחו”ל או על ענן חייב בנגישות?

שירות או מידע הניתנים באמצעות האינטרנט וחייבים בנגישות על פי חוק, יונגשו ללא קשר למקום האכסון שלהם.

האם יש חובה שהמידע המסופק באתר ייכתב בפישוט לשוני?

אין דרישה של “פישוט לשוני” בהנגשת אתרי אינטרנט. הנציבות תיזום תיקון של סעיף35(ב)(3) כך שייכתב מפורשות שאין דרישה של “פישוט לשוני” ובנוסח יותר ברור, ונשאיר רק את הדרישה כי מידע טקסטואלי ייכתב בשפה ברורה ומובנת.

יש לי אתר בחו”ל המיועד לציבור בישראל, האם אני חייב להנגיש את האתר?

כן. התקנה חלה על כל בעלים, מחזיקים או מפעילים ישראלים של אתר אינטרנט הנותן שירות לציבור בישראל.

האתר שלי נותן שירות רק לחברות, האם הוא יהיה חייב בהנגשה לפי התקנה?

התשובה חיובית. חברות נחשבות לציבור בלתי מסויים ולכן יש להנגיש את האתר בהתאם לתקנה.

השירות שאני נותן לציבור באתר הוא בחינם וללא תשלום, האם עליי להנגיש את האתר?

אם האתר נותן שירות ציבורי כהגדרתו בחוק, בין בתמורה או ללא תמורה, הוא חייב להיות נגיש.

 

 

בניית אתרים בהתאמה שיווקית

אתר תדמיתי – הפנים שלך ברשת 

בודאי כבר שמעתם: “אם אתה לא שם – אתה בעצם לא קיים”! אם פעם הנוכחות שלכם ופרטי הקשר הסתכמו בפיסת נייר שנקראה כרטיס ביקור הרי שהיום אין לזה משמעות הנוכחות שלכם המהות פרטי הקשר ופרטים נוספים עברו מזמן אל המחשב או יותר נכון אל הרשת והשם הנכון לכך הוא אתר תדמיתי.

אתר תדמיתי הוא למעשה אוסף של קבצים מסוגים שונים העשויים בעיקר תוכן ועוד תוכן בצירוף תמונות ורצוי מאוד גם סירטוני וידיאו יוצרים ביחד אתר שהוא אתר תדמיתי מלשון דמות – דמות העסק שלכם
בניית אתר תדמיתי מהווה היום את הבסיס החשוב אם לא החשוב ביותר לבעלי עסקים הן קטנים בינוניים וכמובן גדולים חברות בעלי מקצוע חופשיים ארגונים עמותות ועוד ועוד בכך לא מסתיימת העבודה אבל זוהי התחלה הכרחית לבעל עסק המכבד את עצמו ואת עסקו למעשה אתר אינטרנט מהווה כרטיס ביקור וירטואלי ברשת בה מיליוני גולשים ברחבי רשת האינטרנט גולשים 24 ש’ ביממה כל השנה
קצת היסטוריה – הראשונים שהשתמשו ברשת האינטרנט היו הצבא האמריקאי אשר השתמשו לקישור ביניהם בשפת ה HTML זוהי שפה של קודים ותגיות וכאשר התרחבה הרשת אל מחוץ לגבולות ארה”ב נוסדה רשת כלל עולמית או בשם הידוע WORLD WIDE WEB בקיצור: WWW המהפכה התפשטה כאש בשדה קוצים לא רק במדינות מסוימות אלא גם בין כל מדינות העולם ועסקים רבים מדי שעה בשעה המצטרפים אל הרשת המחברת בין יבשות בעזרת כבל תת ימי עבה

למה צריכים ? במשפט אחד –
אתר אינטרנט חכם מאפשר לחברה / לעסק לחזק את תדמיתה ברשת ומהווה פלטפורמה יעילה ליצירת לידים סביבת תוכן מקצועית ורלוונטית לקהל היעד ותשתית מקצועית להעמקת הקשר עם הלקוחות הן הקיימים והן הפוטנציאלים
בעצם, מה המטרות של האתר ? מה זה נותן ? אוהוהו….
.1 להיחשף לכמה שיותר אנשים / גולשים המחפשים את התחום שלכם
.2 ליצור שיתוף / אינטראקציה עם הקהל
.3 חשוב – לבנות יחסים !
.4 לגרום לגולש להישאר כמה שיותר באתר
.5 להעביר ידע תוכן מידע כלשהו גם באמצעות תמונות ובעיקר דרך סירטוני וידיאו / לפזר תוכן
.6 לגרום לגולש להמשיך את הקשר איתכם
.7 אתר אינטרנט מהווה את הבסיס לעסק להמשך פעילויות נוספות
.8 באמצעות יצירת הקהילה בניה של יחסים והבנת הצרכים שלהם
.9 יצירת מוצר חדש עבורם
.10 שיווק המוצר ומכירתו לקהל הזקוק לכך
.11 יצירת חנויות הגדלת הכנסות ( למשל ע”י גוגל אדסנס ) ועוד ועוד הרבה סיבות
סוגי האתרים העיקריים היום
אתרי האינטרנט היום מתחלקים ל 2 סוגים עיקריים:
אתר אינטרנט סטטי -אתר זה מורכב בדרך כלל כפי שנאמר לעיל מקבצים של דפי htmlשאין בהם שינוי ואי אפשר לבצע בהם שינויים והוא מוצג לגולש בדיוק בפורמט שבו הוא מאוחסן על גבי השרת אתר זה ידוע כאתר הבנוי בקוד סגור והוא נקרא באנגלית “כאתר קלאסי” מכיוון שהוא מציג אינפורמציה קבועה לגולש האינפורמציה יכולה להיות במלל תמונות אודיו וידיאו וכן תפריטים וניווט הידורי אתר מהסוג הזה בדר”כ מראה אותה אינפורמציה לכל הגולשים
אתר אינטרנט דינאמי -אתר הבנוי בקוד פתוח ובנוי מפלטפורמות הנגישות לכולם והתוכן בו דינאמי ולא קבוע הפלטפורמות הידועות בעיקר כיום הינם בראש וראשונה וורדפרס וכן ג’ומלה וויקס ואחרים באתר זה אין תאימות בין הפורמט הקיים לבין הפורמט המוצג התכנים נשלפים מקבצי מסד הנתונים או מקבצי טקסט ונוצרים באמצעות קוד תוך כדי הגלישה לאתר ולכן הם יכולים להיראות אחרת בכל גלישה ולכל גולש אפשר לבצע בהם חיתוכים שינויים בתוכן והתאמה מיוחדת לפי הגולש כאמור באתר מסוג זה נעשה שימוש במידע שמשתנה מדי פעם אתרי אינטרנט דינאמים לרוב מפותחים על מערכת ניהול תוכן המאפשרת לנהל את התכנים והקישורים באתר בצורה נוחה
למי זה מיועד ? למי לא בעצם….
לכל בעל עסק המכבד את עצמו ! נקודה !! לבעלי מקצוע שונים וחופשיים לבעלי עסקים שאך זה נכנסו לשוק ומחפשים אבן פינה / בסיס להתחלה או לכאלה המחפשים להתרחב לארגונים חברות מכלל מגזרי המשק והכלכלה ובעיקר לבעלי עסקים מכל הסוגים
כמה מילים על תכנון האתר….
בבואנו לתכנן את האתר עלינו לשאול מס’ שאלות הכרחיות : מי הוא הלקוח שלי ? מה הוא רוצה ? מה הבעיה שהוא נתקל בו ? מה כואב לו ומה חסר לו ? איזו סיבה יש לו לחפש אתכם ? מה היה רוצה למצוא באתר / איזה תוכן או מידע היה רוצה למצוא באתר ?מה הדבר המיוחד שיש לכם להציע לו ואין לאחרים ?
למה עם המרכז הישראלי ? מה נותן לי המרכז הישראלי ?
ובכן לפני הכל הרבה חיוך ושירות מכל הלב….אנו שואפים למתן ערך גבוה וככאלה מאמינים שלווי אמיתי של הלקוח מתחיל באכפתיות כנה כלפי הלקוח והעסק שלו מחקר מקצועי איפיון נכון עיצוב מדויק תוך הבנת קהל היעד של הלקוח תכנון איכותי ומתקדם עזרה עם כותרות הנעה לפעולה אנו מקפידים על שילוב נכון של מודולים ואלמנטים באתר ( כגון וידיאו גלריות ועוד ) ובעיקר לאחר הקמת האתר – ניתוח סטטיסטיקות שיפור מתמיד ומענה על שאלות
עם המרכז הישראלי לבניית אתרים אתה מקבל שקט נפשי ותמורה מלאה לכספך מחיר אטרקטיבי ביותר ! שלא נמצא בישראל אופק כלכלי ועיסקי משופר יעוץ חינם תמיכה לאורך רוב שע’ היום והרבה איחולי הצלחה ! ! !
התקשרו עכשיו וקבלו את החבילה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר ! 0544304613 או 035073526

20 דרכים להביא גולשים לאתר

מהם הדרכים שבהם בעלי האתרים יכולים להזרים גולשים לאתר ?

1 – תוכן מתחדש באתר – חובה !

2 – בלוגים באתר

3 –פרסום אקטיבי

4 –גולשים שהגיעו דרך חיפוש בגוגל

5 –חתימה במייל בכל מייל שיוצא צריכה להיות חתימה

6 –פרסום אוטומטי מהאתר לפייסבוק : כל פוסט שאתם כותבים בבלוג צריך להתפרסם מיידית בקיר ובדף העיסקי ( אפשר לעשות זאת אוטומטית )

7 –פרסום בקבוצות פיסבוק : כדאי לעבור על כל הקבוצות המתאימות לנושא שלנו  אפשלעשות זאת ידנית לעבור קבוצה קבוצה ולכתוב שם הזמנה לקריאה של הפוסט האחרון שכתבתם או  להתחבר לשירות שנותן לכם פרסום אוטומטי בכל הקב’ שאתם מזינים מראש

8 –לשלוח מייל לרשימה שלכם על ידי קישור לפוסטי החדש גוגל אוהב שייש תנועה באתר על מנת לקדם אותו לעמוד הראשון אתם יכלעזור לגוגל לראות תנועה על ידי זה שתשלחו את הרשומים לרשימת התפוצה באתר

9 –שיתופי פעולה : החלפת פוסטים  = מחליפים תוכן באתרים כאשר בסיום הפוסט כל אחד מפנה לאתר המקורי של הכותב

10 – שת”פ שאלון :לראיין קולגות ולשים את הריאיון באתר שלנו  לסכם מראש עם הקולגה שהוא מפרסם את הפוסט עם הריאיון

11 – תחרות : הגולשים שולחים תמונות / סיפור / סירטון מעניין כל דבר שמתאים לנושא שלנו  מכניסים את כל מה ששלחו ורלוונטי לאתר ולבסוף עושים הגרלה ושולחים מתנה אמיתית  תוכן מהגולשים זה תמיד טוב

12 –וובינרים : ההרשמה לוובינר היא מתוך האתר ולשם שולחים כל הנרשמים  לאחר סיום הוובינר אפשר לשים את ההקלטה בתוך האתר ולהזרים לשם עוד גולשים

13 –נראות ברשת: מאמרים כתיבת בלוגים התומכים באחת מהרשתות הגדולות שיש להם מערכת להפניה לבלוגים כגון תפוז עסקים עושים עסקים דה מרקר ועוד פעם בחודש לשכפל את זה בכמה מקומות

14 –תגובות בפורומים : תגובות בפורומים שבהם אפשר לשים חתימה והתגובות שלנו צריכות להיות לענין עצמו מבלי לפרסם את עצמנו

15 –תגובות בבלוגים של אחרים :להירשם לכמה עשרות בלוגים בתחום שלנו וכל פוסטכזה תגיבו בתחתית הפוסט הכותב ולהגיב רק במקום שיש אפשרות לצרף את הקישור לאתר שלכם

16 –גוגל אנליטיקס יש לצרף אותו לאתר מפני שזה עוזר לגוגל לראות מספר הגולשים בזמן אמת וגם הוא יפנה תנועה רלוונטית

17 –עדכון תכוף של התוכן באתר זה מראה לגוגל שהתוכן פעיל שיש יותר תחרות צריך יותר תוכן מתחדש / פוסטים

18 – מילות מפתח + קידום אורגני דורש בדיקה של מילות מפתח ויש לענות לגולשים על שאלות נפוצות שהם מעונינים בהם תוך כדי התייחסות למילות מפתח

19 –כלי מפתחים של גוגל: גוגל וובמסטר אלה כלים של גוגל שיש להכניס לאתר ובו הוא מודיע לגוגל שיש אתר חדש

20 – seo קידום אורגני : קידום טבעי בתוצאות האורגניות שבו מכניסים תוסף לאתר שבודק שאכן אתם מתיחסים למילות מפתח בפוסט שכתבתם  לכל פוסט לבחור מילת מפתח אחרת שאליה להתייחס