בעל עסק ,אל תהסס , שלא תפספס ,רק זכור: מכאן העסק שלך רק ימריא ! 0544304613 / 039312739

שלום לך , בעל עסק יקר, הגעת ליקל - פתרונות אינטרנט לעסקים * ההצלחה שלך נמצאת בקצות אצבעותיך * בניית אתרים בוורדפרס * הקמת חנויות מקוונות * קידום אורגני * שיווק דיגיטלי * אחסון אתרים * רכישת דומייןي

הבנת התנהגות הלקוחות

לקוחות הם גורם המפתח בהצלחה של העסק, ולכן מאוד חשוב להבין ולשמר אותם. בשיעור הזה נבחן את החשיבות של נקודות המגע עם לקוחות, ונסביר איך אפשר להשתמש בהן כדי למפות את התהליך שלקוחות עוברים באינטרנט, ואיך שיפור החווייה שאתם מספקים ללקוחות יכול לעזור לכם להשיג את היעדים.

נקודת מגע עם לקוח היא כל שלב שבו נוצר מגע בין לקוח קיים או לקוח פוטנציאלי לבין העסק. קודם כול נסביר מהן נקודות המגע עם הלקוחות ומה החשיבות שלהן. אז איך אפשר לשפר את החוויה של הלקוחות? נקודות מגע עם לקוחות נפוצות בעסקים שפועלים בעולם האמיתי, במיוחד בתחום הקמעונאות. נקודות מגע יכולות להיות קבלות, שקיות, שילוט, דלפקי שירות לקוחות ועוד הרבה דברים בדרך. באינטרנט, נקודות המגע האלה יכולות מאוד לעזור לעסקים לפתח אצל הלקוחות נאמנות למותג ואמון.

כאשר הלקוח נתקל הרבה פעמים ובאופן עקבי בנקודת מגע מסוימת, כמו מודעות באינטרנט, נוצרות אצלו אסוציאציות חיוביות ביחס למותג לטווח הארוך. אומנם כל אדם נראה אחרת וחושב אחרת, אבל יש דמיון רב בין אנשים מבחינת נקודות המגע שלהם עם עסקים ותהליכי הקנייה שלהם. כדי להבין את ההתנהגות של משתמשים באינטרנט, צריך לזהות באילו נקודות מגע עם העסק הם נתקלים ואיפה. אם רוצים לזהות את נקודות המגע האלה, אפשר לנסות למפות את המסלול שהלקוח עובר. ברגע שתדעו אילו שלבים לקוחות עברו עד שהגיעו אליכם, תוכלו לתכנן איך להרשים אותם בכל שלב.

ניקח לדוגמה ריצת מרתון: ברגע שמכירים את המסלול, אפשר לתכנן נקודות אסטרטגיות למנוחה, לשתייה ולהעלאת רמות האנרגיה. אותו הדבר נכון לתהליך הקנייה: הכרת התהליך תאפשר לכם לבנות את האסטרטגיה הכי מתאימה לנוכחות של העסק באינטרנט. יש המון נקודות מגע פוטנציאליות עם לקוחות, ולכן מיפוי התהליך עלול להיראות כמו משימה קצת מאיימת בהתחלה. כדי לפשט את העניין, נסו להיכנס לנעליים של הלקוח. שאלו את עצמכם: איפה אני מנסה למצוא תשובות לשאלות? איפה נתקלתי במותגים או עסקים חדשים? מה עוזר לי לקבל החלטת קנייה? ושאלה אחרונה, אחרי הקנייה, אני רואה את המותג שוב?

אפשרות נוספת היא לשאול את הלקוחות ישירות איך הם הגיעו אליכם. שאלון קצר באינטרנט או פנים אל פנים יכול לספק לכם תיאור מפורט של התהליך, להבהיר אותו ולהקל עליכם לדמיין אותו. אחרי שתבינו את התהליך שלקוח עובר, כל מה שנשאר הוא לתכנן את נקודות המגע הרלוונטיות כך שיעבירו את המסר ביעילות וישכנעו לקוחות להגיע אליכם.

אם יש לכם אתר, האם לקוחות פוטנציאליים יכולים למצוא בו את המידע שהם מחפשים, והאם יש בו תכנים שיעניינו גם לקוחות קיימים? ככל שהאתר יועיל יותר למשתמש, הסבירות שהוא יחזור אליו גדלה. הרשתות החברתיות הן עוד כלי נהדר לפיתוח נקודות מגע עם לקוחות, משום שאפשר להציג בהן את האופי של העסק וליצור קשר אישי עם הלקוחות. כדאי לזכור שבסופו של דבר הלקוחות הם בני אדם, ולכן מומלץ שהתקשורת איתם תיצור אצלם הזדהות ועניין.

אחרי שיוצרים נקודות מגע עם הלקוחות, חשוב לבדוק את רמת הביצועים שלהן בקביעות. לדוגמה, אם המוצר או השירות שאתם מציעים פתאום צובר פופולריות בקרב קהל חדש, כמו בני נוער, אולי צריך לעשות התאמות בנקודות המגע עם הלקוחות, כדי שהן ימשכו לקוחות מקבוצת הגיל הזו.

לסיכום, נזכיר שוב כמה טיפים שיעזרו לכם לעבוד על נקודות המגע שלכם עם לקוחות: מומלץ לחשוב על התהליך שאתם עוברים כלקוחות כשאתם קונים משהו, ולהשתמש בידע הזה כשאתם בונים תרחיש שיתאים לעסק שלכם. אם אפשר, כדאי לדבר עם לקוחות ולקבל ישירות מהם מידע על נקודות המגע שלהם עם העסק. מומלץ לנתח את הביצועים של נקודות המגע עם הלקוחות ולחדד את המסר שלכם אם צריך, כך שיתייחס לפני הכול לצרכים של הלקוח.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support